Jak blisko drzewo od granicy działki?

1. Data: 2010-07-10 11:29:13

Temat: Jak blisko drzewo od granicy działki?
Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ogrodników i ogrodniczki.
Jakie przepisy mówią o minimalnej odległości drzew od granicy działki?
No i czy jest jakaś różnica czy to drzewa owocowe czy nieowocowe?

Działka zwykła budowlana, sąsiadująca z jednej strony z drogą
wewnętrzną, z pozostałych inne działki budowlane.
Do budowy jeszcze daleko, ale parę jakiś drzewek już bym wsadził po
obwodzie, tam gdzie na pewno ciężki sprzęt się nie pojawi.

W ogóle to się pożalę, że to był sad, ale poprzedni właściciel wszystko
wyciął, bo się bał, że nikt nie kupi działek z drzewami... Ludzie to
mają naprawdę...

________MAT_______

2. Data: 2010-07-10 17:56:26

Temat: Re: Jak blisko drzewo od granicy działki?
Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lagod wrote:

> Witam ogrodników i ogrodniczki.
> Jakie przepisy mówią o minimalnej odległości drzew od granicy działki?
> No i czy jest jakaś różnica czy to drzewa owocowe czy nieowocowe?
Przepisów nie ma. Ale można się oprzeć na regulaminie działkowym.
Krzewy owocowe (zwykle nie wyższe niż 1 m) metr od granicy. Ja bym je wiecej
odsunał np. z uwagi na malowaniu ogrodzenia.
Drzewka owocowe karłowe o wysokości od 1,5 m do 2 m dwa metry od granicy.
Drzewka półkarłowe o wysokości 3 m trzy metry od granicy.
Orzech włoski (5 - 10 m) 7 metrów od granicy.
Piszę to z pamięci, ale generalnie chodzi o to aby korona, a więc i korzenie
nie wchodziły na sąsiednią działkę, a to co zasadzimy nie zacieniało nic
sąsiadowi.
Sprawdź do ilu metrów może urosnąć to co planujesz zasadzić i posadź w
powyżej podanych odległościach. Unikniesz w ten sposób konfliktu z
sąsiadem.
Należy jeszcze wziąć poprawkę na strony świata. Krzewy i drzewa będą rosły
bujniej w południową stronę, a nieco mniej w kierunku północnym.
dziadek2

3. Data: 2010-07-10 19:08:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message

Drzewka 6m, krzewy 3m.

4. Data: 2010-07-11 21:52:45

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> Drzewka 6m, krzewy 3m.

A żywopłot? :)
BTW z tego co sie orientowałem, nie ma takiego przepisu, trzeba jedynie
pamiętać, ze to co "przerośnie" na strone sąsiada, jest jego własnością i
może z tym zrobić co chce, np. obciąć gałęzie.
Przem

5. Data: 2010-07-12 07:10:43

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek pisze:
> [...]
> pamiętać, ze to co "przerośnie" na strone sąsiada, jest jego własnością
> i może z tym zrobić co chce, np. obciąć gałęzie.
:)
A jak przytnie równiez korzenie bo nikt przeciez nie moze zakazac kopac
jemu rowów po swojej stronie.
Przepisów sprecyzowanych nie ma ale jest zdrowy rozsadek i poczucie miru
sasiedzkiego.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/
http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
39

6. Data: 2010-07-12 13:21:55

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszę to z pamięci, ale generalnie chodzi o to aby korona, a więc i korzenie
> nie wchodziły na sąsiednią działkę, a to co zasadzimy nie zacieniało nic
> sąsiadowi.

Nie zacieniało nic sąsiadowi... Mało kogo stać na tak ogromną działkę by
nic nikomu nie zacieniało. Stąd poszukiwanie paragrafów, bo zawsze może
znaleźć się ktoś z pretensjami. Na razie nie mam sąsiadów-szczere pole
dosłownie i w przenośni.

> Sprawdź do ilu metrów może urosnąć to co planujesz zasadzić i posadź w
> powyżej podanych odległościach. Unikniesz w ten sposób konfliktu z
> sąsiadem.

Moim ulubionym drzewem jest brzoza - daje taki piękny półcień, szybko
urośnie Czy potraktować ją jako żywopłot ;-)

________MAT_______

7. Data: 2010-07-12 13:25:17

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lagod pisze:
.

> Moim ulubionym drzewem jest brzoza - daje taki piękny półcień, szybko
> urośnie Czy potraktować ją jako żywopłot ;-)
:)
Ja tez lubie brzozy ale u siebie trzeba je tak posadzić aby wiatr
wywiewał ich drobne liście do sąsiada
:)
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262

8. Data: 2010-07-12 13:36:48

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> Ja tez lubie brzozy ale u siebie trzeba je tak posadzić aby wiatr
> wywiewał ich drobne liście do sąsiada
> :)

działka ma 900m2, więc jak nie posadzę, to i tak wywieje ;)

________MAT_______

9. Data: 2010-07-12 17:07:12

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> Przepisów sprecyzowanych nie ma ale jest zdrowy rozsadek i poczucie miru
> sasiedzkiego.
> z pozdrowieniami i uśmiechami

Niby tak, ale dwa lata temu sąsiadka zrobiła mi np. karczemną awanturę,
żebym tuje sadził 3 m od granicy. Sadziłem 1 m i uważam, że całkiem
rozsądnie.
Niestety tuje dziwnym trafem nie dożyły końca roku (tak się wydawało), w
zeszłym roku odbiły, ale póki co nie wiem z jakim skutkiem, dopiero
dojechałem do kraju, jeszcze nie zdażyłem sprawdzić, a pogoda nie nastraja
do wyjścia z domu...
Przem

10. Data: 2010-07-12 23:03:13

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lagod pisze:

> działka ma 900m2, więc jak nie posadzę, to i tak wywieje ;)

Jeżeli posadzisz od nawietrznej to będzie zwiewał je Tobie pod dom
a brzozy praktycznie "śmiecą" przez wiekszosć roku
[...]

Co to za ziemia?
Nawadnianie trawnika - automatyczne
obsychanie zawiązków ogórków
Jak skrocic brzoze aby jej nie uszkodzic?
Jak i kiedy przycinac liguster