Nowa strona dla poszukiwaczy bylin

11. Data: 2001-05-28 19:36:31

Temat: Re: Nowa strona dla poszukiwaczy bylin - OT
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz G." <L...@2...pl> napisał w wiadomości
news:3b121e1b$1@news.vogel.pl...
> Nie pisze tego po to, zeby kogos krytykowac ale podejrzewam, ze nie tylko
ja
> mam dosc gry w "znajdz 3 zdania, ktorymi roznia sie dwa kolejne posty".

Popieram. Mówi się o tym od czasu do czasu.
Mnie, osobiście, bardziej przeszkadza zlewanie odpowiedzi wraz z "pytaniem".
Niektórzy, nawet, zaczynają pisanie przy znaczku (>)oznaczającym treść do
której się nawiązuje.
W takim przypadku potrzeba Herloka Szolmsa aby dojść, skąd rozpoczynać
czytanie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

12. Data: 2001-05-31 07:03:31

Od: "Ryszard WEINAR" <R...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ja tez uwazam, że czasami trudno odnalezc tresc wypowiedzi kolejnego
dyskutanka ale Panska propozycja wg mnie jest jeszcze gorsza. Dobitnie
swiadczy o tym Panska korespondencja. Prosze ja przeanalizowac wchodzac w
skore osoby, ktora ja czyta po raz pierwszy. Temat zupelnie nie zwiazany z
trescia, a sama tresc bez znajomosci wczesniejszej korespondencji jest w
znacznej czesci niejasna.
Znacznie lepszym zwyczajem byloby pisanie swojej wypowiedzi przed archiwum.
Latwo byloby ja znalezc, a kto nie zna wczesniejszej korespondencji moze ja
odnalezc.
Taki dobry zwyczaj propaguja chociazby ludzie z Wirtualnej Polski. Ich
korespondencja ma stopkę o treści:
**** Administrator Katalogu ****
Wirtualna Polska SA www.wp.pl
** tel. 0-801 13 13 13 http://cc.wp.pl **
Proszę zgodnie z Netykieta nie usuwać treści listu <<== taki
dopisem jest w każdym mailu!!
Pozdrawiam
Ryszard Weinar
www.kwietnik.com.pl

13. Data: 2001-05-31 13:37:02

Temat: Jak pisac
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Ryszard WEINAR" <R...@P...com> wrote in message
> [...]
> Wirtualna Polska SA www.wp.pl
> ** tel. 0-801 13 13 13 http://cc.wp.pl **
> Proszę zgodnie z Netykieta nie usuwać treści listu <<== taki

Sa rozne zwyczaje. Na innej grupie, ktora czytuje, pisanie przed
cytowanym listem jest ostro tepione i wlasnie uznawane za niezgodne
z netykieta. Jedna rzecz jest dla mnie oczywista - cytowanie wszystkiego
in extenso prowadzi do tasiemcow i jest najgorszym wyjsciem. Zreszta
bywaja miejsca, z ktorych prostu nie da sie wyslac listu, jezeli czesc
cytowana jest obszerniejsza niz wlasna. Oczywiscie
w pewnych wypadkach usuniecie wszystkiego powoduje, ze nie wiadomo
o co chodzi. Jak zwykle w takich przypadkach najlepszy jest zloty srodek,
a co on oznacza, niech kazdy sam decyduje. Dobrym pomyslem jest tez
nie utrudniac zycia innym przez wlasne lenistwo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2001-06-01 09:58:49

Temat: Re: Jak pisac
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zwykle pozosatwianie decyzji kazdemu z osobna prowadzi do tego, ze listy sa
nieczytelne. Netykieta wyraznie wskazuje, ze cytaty trzeba wywalac. Sa one
wskazane tylko przy swiadomym ich wykorzystaniu, w dodatku w okrojonej
formie. Osobiscie uzywam Outlook Express. Ekran wyswietlajacy post jest
podzielony na dwie czesci. Mam na codzien malo wolnego czasu a listow na
grupie bywa bardzo duzo. Czytam tylko te, ktore zaczna sie przed polowa okna
dialogowego. Moze i mnie cos omija, ale to jedyna metoda, by nie siedziec
przed komputerem caly dzien, a przeciez miejscem wielbiciela ogrodow jest
laweczka ogrodowa a nie fotel przy biurku z komputerem!

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

15. Data: 2001-06-01 11:29:10

Od: d...@c...art.pl (Piotr Dudek) szukaj wiadomości tego autora

Ryszard WEINAR <R...@P...com> wrote:

> Znacznie lepszym zwyczajem byloby pisanie swojej wypowiedzi przed archiwum.
> Latwo byloby ja znalezc, a kto nie zna wczesniejszej korespondencji moze ja
> odnalezc.

Szanowny Pan mianem "archiwum" byl laskaw okreslic fragment listu, na
ktory udziala Pan odpowiedzi. Choc wlasciwie w Panskim przypadku
nalezaloby napisac nie "fragment listu" lecz "caly list".
Taki sposob komunikowania sie jest intrugujacy.
Zaproponuje Naczelnemu w miesieczniku, w ktorym pracuje,
aby w wywiadach najpierw pisac odpowiedz, a pozniej pytanie.
Czyli taki material wygladalby nastepujaco:

odpowiedz
pytanie

odpowiedz
pytanie

itd...

Jak mowie -- taka koncepcja moze byc intrygujaca, lecz z funkcjonalnego
oraz komunikatywnego punktu widzenia, przypomina sztuke dadaistyczna.

> Taki dobry zwyczaj propaguja chociazby ludzie z Wirtualnej Polski

incydentalne spotykanie koncepcji "odpowiedz/pytanie",
jest do przecierpienia (czytaj -- odpuszczenia sobie takich
nieczytelnych listow).
Czy aby na pewno pracownicy WP promuja koncepcje, ktora Pan nazwal
"dobrym obyczajem"? :0

-------
aby wyslac do mnie list, prosze usunac "BEZSPAMU" z adresu

16. Data: 2001-06-01 12:30:29

Od: "Ryszard WEINAR" <R...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Popieram w pelni Panskie praktyczne podejscie do sprawy. Ja dzialam tak
samo. A wniosek z tego jest oczywisty - najnowsza wypowiedz powinna byc na
samej gorze. Wypowiedzi wczesniejsze moga byc umieszczone dalej gdyz nie
przeszkadzaja, a daja szanse zagladniecia do nich jesli zaistnieje taka
potrzeba i to bez otwierania wczesniejszych postow. Dzieki temu takze mozna
zaoszczedzic troche czasu.

Pozdrawiam
Ryszard WEINAR

17. Data: 2001-06-01 12:32:32

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzeba i to bez otwierania wczesniejszych postow. Dzieki temu takze mozna

Czyli wlasne lenistwo; a czas moze tracic czytajacy? :-(

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2001-06-01 12:48:50

Od: "Ryszard WEINAR" <R...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Grupa dyskusyjna to nie czasopismo, ktore czytamy gdy mamy sporo czasu.
Tutaj rzadza inne reguly - bardziej praktyczne. Dlatego analogie, na ktore
sie Pan powoluje sa zupelnie nieprzekonywujace.

Pozdrawiam
Ryszard Weinar

Użytkownik "Piotr Dudek" <d...@c...art.pl> napisał w
wiadomości news:1eubqr0.7rfnl6rn8on4N@pk10.warszawa.sdi.tpnet.p
l...

-------

19. Data: 2001-06-01 14:26:30

Od: "Ryszard WEINAR" <R...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Z tym lenistwem to gruba przesad. Aby skasowac Panska wypowiedz
potrzebowalem 2 klikniecia mysza - moze da sie jednym (!?). Pewnie i tak
kazdy pozostanie przy swoim zdaniu.
Chyba lepiej zajmijmy sie ogrodami.

Pozdrawiam
Ryszard Weinar

20. Data: 2001-06-04 08:21:42

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard WEINAR" <R...@P...com> napisał w wiadomości
(...)
> samo. A wniosek z tego jest oczywisty - najnowsza wypowiedz powinna byc na
> samej gorze. (...)

Netykieta już tę sprawę załatwiła - odpowiadamy pod listem,
skracając go do niezbędnego minimum.
Krystyna.

Zdjęcia z parków rozrywki
oczko wodne z siadko betonu