Irga Dammera

1. Data: 2002-08-17 19:02:19

Temat: Re: Irga Dammera
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message
news:ajm73a$2p5o$1@pingwin.acn.pl...
> Witam serdecznie!
> Mam pytanie czy Irga Dammera jest rośliną płożacą? A dokładniej czy jest to
> krzew okrywowy i czy przez cały okres wegetacji ma takie ładne skórzaste
> liście?
> Chodzi mi o Cotoneaster Dammera R.- co oznacza to "R" ?

Mam irge Dammera, ale bez R. Nazwa botaniczna w znakimitej wiekszosci
zrodel to Cotoneaster dammeri. Wyglada tak:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/irga.jpg
Ale jesienia oczywiscie liscie (choc nadal skorzaste) zmieniaja kolor.
Prawde mowiac juz teraz blakna i szarzeja. Nie wiem, czy to
zblizajaca sie zima, czy panujaca susza.

Jest niewatpliwie plozaca, choc jesli spotka pionowa przeszkode,
to na nia usiluje wejsc. Jest silna, silniejsza niz jalowiec plozacy
(Juniperus horizontalis). U mnie poszla gora po jalowcu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2002-08-17 19:10:37

Temat: Irga Dammera
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
[...]
--Z Góry serdeczne dzięki.
pozdrawiam E.Ł.

3. Data: 2002-08-17 20:12:26

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

I widzę ,że ładnie kwitnie.
Serdeczne dzięki.

E.Ł.

4. Data: 2002-08-18 09:47:06

Od: " Natalia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elzbieta Luczynska <E...@a...waw.pl> napisał(a):

> [...]

Generalnie taka litera po nazwie łacińskiej to skrót od nazwiska botanika,
który jest autorem opisu gatunku. Np. L. to Linneusz. Ale Cotoneaster dammeri
w moich ksziążkach Schn. Więc to R. jakieś obce :-))

Natalia

5. Data: 2002-08-18 11:18:35

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Natalia
>
> Myslę, że chodzi o odmianę Radicans - Cotoneaster dammerii "Radicans",
bardzo niską odmianę irgi dammera, inna nazwa to Cotoneaster dammerii "Major".
Jest jeszcze niższa od np odmiany Coral Beauty, która jest u nas
najpopularniejsza.

6. Data: 2002-08-18 12:00:55

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.Tak to jest Radicans i o taką mi chodzi..

http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2002-08-18 23:25:04

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Natalia <n...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup > >>
> [...]
dammeri
> w moich ksziążkach Schn. Więc to R. jakieś obce :-))

W nomenklaturze botanicznej, to tak jak Natalia mówi...
Może być Rehder albo Racibiorski albo Ruprecht:-), ale gatunek/odmiana ten
sam!
Schn.= Schneider
To nazwisko botanika, który aktualnie jest modny-)
Ale i tak wszystko zaczęło się od Taty Linneusza i jego Index Plantarum (nie
mylić z indeksem Bogusława:-))

Pozdrawiam
p...@r...pl

róże