Jak dlugo kwitnie lilia wodna?

11. Data: 2003-08-15 21:40:14

Temat: Re: Jak dlugo kwitnie lilia wodna?
Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

U młodych roślin to normalne, kwitną stosunkowo krótko, właśnie 3 - 4 dni.

> Niestety nie doczekałem się
> jeszcze ani jednego kwiatu, a grążel włożony w tym samym czasie miał jeden
> kwiat! Rośliny umieszczone są w donicach (dziurkowanych) o średnicy 25 cmi
> stoją na dnie w 5 centymetrowym mule.
> Czy ktoś mi wytłumaczy kiedy mogę spodziewać się większej ilości kwiatów?

Jak przesadzisz roślinę do największego z możliwych pojemnika, lilia ze względu
na bardzo rozbudowany system korzeniowy, preferuje duże pojemnikimin (min. 30 -
35 cm.i wieksze w zależności od odmiany). Warsztwa substratu (najlepiej glina z
piaskiem w stosunku 1 : 2) pod kłączem powinna mieć co najmniej 15 cm grubości
lub wiecej. Powinno się ja tak sadzić aby pąki kwiatowe i stożek wzrostu był ok
4 cm nad substratem. Za rok dwa dochowasz się nowych odrostów i zwiększy Ci się
ilość kwiatów, liści niestety również:). Trzeba usuwać więdnące liście i
przekwitłe kwiaty.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

12. Data: 2003-08-15 21:45:28

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za słowa otuchy! Też nie wiem co to za odmiana lilii, bo znajomy
> przywiózł mi ją z Niemiec, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku pokażą się
> w końcu kwiaty.

Jeśli nie wiesz co to za odmiana, to obawiam się czy doczeka przyszłego roku.
Może zmarznąć w zimie, może nie być mrozoodporna.
Pozdrawiam mało optymistycznie :(

13. Data: 2003-08-16 02:44:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nie wiesz co to za odmiana, to obawiam się czy doczeka przyszłego roku.
> Może zmarznąć w zimie, może nie być mrozoodporna.

Ale wtedy zmarznie niezaleznie od tego, czy sie wie, jaka to odmiana,
czy sie tego nie wie. A okrywac nie warto i tak.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2003-08-17 16:10:32

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wtedy zmarznie niezaleznie od tego, czy sie wie, jaka to odmiana,
> czy sie tego nie wie. A okrywac nie warto i tak.
>
> Pozdrowienia,
>    Michal

Jest jeszcze mozliwość zabrania jej wraz z pojemnikiemna na zimę, do np. starej
wanny stojącej w widnym pomieszczeniu, zimuje samo kłacze z ew. liśćmi, ja je
nazywam "sałatowymi", to te które wyrastają bezpośrednio z kłącza i nie maja
długich łodyg.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski

15. Data: 2003-08-19 06:48:15

Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
roku.
> Może zmarznąć w zimie, może nie być mrozoodporna.

Omawiana odmiana to Nymphaea Hybride "Attraction". Może ktoś ma
doświadczenie z tą odmianą lilii?
Podobno ma duże czerwone kwiaty, ale nie wiem bo jeszcze u mnie nie zakwitła
:-(

16. Data: 2003-08-26 08:43:05

Temat: Odp: Jak dlugo kwitnie lilia wodna?
Od: "Jacek Konkel" <b...@r...az.pl> szukaj wiadomości tego autora

jest to odmiana z którą nie ma żadnych problemów, zimuje pięknie,szybko się
rozrasta, jeżeli chcesz mieć okazałe egzemplarze posadź ją na głębokości
1,2-1,5m a wtedy będą duże kwiaty i bardzo duże liście, jeżeli chcesz to
wyślę Tobie zdjęcia tej odmiany z mojego oczka na prv.
Jacek
Użytkownik Andrzej <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bhshbc$44u$...@n...onet.pl...

17. Data: 2003-08-27 07:18:48

Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1,2-1,5m a wtedy będą duże kwiaty i bardzo duże liście, jeżeli chcesz to
> wyślę Tobie zdjęcia tej odmiany z mojego oczka na prv.

Dwa dni po tym jak napisałem, że nie doczekałem się jeszcze kwiatów, na
powierzchni oczka pojawił się pąk, który po trzech dniach otworzył się i
moim oczom ukazał się przepiękny widok: duży, czerwony w środku i jaśniejący
do zewnątrz (wpadający w róż) kwiat o średnicy około 20 cm. Cud i miód.
Myślę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej. O zimę raczej się nie
boję. Lilia posadzona jest na głębokości ponad 1 m.

Dziękuje wszystkim za krzepiące informacje.

--
Andrzej
f...@p...onet.pl

18. Data: 2003-08-27 07:56:43

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Omawiana odmiana to Nymphaea Hybride "Attraction". Może ktoś ma
> doświadczenie z tą odmianą lilii?
> Podobno ma duże czerwone kwiaty, ale nie wiem bo jeszcze u mnie nie
> zakwitła

Mam taką samą - jest przepiękna o ogromnych kwiatach i liściach.
Bardziej odporna na szkodniki od innych. U mnie też rośnie na
głębokości około 1 m. Nie wymarza. Czasem te duże kwiaty wyrastają
znacznie ponad powierzchnię wody i to jest cudowny widok. Gratuluję
nabytku :-).

Z pozdrowieniami, Maria

19. Data: 2003-08-28 05:35:57

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:biho0e$h09
> Bardziej odporna na szkodniki od innych. U mnie też rośnie na
> głębokości około 1 m. Nie wymarza. Czasem te duże kwiaty
wyrastają
> znacznie ponad powierzchnię wody i to jest cudowny widok.

Jeżeli kwiaty wyrastaja znacznie ponad powierzchnie to oznacza, że rosliny
są zbyt zagęszczone, ale nie powinno to im zbytnio szkodzić jeżeli sa w
pojemnikach, odpowiednio nawożone.
KM

20. Data: 2003-08-28 07:08:34

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> są zbyt zagęszczone, ale nie powinno to im zbytnio szkodzić jeżeli sa w

To się zdarza sporadycznie, ale efekt bardzo mi się podoba.
Roślina nie jest nadmiernie zagęszczona, kwitnie drugi sezon, a
wokół liści ma sporo wolnej przestrzeni. Rośnie w pojemniku ażurowym
, tak jak i inne. Żadnych roślin wodnych nie nawożę.

Z pozdrowieniami, Maria

magnolia
Borówka amerykańska
Śliwki