Jak można osiwieć

1. Data: 2004-05-28 09:47:28

Temat: Jak można osiwieć
Od: Dziuch <d...@u...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Nie wiem czy dobrze utrafiłem w grupę, jeśli nie to przepraszam. Otóż od
jakiegoś czasu zastanawia mnie jak można kompletnie osiwieć przez np. jeden
dzień. Wydawało mi się, że to są złożone procesy zachodzące w organizmie, a
tu w książkach i gazetach czasami można przeczytać, że ktoś np. przez noc
osiwiał. Trochę googlowałem na ten temat, ale "można osiwieć" jest
popularnym wyrażeniem i nie dokopałem się do niczego ciekawego. Czy ktoś
może mi wytłumaczyć ten fenomen?

--
Pozdrowionka
Dziuch

2. Data: 2004-05-28 17:33:35

Temat: Re: Jak można osiwieć
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 28 May 2004 11:47:28 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Dziuch, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Wydawało mi się, że to są złożone procesy zachodzące w organizmie, a
> tu w książkach i gazetach czasami można przeczytać, że ktoś np. przez noc
> osiwiał.

Nie wiem jak mozna osiwiec przez jeden dzien - sama sie kiedys nad tym
zastanawialam.
Jednak ja sama juz od kilku lat mam kilka siwych wlosow i gdy je wyrwe - to
nastepnego dnia w tym samym miejscu mam znowu kilka siwych wlosow :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-05-28 18:22:51

Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jednak ja sama juz od kilku lat mam kilka siwych wlosow i gdy je wyrwe -
> nastepnego dnia w tym samym miejscu mam znowu kilka siwych wlosow :)
Przez kilka tygodni przeżywałem bardzo wielki stres. notoryczny, codzienny.
Powód nieważny ważne jest to że było coś co mnie bardzo stresowało,
przerażało. I przez tek kilka tygodni z dnia na dzień przybywało mi siwych
włosów. No i teraz mi tak zostało. Nie powiem żebym był całkiem siwy no ale
widac siwiznę. A miałem wtedy 26 lat....
Więc zaczynam wierzyć w to że można osiwiec w ciągu dnia.
Chociaż zastanawiam się co by musiało się stać żeby wywołać tak silną
reakcję.

--
PawelJ

4. Data: 2004-05-28 19:11:06

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 28 May 2004 20:22:51 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako PawełJ, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Chociaż zastanawiam się co by musiało się stać żeby wywołać tak silną
> reakcję.

Byc moze zupelnie nagly, niespodziewany i koszmarny stres trwajacy kilka
godzin. Np. stan powaznego zagrozenia zycia u siebie i swoich bliskich.
Albo wiadomosc o smierci kochanej osoby z ktora bylo sie bardzo zwiazanym.

5. Data: 2004-05-29 08:55:14

Od: "kasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponoc pilot ktory zrzucal bobme na Hiroszime osiwial jak zorientowal sie co
zrobil. Startujac nie mial siwych wlosow, kiedy spadl mial.. nie wiem czy to
prawda...

6. Data: 2004-06-02 19:52:00

Od: "Krysia" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziuch" <d...@u...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrowionka
> Dziuch
> "Posuwali się w milczeniu przez długie godziny."
Witaj.
Raz jeden w 1963 roku to autentycznie widziałan.W domu u sąsiadów zdarzyła
się wielka tragedia.9-letni syn zrobił latawca i puścił w pobliżu linii
wysokiego napięcia.Był boso.Zginął w pobliżu domu.Jego trzydziestoparoletni
ojciec w jedną noc osiwiał.
krysia

7. Data: 2004-06-03 16:56:59

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Moja babcia podobno osiwiała zupełnie w wieku koło 35 lat (nie wiem czy w
ciągu jednego dnia) ale bardzo szybko z powodu stresów. Oczywiście nie byłam
tego świadkiem ani nie znam świadków (mojego taty jeszcze na świecie nie
było). Ale nie sądzę by babcia to wymyśliła, nie ten typ osoby. :)
Zastanawiam się jak to jest że siwienie dotyczy włosów już wyrośniętych.??
Bo mogę zrozumieć że jakieś zmiany w organizmie powodują, że z cebulek rosną
siwe.
pozdrawiam
barbarella

8. Data: 2004-06-08 21:59:34

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"BarBarella" <b...@w...pl> wrote in message
> Bo mogę zrozumieć że jakieś zmiany w organizmie powodują, że z cebulek
rosną

no a ja zapytam, czy mozliwy jest proces odwrotny ? tzn ktos troche posiwial
bo byl zestresowany... czy po odstresowaniu moze liczyc na przywrocenie
pierwotnej barwy wlosa ?
(tak w skrocie)

pzdr.

9. Data: 2004-06-09 07:54:38

Od: "Chyna " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Jednak ja sama juz od kilku lat mam kilka siwych wlosow i gdy je wyrwe - to
> nastepnego dnia w tym samym miejscu mam znowu kilka siwych wlosow :)

Cześć ;)

Co do siwienia.
Kiedyś w Rozmowach w Toku Drzyzgi było właśnie o różnych nagłych procecach.
Nie pamiętam, czy było to skrupulatnie "lekarsko" wyjaśnione, ale owszem,
można nagle osiwieć. Akurat tamtych ludzi dotykało coś "nagle" z powodu
ciężkich, bardzo ciężkich chwil w życiu.
Ja mam gęste, ciemne, ale gdzieniegdzie właśnie siwe włosy. I to całkiem
sporo. Ponieważ czasami dają mi o ok. 6-7 lat mniej, niż mam nie sądzę, bym
wyglądała "staro" (tak się siwizna mi kojarzy ;). Myślę, że to genetyczne,
przynajmniej w moim przypadku.
Mnie samą zadziwia fenomen siwienia przez jedną noc.

Pozdrawiam,
Chyna
[ http://oejsis.prv.pl ]

10. Data: 2004-06-09 11:19:59

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
posiwial
> bo byl zestresowany... czy po odstresowaniu moze liczyc na przywrocenie

Moja mama w wieku lat 4 we wrześniu '39 roku posiwiała w jedną noc i teraz w
wieku prawie 70 lat też jest siwa, ale dobrze pamiętam mają mamę jako
szatynkę - był to naturalny kolor - nigdy nie farbowała włosów.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Asymetria funkcjonalna i czynnościowa