Re: Jablonie - mity o sadzeniu?

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
Date: Wed, 17 Feb 2016 16:00:45 +0100

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Z jednorocznych pędów jabłoni (tzw. wilków) wycinam patyki
> długości około 30 cm, które używamy do wyznaczania na grządkach rzędów
> dla wysiewanych nasion warzyw (np. marchwi czy buraczków). Patyki siedzą
> w ziemi przez kilka miesięcy i w ciągu kilkunastu lat gospodarowania na
> działce tylko raz zdarzył się przypadek, że taki patyk wypuścił korzonki.
> Sądzę, że gdy ktoś znajdzie substancję, która bedzie powodowała
> ukorzenianie się jednorocznych pędów jabłoni w glebie to tym samym
> spowoduje rewolucję w szkółkarstwie.
> Pozdrawiam przełomowo Ja...cki

Święte słowa. Czytałem już o tym w jednej Książce. Też tych patyczków
nawsadzali w jedno miejsce wiele, a zdarzył się tylko jeden szczególny
przypadek. I to szybciej niż po kilku miesiącach. Mniejsza o korzonki,
bo kijaszek pączki wypuścił i zakwitł. A potem nawet owoc wydał. Z tym
że to zdaje się migdały były, nie jabłka. Gościu od tego kijka też był
dość przełomowy.

Jarek

--
Ktoś na niebie owce wypasa, hej