Interpretacja wyników moczu

1. Data: 2011-04-01 18:34:58

Temat: Interpretacja wyników moczu
Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym pomóc znajomej, od kilku dni ma niepokojące objawy ze strony
układu moczowego, tj. nie może się wysikać do końca, czuje że jej się
chce, ale właśnie po zrobieniu tak, jak by nie wyszło wszystko.

Lekarz stwierdził, że to jakaś infekcja bakteryjna pewnie. Dał na
badanie moczu. Badanie wykonano, oto jego wyniki:

http://www.image-share.com/ijpg-582-69.html

Dostała już jakieś leki (żadnych antybiotyków). Jako laik też bym
powiedział że jakaś infekcja bakteryjna, bo widać że w badaniu bakterii
wyszło dużo. Czy rzeczywiście tak można to zinterpretować?

I jeszcze jedno - czy jeśli faktycznie to jakaś bakteria, to czy nie
powinien zostać zrobiony jakiś posiew albo inne dokładniejsze badanie,
celem identyfikacji? I czy nie powinien zostać podany antybiotyk?

Pozdr.
R. P.

2. Data: 2011-04-01 19:27:02

Temat: Re: Interpretacja wyników moczu
Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 20:34, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
wrote:
> [...]
> powinien zostać zrobiony jakiś posiew albo inne dokładniejsze badanie,
> celem identyfikacji? I czy nie powinien zostać podany antybiotyk?

a co dostala?
d.liczne wskazuje na infekcje drog moczowych, nie leczone moze
pojsc w nerki ale do tej pory wymeczy sie powaznie kobita, jest to
bardzo uciazliwa dolegliwosc.

3. Data: 2011-04-01 19:30:27

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

performerka wrote:

> a co dostala?
> d.liczne wskazuje na infekcje drog moczowych, nie leczone moze
> pojsc w nerki ale do tej pory wymeczy sie powaznie kobita, jest to
> bardzo uciazliwa dolegliwosc.

Ale jest leczona:
Furgainum Adamed, witamine C i nospe.

W poniedziałek kolejna wizyta, po okazaniu wyników badania.

4. Data: 2011-04-01 19:47:54

Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 21:30, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
wrote:

> Ale jest leczona:
> Furgainum Adamed, witamine C i nospe.
>
> W poniedzia ek kolejna wizyta, po okazaniu wynik w badania.

no i tyle, zawsze sie tak wlasnie lecze o ile nie ma komplikacji.
furagin ubija bakterie
vitamina c uodparnia nospa rozkurcza przez co daje ulge. nie
przesadzalabym z obawa o znajoma, to normalne u kobiet.
i "ciekawostaka" dla pana zielonego -- czesto zdaza sie po stosunku,
poniewaz
bakterie przedostaja sie do krotkiej u (niektórych)kobiety cewnki
moczowej.
specjalici zalecaja aniom sklonnym wysiusiac sie przed stosunkiem
wypic szklanke wody
i znow wysiusiac sie po stosunku. tyle

5. Data: 2011-04-02 00:19:22

Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i tyle, zawsze sie tak wlasnie lecze o ile nie ma komplikacji.
> furagin ubija bakterie

jako pacjent moge powiedziec, ze furagin to bardzo dobry lek, choc mnie
kiedys przy nawracajacych problemach kazali go lykac nieprzerwanie 6 mc,
wiec warto byc ostroznym ze zbyt szybkim odstawieniem

6. Data: 2011-04-05 08:39:00

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tajnyagentos wrote:

> jako pacjent moge powiedziec, ze furagin to bardzo dobry lek, choc mnie
> kiedys przy nawracajacych problemach kazali go lykac nieprzerwanie 6 mc,
> wiec warto byc ostroznym ze zbyt szybkim odstawieniem

Znajoma teraz dostala na przeswietlenie, zeby sprawdzic, czy nie ma
jakichs kamieni... czy takie rzeczy wychodza na przeswietleniu? Nie na
usg? Jak ja mialem kamien to mi robili usg...

7. Data: 2011-04-06 05:27:49

Od: aneczor <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Kwi, 10:39, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
wrote:

> Znajoma teraz dostala na przeswietlenie, zeby sprawdzic, czy nie ma
> jakichs kamieni... czy takie rzeczy wychodza na przeswietleniu? Nie na
> usg? Jak ja mialem kamien to mi robili usg...

Prześwietlenie X lub z kontrastem - pierwsze wykazuje obecność kamieni
wewnątrz nerki lub pęcherza, drugie określa strukturę układu moczowego
z tego co wiem. A z takich wyników (zbliżonych) też się leczyłam tak
samo - fakt, powracało jeszcze z dwa razy (głównie po stosunku -
polecam oddawać mocz od razu po i przed stosunkiem i łykać Prouro
żurawinowe) i było to raczej normalne zapalenie pęcherza. Kamieni ni
emiałam. Choć jak będzie nawracać, to warto posiew zrobić.

8. Data: 2011-04-07 17:53:04

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

aneczor wrote:

> [...]
> żurawinowe) i było to raczej normalne zapalenie pęcherza. Kamieni ni
> emiałam. Choć jak będzie nawracać, to warto posiew zrobić.

Znajoma miała jednak USG. Ale ją nic nie bolało. Złogów nie
uwidoczniono. Za to wyszło coś takiego: nerka lewa z przerostem kolumn
Bertina 112 mm. Co to jest i czy to jest groźne?

Świadomość to nie mózg.
Złamana? przegroda nosowa
Kleszcze a chłoniaki.
blinatumomab - wyleczenie białaczki w 7 dni ?
Z polskiego na nasze