Jak obliczyć wiek płodu?

1. Data: 2005-03-11 07:06:37

Temat: Jak obliczyć wiek płodu?
Od: "ciekawska" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam interesuje mnie to jak oblicza się wiek płodu. Czy rozwój dziecka
liczony jest w tygodniach od zapłodnienia czy od dnia ostatniej miesiączki.
Chodzi o to jak odnieść się do opisów rozwoju malucha w książkach np czy ma
już 6 tygodni czy dopiero 4?

2. Data: 2005-03-11 07:25:19

Temat: Re: Jak obliczyć wiek płodu?
Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodzi o to jak odnieść się do opisów rozwoju malucha w książkach np czy ma

lekarzy liczą od pierwszego dnia ostatniej miesiaczki.
wiec w ksiazkach pewnie tez tak licza.
p.

3. Data: 2005-03-11 08:15:46

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ciekawska" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Chodzi o to jak odnieść się do opisów rozwoju malucha w
> książkach np czy ma już 6 tygodni czy dopiero 4?

Czas trwania ciąży liczysz od ostatniej miesiączki, czyli tu dla przykładu
6tg, ale wiek płodu od zapłodnienia, czyli tutaj 4tg. Zdarza się bowiem, że
zapłodnienie nie następuje dokładnie w połowie cyklu i u jednej kobiety w
6tg ciąży liczonej od ostatniej miesiączki wiek płodu wynosi 4 tg, a u innej
w tym samym czasie dopiero około 2 tg (bo zapłodnienie nastąpiło np. tuż
przed terminem krwawienia). Najprawdopodobniej lekarz w trakcie pierwszych
wizyt ustali kiedy jego zdaniem nastąpiło zapłodnienie i wtedy będziesz
wiedziała, ile tygodni ma Twój maluch :)

D.

4. Data: 2005-03-11 11:38:36

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-03-11, pamana <p...@w...pl> wrote:

> lekarzy liczą od pierwszego dnia ostatniej miesiaczki.
> wiec w ksiazkach pewnie tez tak licza.

Zastanawia mnie jaki jest sens takiego liczenia?
Przeciez to moze byc nawet pare tygodni roznicy - gdy miesiaczki sa
nieregularne i trwaja np od 25 do 50 dni.
Czy nie prosciej bylo by ustalic date zaplodnienia, i podawac dla
wszystkich jednakowy czas - od punktu 0, a nie od czasu 0 minus blizej
nieokreslona liczba dni?

5. Data: 2005-03-11 12:01:24

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy nie prosciej bylo by ustalic date zaplodnienia, i podawac dla
> wszystkich jednakowy czas - od punktu 0, a nie od czasu 0 minus blizej
> nieokreslona liczba dni?

Sęk w tym, że większość kobiet nie potrafi podać daty zapłodnienia;) Datę
ostatniej miesiączki raczej tak.

Pozdr. Ewa

6. Data: 2005-03-11 12:12:07

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-03-11, Ewa W <e...@b...wroc.pl> wrote:

> Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Sęk w tym, że większość kobiet nie potrafi podać daty zapłodnienia;) Datę
> ostatniej miesiączki raczej tak.

Kobiet nie, ale lekarz juz powinien, na podstawie wynikow badan krwi,
wielkosci plodu na usg itp.

7. Data: 2005-03-11 15:13:33

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za odpowiedzi

8. Data: 2005-03-15 06:11:36

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Data ostatniej pewnej miesiączki + 7dni - 3 mce + rok

(reguła Negelego)

= termin przewidywanego porodu, wg. niej 40 tygodni trwa ciąża od DOPM

Choroba Stilla u doroslych
Czy voltaren szkodzi na zoladek?
Duży, lekko łukowaty nos :( - co zrobić ?
Masaz podtrzymujacy
Ortokeratologia i zez