Re: Jak mam reagowa

From: "Little Dorrit" <z...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak mam reagowa
Date: Sat, 18 May 2002 20:11:56 +0200

Użytkownik "Dorota B." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ac61t1$ovp$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "grzechutek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>

> Niestety, nie zrobisz z tym nic tak dlugo jak dlugo nie uda Ci sie tej
> sytuacji unormowac. Natomiast Twoje zachowanie wobec dziecka jest
poprawne.

Cóż, ja nie byłabym skłonna klaskać matce, która dobrowolnie naraża dzieci
na koszmar. Uważam też, że Jej postepowanie odnośnie umożliwiania kontaktów
dzieci z ojcem, jest co najmniej niewłaściwe. Parę miesięcy temu"grzechutek"
motywowała to szantażem meża. On ponoć groził, że "odbierze jej dzieci,
porwie je" jeżeli nie zgodzi się mu ich udostępnić. Teraz ma nową wymówkę,
żeby skakać jak pan maż zagra - Rzecznika Praw Dziecka ;).

. Ja na Twoim miejscu chyba bym
> jednak znalazla sposob by dzieciaki nie musialy odwiedzac "tatusia". Moze
> postawilabym sie i koniec,

Każda dobra matka znalazła by sposób. Ale Ona chyba traktuje te dzieci
przedmiotowo. Mieć je przy sobie za wszelka cenę. Nawet kosztem ich spokoju
psychicznego! Odnoszę zresztą wrażenie, że tę ostatnią wartość traktuje zbyt
lekko, składając ją na ołtarzu swoich interesów i życzeń pana męża.

chociaz jesli mialoby to zaowocowac odebraniem Ci
> dzieci to bron Boze!

Ależ dzieci same Ją oleja, jeżeli dla zaspokojenia własnej, obsesyjnej
niemalże potrzeby ich posiadania , bedzie je przymuszała do kontaktów z
ojcem. Z drugiej strony, czytajac kilkanaście wypowiedzi "grzechutka"
nabrałam podejrzeń, że sytuację postrzega i relacjonuje mocno jednostronnie.
Gdyby ojciec rzeczywiście znecał się nad nimi, nie szły by tam chętnie i w
obecności matki odmówiłyby ojcu dalszych wizyt. W każdym razie nie dałyby
sobie wmówić, że mama jest be i nie reagowały by na nią agresją.

. Znajdz wymowke by oddzielic dzieci od
> tyrana, wywiez na wakacje czy cos takiego.

Zwłaszcza, że "grzechutek" - o ile dobrze pamietam -nie pracuje, dzieci
wychowuje przedszkole, a jej rodzice - gdzie mogłaby schronić się z
dziećmi - mieszkają osobno.
Dorrit