Jak dbać o zdrowie informatyka?

1. Data: 2005-07-20 22:03:50

Temat: Jak dbać o zdrowie informatyka?
Od: "biela" <e...@w...biela.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Siedze prawie codziennie 10h przed kompem, jakie cwiczenia polecacie zeby
rozruszac troche kregoslup i brzuch? Moze jakies informacje na temat trybu
zycia jaki informatyk powinien prowadzic (co jesc, co cwiczyc, jak cwiczyc)?
Warto inwestowac w okulary do komputera?

2. Data: 2005-07-20 23:18:44

Temat: Re: Jak dbać o zdrowie informatyka?
Od: Adam Michalski <a...@e...one.REMOVE.IT.pl> szukaj wiadomości tego autora

biela wrote:

> [...]
> zycia jaki informatyk powinien prowadzic (co jesc, co cwiczyc, jak
> cwiczyc)? Warto inwestowac w okulary do komputera?

Np. jazda na rowerze codziennie plus pływanie 3 razy w tygodniu. Ja taki
model stosuje, siedzę przy kompie 12h dziennie i więcej, jeżdzę na rowerze
codziennie godzinę i pływam 3 razy w tygodniu po kilometr. Odkąd
wprowadziłem taką systematyczność to dużo lepiej się czuję. Poza tym
regularne jedzenie (mniejsza o to co, oby nie fast-foody) - śniadanie mniej
więcej o tej samej porze, obiad - najlepiej domowy. Możesz także ćwiczyć
codziennie rano, dużo osób tak robi, ale mnie ciężko jest się jakoś do tego
zmusić.
Aha, wszystko co opisałem to tylko uwagi amatora-informatyka. Nie jestem
lekarzem...

--
Adam

3. Data: 2005-07-21 06:59:07

Od: "Hannibal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Michalski" <a...@e...one.REMOVE.IT.pl> napisał w
wiadomości news:dbmm4l$6re$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Np. jazda na rowerze codziennie plus pływanie 3 razy w tygodniu. Ja taki
> model stosuje, siedzę przy kompie 12h dziennie i więcej, jeżdzę na rowerze
> codziennie godzinę i pływam 3 razy w tygodniu po kilometr.

I co godz przerwa 5 min dla wzroku najlepiej popatrzeć gdzieś daleko na
zielone drzewa.

4. Data: 2005-07-21 07:33:05

Od: Adam <a...@p...onet.tnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hannibal napisał(a):

> I co godz przerwa 5 min dla wzroku najlepiej popatrzeć gdzieś daleko na
> zielone drzewa.

patrzysz i myslisz: 'a moze by pier... to wszystko i jechac w te
Bieszczady...' :)

--
umęczony pracą, sterany życiem,
poświęcając czas pracy

Adam. pozdrowienia!

5. Data: 2005-07-21 20:30:53

Od: "biela" <e...@w...biela.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlem nawet ciekawy artykul

http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/printversion/prin
tversion_48465.html

Badanie wzroku, prosba o interpretacje wynikow
Moc szkieł kontaktowych
ortopeda niegipsujący we Wrocławiu
badanie koronografii i perfuzji
URAZ GŁOWY... CZY TO COŚ POWAŻNEGO?