Inwazja mięty;)

1. Data: 2019-05-14 08:51:01

Temat: Inwazja mięty;)
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku już lat mam wydzielone miejsce w ogrodzie w którym rośnie mięta
Sa tam różne odmiany mięty a w tym roku zauważyłem ze jedna zrobiła się strasznie
inwazyjna.
Wylazła poza odgrodzone krawężnikami poletko i wschodzi w różnych miejscach w całym
ogrodzie. Np 20 metrów dalej pod żywopłotem czy nawet wyrasta z kory którą mam
przysypane miejsca wokół krzaków borówek
Nie zebyu mi to specjalnie przeszkadzało bo z okolic borówek, malin itpo ja spokojnie
na bieżąco wyrywam a pod żywopłotem kwitnąca mięta wygląda ładniej jak dominujące tam
dotychczas pokrzywy;?)
Pytam z ciekawości jakiż to gatunek przeprowadzać zaczął inwazję na moje włości
https://zapodaj.net/54a11ea326613.jpg.html
https://zapodaj.net/13f92133fcaa7.jpg.html

2. Data: 2019-05-14 09:46:48

Temat: Re: Inwazja mięty;)
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2019 o 08:51, Kris pisze:
> [...]
dominujące tam dotychczas pokrzywy;?)
> Pytam z ciekawości jakiż to gatunek przeprowadzać zaczął inwazję na moje włości

Może mi coś na oczy padło, bo nie mogę dopatrzeć sie, na tych obrazkach,
liści mięty :-)

Krycha.

3. Data: 2019-05-14 10:17:03

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2019 09:46, Krycha pisze:

> Może mi coś na oczy padło, bo nie mogę dopatrzeć sie, na tych obrazkach, liści
> mięty :-)

Nieznaszsie. Mięta karbowana. Na antenach też się nie znasz.

4. Data: 2019-05-15 22:15:11

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2019 o 10:17, collie pisze:

> Nieznaszsie. Mięta karbowana. Na antenach też się nie znasz.

Wszystkowiedzący o taką Ci chodzi?
https://ogrodyziolowe.pl/305-mieta-tajska-karbowana.
html
a może ta?
https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowosc-mieta-karb
owana-niezwykle-dekoracyjna-i6745645737.html

Krycha.

5. Data: 2019-05-15 23:01:00

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.05.2019 22:15, Krycha pisze:

> Wszystkowiedzący o taką Ci chodzi?
> [...]

Nie wymądrzaj się teraz, po podpowiedzi, gdy żeś ślepa.
Mam pod płotem (i za płotem) miętę - podobną do mięty
wątkotwórcy - która w Obi podpisana była "mięta karbowana".
Nie kreolska, nie austriacka, nie jakaś inna, ale - mięta
karbowana. I kropka.

6. Data: 2019-05-16 21:40:28

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

https://atlas.roslin.pl/plant/7088

7. Data: 2019-05-20 22:42:03

Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak zalinkowal Fazi to jest bluszczyk kurdybanek. W tym roku tez mam z tym problem.
Nigdy go nie bylo na dzialce tla w tym roku pokryl okolo 3ary w kilku miejcach.
Zebralem troche na ziolka, bo ponoc zdrowe. Reszty probuje sie pozbyc;). Jutro fotke
zapodam;)

Narka
Uciu

Jak u Was się zapowiada z owocami?