Ja Wam opowiem jak najłatwiej ugotować ryż

1. Data: 2002-07-29 21:18:02

Temat: Ja Wam opowiem jak najłatwiej ugotować ryż
Od: Escha <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
widziałam, że ostatnio był poruszany problem gotowania ryżu. Rok temu na
wakacjach miałam okazję mieszkać z dziewczyną z Afryki studiującą we
Wrocławiu i to ona właśnie nauczyła mnie gotowania ryżu :) Nim ją
poznałam przygotowany przeze mnie ryż raczej przypominał kleik ryżowy, w
każdym razie nie wyglądało to dobrze.
A oto jak nauczyła mnie tego Fieven:
1. Ryż najpierw wyprażam na oleju (pół szklanki ryżu-max 2 łyzki oleju),

2. Po wchłonięciu przez ryż całej porcji oleju dodaję do niego różne
zioła i przyprawy, które jego smak czynią naprawdę niesamowitym,
3. Zalewam całość bulionem (można czystą wodą) w proporcji dwa razy
więcej bulionu niż ryżu,
4. Następnie zmniejszam płomień gazu na minimalny i pod przykryciem ryż
gotuje się aż do wchłonięcia całego bulionu.

Sposób przygotowania ryżu w ten sposób jest bardzo prosty :) a ryż
wygląda estetycznie i smakowicie :)

Polecam!!!!
Pozdrawiam,
Escha

1. Data: 2002-07-29 23:36:28

Temat: Re: Ja Wam opowiem jak najłatwiej ugotować ryż
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Wrocławiu i to ona właśnie nauczyła mnie gotowania ryżu :) Nim ją
>poznałam przygotowany przeze mnie ryż raczej przypominał kleik ryżowy, w

Pierwszy przepis gotowania ryzu jaki mnie zaskoczyl. i musze przyznac ze na
pewno go wyprubuje......ale jutro - nie to juz dzisiaj!!.Dzisiaj juz dwa
razy robilem proby na bazie pouczen kolezanek-kolegow i "ciagle to
samo"-kleik.

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-07-30 07:04:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Escha <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Sposób przygotowania ryżu w ten sposób jest bardzo prosty :) a ryż
> wygląda estetycznie i smakowicie :)

Bardzo mi sie podoba ten sposob gotowania ryzu opisany przez Ciebie,
no i jeszcze element egzotyki (Fieven z Afryki), tak wiec kupuje ten
pomysl i na pewno wprowadze go w zycie :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-07-30 07:28:34

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
>Dzisiaj juz dwa
> razy robilem proby na bazie pouczen kolezanek-kolegow i "ciagle to
> samo"-kleik.
>
> Stanislaw z Gdanska

kleik- poniewaz piszesz 1 szkl.ryzu-5 szkl wody. To za malo tej wody.Daj
minimum 2 litry.jak nie wiecej. Ryz ugotuj jak makaron- w duzej ilosci
wody.
Jola L-L

1. Data: 2002-07-30 07:36:12

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Escha wrote:

> Witam Wszystkich,
> widziałam, że ostatnio był poruszany problem gotowania ryżu.

Z tego, co się orientuję to risotto zaczyna się robić w podobny sposób.
Tylko wtedy nie mówi się o gotowaniu ryżu w taki właśnie sposób, bo
przygotowuję się potrawę.

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-07-30 08:44:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>kleik- poniewaz piszesz 1 szkl.ryzu-5 szkl wody. To za malo tej wody.Daj
>minimum 2 litry.jak nie wiecej. Ryz ugotuj jak makaron- w duzej ilosci
>wody.
> Jola L-L

o qrcze..myslalam, ze to tylko ja tak robie..hurra!!!

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-30 09:20:15

Od: Escha <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajnie, że Wam się spodobało. Mi za każdym razem wychodzi, ale ważne jest
żeby mieć garnek, który się łatwo nie przypala. Ja to robię zawsze w takim
srebrnym ze szklaną pokrywką. Oważajcie też jak będziecie wlewać bulion lub
wodę do wyprażonego ryżu, bo trochę pryska, ale spokojnie można nabrać w tym
wprawy. Co do przypraw to jest świetna firmy DUCROS (do makaronów i ryżu)
można ją dostać w większości wrocławskich marketów. Polecam!

Smacznego!!! :))

1. Data: 2002-07-30 09:31:44

Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi sie podoba ten sposob gotowania ryzu opisany przez Ciebie,
> no i jeszcze element egzotyki (Fieven z Afryki), tak wiec kupuje ten
> pomysl i na pewno wprowadze go w zycie :)

Mnie tak nauczyli ludzie z Turcji i od 2 lat z powodzeniem stosuja to moi
kucharze w knajpie. Moze to nie tak egzotyczne jak w/w, ale rownie
skuteczne.

Grzegorz Wojcik

1. Data: 2002-07-30 10:13:47

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:cekckuspddh5voisuo6ildaalr9c1spa49@4ax.com...

piszesz 1 szkl.ryzu-5 szkl wody. To za malo tej wody.Daj
> o qrcze..myslalam, ze to tylko ja tak robie..hurra!!!
>
> Trys
> K.T. - starannie opakowana

Ty mnie Krysia nie podpuszczaj:))))

Jola L-L

1. Data: 2002-07-30 11:17:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>piszesz 1 szkl.ryzu-5 szkl wody. To za malo tej wody.Daj

>Ty mnie Krysia nie podpuszczaj:))))
>
> Jola L-L

Ta co Ty, ta Jozku...wszyscy jak jeden maz i jedna zona mierza
ten ryz na ziarnka i mode na krople, zeby byly jakies proporcje,
ryz ma wciagnac wode, nic nie zostaje procz sypkiego ryzu, a tak
to mnie sie w zyciu nie udalo..i czesto jak pisze, ze gotuje ryz
jak makaron to ludzie patrza na mnie z duza doza horroru w oku...

TRys, niewinny i czysty jak pierd aniola, przepraszam jesli kogos
tego, urazilam
K.T. - starannie opakowana

Re: malakser i bita smietana
Re: Spotkanie w Gdansku?Uwagi o biletach
tortilla
Re: co zrobic z arbuza?
Czas na grzybobranie