Re: Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?

From: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?
Date: Tue, 4 Mar 2003 14:15:35 +0100
Sender: e...@p...onet.pl@afazja.am.lodz.pl

On Tue, 04 Mar 2003 05:06:16 -0700, dradam wrote:

[ciach]

Straaasznie się rozpisałeś:) Sensownie oczywiście, ale gdybym odpowiadał
na wszystko - wyszło by jeszcze dłużej:)

Kilka słów tylko:
Koksyby dawał bym chętniej, gdyby były tańsze. 90% polskich pacjentów
nie ma ochoty kupować Vioxxu za prawie 100 PLN za opakowanie. Wolą
preparaty tańsze, i wcalę się temu nie dziwię.
Jeśli mam pacjenta, który jest 'obciążony żołądkowo' - albo polecam
koksyb, albo któryś z mniej drażniących NLPZ (swego czasu lubiłem
movalis), albo zlecam dodatkowo H2 bloker (chociaż wiem, że robię źle,
bo h2bloker zamaskuje ból, a owrzodzenie i tak będzie, jeśli ma być -
ale tu znowy finanse - blokery pompy protonowej - choć nie tak drogie
jak Vioxx nadal są za drogie dla typowego polskiego pacjenta...) lub
bloker pompy.
W bólach pleców staram się nie stosować opiatów (w tym i kodeiny) - ale
czasem mi się zdarza - wtedy nienajgorzej się sprawdza dafalgan z
kodeiną - duża dawka kodeiny (30 mg) z paracetamolem pomaga sporej
części pacjentów.
Osobną kwestią jest dostępność w Polsce fizjoterapii (terminy
miesięczne), czy też chiropraktyki (która o ile wiem jako taka nie
istniej w oficjalnej polskiej medycynie). Dostępnośc jest zła i dlatego
pozostaje mi zalecać movalis, myolastan i leżenie w pozycji
'krzesełkowej'... A diadynamiki lubię...

m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)