Jak czopki wchlaniaja sie do organizmu?

1. Data: 2004-08-26 11:26:55

Temat: Jak czopki wchlaniaja sie do organizmu?
Od: "Peter" <P...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trywialne pytanie: przeciez wkladamy je w miejscu, gdzie raczej
"wszystko" wychodzi z organizmu. Jak zatem taki czopek (a
scislej mowiac zawarty w nim lek) wchlania sie ustroju/krwioobiegu
zamiast byc wydalonym jak wszystko w tej okolicy ciala?
Jaka jest przewaga takiego podawania nad innymi (oszczedzanie
zoladka?)?

2. Data: 2004-08-26 12:24:19

Temat: Re: Jak czopki wchlaniaja sie do organizmu?
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter" <P...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> scislej mowiac zawarty w nim lek) wchlania sie ustroju/krwioobiegu
> zamiast byc wydalonym jak wszystko w tej okolicy ciala?

Wchłania się przez błony śluzowe dość szybko, choć jak masz biegunkę, to
pewnie wchłonąć się nie zdąży :)

> Jaka jest przewaga takiego podawania nad innymi (oszczedzanie
> zoladka?)?

Głównie oszczęzdanie wątroby, no i działanie jest szybsze i silniejsze.
Pozdrawiam, Marta

3. Data: 2004-08-26 12:30:12

Od: "Peter" <P...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wchłania się przez błony śluzowe dość szybko, choć jak masz biegunkę, to
> pewnie wchłonąć się nie zdąży :)

A po jakim czasie (ile minut) moge miec pewnosc, ze czopek sie
juz wchlonął? Tzn. ze juz mi "nie wypadnie"?

4. Data: 2004-08-26 12:41:54

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po jakim czasie (ile minut) moge miec pewnosc, ze czopek sie
> juz wchlonął? Tzn. ze juz mi "nie wypadnie"?

Dokładnie to nie powiem, ale 20 - 30 min to już wystarczająco - tyle chyba
można wytrzymać? :)
Pozdrawiam, Marta

5. Data: 2004-08-26 13:08:40

Od: "Peter" <P...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie to nie powiem, ale 20 - 30 min to już wystarczająco - tyle chyba
> można wytrzymać? :)

Czyli ,jesli, np. po godzinie lub dwoch (przepraszam za slownictwo) sie
"wyproznie",
to nie ma problemu?

6. Data: 2004-08-27 08:51:53

Od: "F.C." <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ,jesli, np. po godzinie lub dwoch (przepraszam za slownictwo) sie
> "wyproznie", to nie ma problemu?

Dedukuje, ze jesli godzina lub 2 to wiecej niz 20-30 minut to pewnie tak.

7. Data: 2014-01-31 07:58:34

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

A ja znam doczytałem takie coś: Dzięki podaniu leku drogą inną niż doustna, częściowo
eliminuje się efekt pierwszego przejścia przez wątrobę. Lek uwolniony z czopka
wchłania się przez błonę śluzową odbytnicy i drogą żyły brzusznej środkowej i górnej
trafia od razu do krążenia ogólnego. Dzięki temu zwiększa się biodostępność leków,
gdyż ich metabolizm jest wolniejszy.

po znieczuleniu przewodowym
Jaką by tu wymyslić chorobę ?
Łysienie androgenowe i Revivogen
testosteron
Co to za dolegliwosc? Malo HBG i HCT, duzo Fe, RBC i B12.