Jablonie - mity o sadzeniu?

51. Data: 2016-03-01 14:18:49

Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<n...@g...com> wrote in message
news:918359bf-f62e-4d18-862c-0355c4ce631f@googlegrou
ps.com...
> [...]
ps.com...
> [...]
ps.com...

> Nie wiesz, co to kopi luwak i łaskuny?
> 33-]
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Kopi_luwak

Nie próbowałem jeszcze, a Ty już próbowałaś, XL? Jak Ci smakowała?

52. Data: 2016-03-02 22:27:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Mar 2016 07:18:49 -0600, Pszemol napisał(a):

> <n...@g...com> wrote in message
ps.com...
ps.com...
ps.com...

> Nie próbowałem jeszcze, a Ty już próbowałaś, XL? Jak Ci smakowała?

A to trza zaraz lecieć na Księżyc, żeby go zobaczyć?

53. Data: 2016-03-03 09:29:50

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-02 22:27, Ikselka pisze:

> A to trza zaraz lecieć na Księżyc, żeby go zobaczyć?

Nie, wystarczy nie ciągnąć tasiemca w cytatach - a potem iść do lasu,
by zobaczyć tego kopi luwaka. Gdy się łaskun wysra. Na Sumatrze.

--
collie

54. Data: 2016-03-04 00:28:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Mar 2016 09:29:50 +0100, collie napisał(a):

> Nie, wystarczy nie ciągnąć tasiemca w cytatach - a potem iść do lasu,
> by zobaczyć tego kopi luwaka. Gdy się łaskun wysra. Na Sumatrze.

Niezłe zioło zażywasz.

55. Data: 2016-03-06 11:08:34

Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-26 o 18:46, n...@g...com pisze:

> [...]
długo trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.
> Czyli:
> a) czekałeś długo (i w niepewności co do wyniku) na owocowanie, bo 6 lat to BARDZO
długo
> b) napracowałes się przez 6 lat - dbając o te 10 drzewek, z których tylko 30 %
ostatecznie Ci pasuje.
> Niezbyt zachęcający wynik w porównaniu z użyciem roślin szczepionych lub
ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.

Nic z tych rzeczy. Ani się nie napracowałem, praktycznie nic przy nich
nie robiłem, pierwsze przycinanie to dopiero po zaowocowaniu. Poza tym,
przy zakupie szczepionych drzewek na owocowanie (w przypadku jabłoni)
także trzeba czekać, nieraz i parę lat. O ile owocowaniem nazwiemy te
kilka owoców które są osiągalne na drzewku w pierwszych owocowaniach.
Oczywiście nie stawiam tu wyższości drzewek z pestek nad szczepionymi,
czy odwrotnie, chciałem tylko przypomnieć że istnieje alternatywa dla
tych szczepionych.

56. Data: 2016-03-06 18:14:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2016 11:08:34 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
> Oczywiście nie stawiam tu wyższości drzewek z pestek nad szczepionymi,
> czy odwrotnie, chciałem tylko przypomnieć że istnieje alternatywa dla

Oczywiście, temu nie przeczę - ale szczepienie i sadzonkowanie mają
zdecydowaną przewagę w tej alternatywie i nie bez powodu zostały wymyślone
- powody podałam wyżej :-

57. Data: 2016-03-07 16:43:48

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, temu nie przeczę - ale szczepienie i sadzonkowanie mają
> zdecydowaną przewagę w tej alternatywie i nie bez powodu zostały wymyślone
> - powody podałam wyżej :-

no to sie dyskurs zrobil....
no to zapytam jeszcze:
1. szczepienie jabloni na sliwie to szalenstwo tak?
2. gdzies na necie czytalem ze istnieje metoda rozmnazania na 'flaszke',
galas doroslego drzewa sie jakos nacina,/?/ czyms smaruje /?/ po czym 'owija
jakos butelka z ziemia....
yyyy - co to za pomysl? robi sie tak? teoretycznie ukorzeniacz... moze....??

58. Data: 2016-03-07 16:57:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 16:43:48 +0100, abn140 napisał(a):

> no to sie dyskurs zrobil....
> no to zapytam jeszcze:
> 1. szczepienie jabloni na sliwie to szalenstwo tak?

Nie wiem, ale raczej tak :-))

> 2. gdzies na necie czytalem ze istnieje metoda rozmnazania na 'flaszke',

To jest tzw odkład powietrzny. Rozmnażałam tak moje figi.

> galas doroslego drzewa sie jakos nacina,/?/

Nie nacina, tylko zdrapuje wierzchnią warstwę kory młodego jednorocznego
pędu (a nie gałęzi), aby odsłonić tę żywą, miękką, zieloną warstwę, ale nie
aż do samego łyka!

> czyms smaruje /?/

Lekko zwilża i posypuje ukorzeniaczem (pędzelek się tu przydaje).

> po czym 'owija
> jakos butelka z ziemia....

Obkładało się kiedyś mchem, dziś można nawet wełną mineralną (byle czymś,
co nie zapleśnieje), wilgoć zapewniajac przez owinięcie folią (ja
stosowałam alu), dobrze ją mocując i uszczelniając na obu jej wolnych
końcach, przy pędzie. Dobrze jest dodatkowo uszczelnić te miejsca maścią
ogrodniczą. Jak się koniec pędu ukorzeni (co widać przez przezroczystą
folię, przy alu trzeba macać i wyczuwać), to się odcina go razem z tą
zapoczątkowaną bryłą korzeniową i sadzi w doniczkę.

59. Data: 2016-03-07 17:00:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 16:57:21 +0100, na pl.rec.ogrody napisałeś(aś):

> [...]
> aż do samego łyka!

> Lekko zwilża i posypuje ukorzeniaczem (pędzelek się tu przydaje).

zwilżonym

> mchem, dziś można nawet wełną mineralną (byle czymś,
> co nie zapleśnieje)

też ją zwilżając

> [...]
> folię, przy alu trzeba macać i wyczuwać), to się odcina go razem z tą
> zapoczątkowaną bryłą korzeniową i sadzi w doniczkę.

j.w.

60. Data: 2016-03-07 20:24:56

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> j.w.

lepiej czytać PRZED wysłaniem :-)

Re: Staw po zimie - Rośliny pływające zatonęły
Re: kleszcze
ROZDRABNIACZ frez wałek czy nóż?
Kosa spalinowa na 50 arów
Re: Nareszcie prawdziwa zima