JĘCZMIEŃ

1. Data: 2003-09-15 05:43:11

Temat: JĘCZMIEŃ
Od: "mojojojo" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wstalam dzisiaj rano i na moim pieknym oczku wyrosl straszny jeczmien,
mama dla mi zloty pierscionek do tarcia, ale pytam Was czy znacie moze
jakies inne metody, zeby skutecznie i szybko sie go pozbyc, bo strasznie
mnie boli? i drugie pytanie, dlaczego akurat zloto, a nie np srebro?

2. Data: 2003-09-15 09:00:38

Temat: Re: JĘCZMIEŃ
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja też mam właśnie ten problem i byłam nawet u okulistki. Dała recepty:
Atecortin (taka zawiesina tłusta na noc) i kropelki Bioadacyna. A poza tym
kazała przykładać do oka gorącą butelkę (suchą). Walczę już 2 dni i jakoś
coraz lepiej.
agatka

3. Data: 2003-09-15 09:07:08

Od: "tusia" <fragumia@(NO_SPAM)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mama dla mi zloty pierscionek do tarcia, ale pytam Was czy znacie moze
> jakies inne metody, zeby skutecznie i szybko sie go pozbyc, bo strasznie

Do okulisty!! BTW Plaga jakas ostatnio w tymi jeczmieniami..

4. Data: 2003-09-15 20:38:01

Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mojojojo <t...@i...pl> napisał(a):

>dlaczego akurat zloto, a nie np srebro?

ponieważ złoto ma działanie antybakteryjne, przez pocieranie drobinki złota
zostają na skórze i zaczynaja dzialac :)
pozdrowionka i jak najszybszej wizyty u lekarza (nie ma co sie z tym meczyc
1 recepta i z głowy )
aspirynka

5. Data: 2003-09-16 14:14:30

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

do lekarza. a zanim tam dotrzesz, możesz robić ciepłe okłady z rumianku.

6. Data: 2003-09-16 16:32:02

Od: "Bursztynka" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do jęczmieni...

Skąd sie one biorą?

7. Data: 2003-09-16 17:49:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bursztynka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> Co do jęczmieni...
>
> Skąd sie one biorą?

Infekcja.

casus

8. Data: 2003-09-18 12:12:09

Od: "Kama" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <j...@g...pl> napisał

do lekarza. a zanim tam dotrzesz, możesz robić ciepłe
okłady z rumianku.

No własnie ,jak to jest naprawde z tymi ciepłymi
rumiankowymi okładami ?Mi lekarka na szpitalnym dyzurze
okulistycznym rzekła,ze to najgorsza rzecz jaka mozna zrobic
majac na oku jeczmien.Tylko suche oklady czyli np.wymieniona
wyzej ciepla butelka.

pozdrawiam
Kama

---
03-09-01

9. Data: 2003-09-19 19:08:49

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okulistycznym rzekła,ze to najgorsza rzecz jaka mozna zrobic
> majac na oku jeczmien.Tylko suche oklady czyli np.wymieniona

ooo, a mi polecano właśnie zaparzony rumianek. ciepły, więc ułatwia odpływ
wydzieliny, rumianek, bo działa antyseptycznie.
moze Casus się ustosunkuje?

10. Data: 2003-09-19 20:46:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ooo, a mi polecano właśnie zaparzony rumianek. ciepły, więc ułatwia odpływ
> wydzieliny, rumianek, bo działa antyseptycznie.
> moze Casus się ustosunkuje?

:-)
wszystko zalezy od tego, w jakim stanie znajduje sie jeczmien. Generalnie
nie polecam okladow z rumianku, poniewaz wysusza skore. Jezeli jest szansa,
aby po rozgrzaniu jeczmien ustapil, lub nabrzmial i pekl, to osobiscie
proponuje podac masc antybiotykowa a rozgrzac albo soluxem ( 1-2 min ), albo
domowymi sposobami ( oczywiscie przez jalowy gazik ) - goraca butelka albo
cieple jajko ugotowane na twardo. Stosowac - 3-5x dziennie.
Jezeli jeczmien jest duzy i nie chce sie otworzyc nagrzaniem mozemy
spowodowac bardzo duzy ropien, wtedy trzeba nacinac, nie daj Boze zalozyc
jeszcze saczki - blizna murowana a i stan zapalny moze sie przeniesc do
oczodolu a nawet do mozgu. Dlatego apeluje o ostroznosc z grzaniem i
najlepiej zdac sie na okuliste. On zawsze zapisze krople lub masc
antybiotykowa, a one sa niezbedne przy leczeniu jeczmienia. Pomijam, ze zle
leczony jeczmien zmienia sie w gradowke, co z reguly grozi zabiegiem
chirurgicznym.

dobrze sie ustosunkowalem?:-)))))

casus

[OT] Co to za swir?