Re: Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?

From: dradam <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?
Date: Wed, 05 Mar 2003 08:47:08 -0700

On Tue, 4 Mar 2003 18:42:50 +0100, Marek Bieniek
<m...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

>Dradam napisa? ju? wystarczaj?co du?o IMHO.
>
>Lakonicznie podsumowuj?c: Vioxx (i inne koksyby) jest znacznie
>bezpieczniejszy 'na ?o??dek' ni? klasyczne NLPZ. Ryzyko krwawienia jest
>znacznie mniejsze, ale jakie? jest.
>A leków zupe?nie bezpiecznych nie ma. Je?li lek dzia?a, to mo?e mie?
>równie? dzia?ania nieporz?dane. Jedyne 'leki' które pono? nie maj?
>?adnych dzia?a? ubocznych to preparaty homeopatyczne - które substancji
>czynnych nie zawieraj? w ogóle, lub zawieraj? ich pomijalne ilo?ci,
>zatem dzia?a? nieporz?danych nie ma co wywo?a?.

Marku !

Moze wiec zrobimy tak, ze ja mu po prostu posle mu (poczta) te 23
strony "product monograph" to sobie sprawdzi liczby. Bo nawet placebo
(uzywane jako kontrola) rowniez powoduje zaburzenia GI.

Korespondent wyraznie chce znac fakty, a Ty mu przedstawiasz swoja
opinie (znakomicie sie zreszta pokrywajaca z faktami, ale zawsze
subiektywna opinie).

W tej sytuacji siegniecie do "raw data" (golych cyfr, jak mozna
przetlumaczyc) bedzie najwlasciwsze. Miedzy innymi przez porownanie
takich danych jak czestosc symptomow z GI, wystapienie nadzerek
wykrywanych w gastroskopii czy ilosc krwi utraconej w stolcu.

Just facts !

Co Ty na to ?

Pozdrawiam

dradam