Jak polubic tesciowa ?

41. Data: 2006-03-17 15:11:49

Temat: Re: Jak polubic tesciowa ?
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> A od ewentualnej synowej oczekiwałabym mówienia zwyczajnie po imieniu.

A mi to nie pasuje. Czułam się niebotycznie głupio, kiedy teść (niezbyt
przez mnie lubiany) zażądał mówienia mu po imieniu. Jak to tak? Mąż mówi
"tato" a ja "Grzesiek?". Przeszłam na "tato" - szybko przełknął.
TŻ z kolei do mojej mamy mówi w osobie trzeciej ("niech mama") co
odróżnia ją od jego mamy, do której mówi normalnie - w drugiej.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

42. Data: 2006-03-17 15:18:17

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> A to niby czemu? Już jesteś wydziedziczona, czy jak?

O ile dobrze wiem papa żyje, a ja jestem uniesiona honorem na
przyszłość.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

43. Data: 2006-03-17 15:20:59

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> W życiu nie przeszłoby mi przez gardło "mamo" do ś.p. niedoszłej teściowej.

Jakoś mnie to nie zaskakuje ;)

> (Do własnej matki zreszą też się nie zwaracam się per "mamo".)

Ja mówię, ale per Ty, a nie przez trzecią osobę. Zresztą różnie mówię.
Moje dziecko na mnie mówi też różnie, z akcentem na "siwa".

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

44. Data: 2006-03-17 15:30:42

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Mar 2006 13:12:18 +0100, Nixe napisał(a):

> "medea" <e...@p...fm> napisał

> I mówisz do niego w ten sposób "Dziadku, czego się napijesz herbaty czy
> kawy"?

Można jeszcze zapytać "na około" Co zrobić, kawę czy herbatę??

--
Elżbieta (nigdy nie miałam teściowej)

45. Data: 2006-03-17 15:47:29

Temat: Re: pan , pani /było o teściowej/
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa <m...@w...pl> napisał(a):

> No i osobna kategoria - usenetowi znajomi, co jadą mi "Sowo" bez względu na
> stopień zapoznania. Ale juz przywykłam i mi zęby nie rosną :-)

O boziu. Żartujesz? Jeśli piszę do wszystkich w usenecie per ty, walę
między oczy i podpisuję się siwa, to nie oczekuję, żeby ktoś do mnie
mówił Pani Aniu. Ale w sumie chyba zaczne.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

46. Data: 2006-03-17 15:48:40

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> O ile dobrze wiem papa żyje, a ja jestem uniesiona honorem na
> przyszłość.

Ale wiesz, honorowo, to Ty możesz normalnie odrzucić spadek ( i
przejdzie na Byśka), a póki co, to Ci się należy, a jak przegapisz
terminy, to i tak Ci sąd zasądzi.
Wcale nie jest tak prosto stracić spadek tylko przez nie utrzymywanie
kontaktów.

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

47. Data: 2006-03-17 15:50:18

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> na jakiej mąż mówi do mnie czasami 'mamusia'

Choć matka, siondziemy na przyzbie?

--
s i w a
do której żaden TŻ nie ryzykowałby per mamusiu

48. Data: 2006-03-17 15:57:05

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Można jeszcze zapytać "na około" Co zrobić, kawę czy herbatę??

Albo - "Kto pije kawe, a kto herbate?"

Ale ja juz nie mam problemu z tatowaniem i mamowaniem tesciom, a per dziadek
czy babcia tez by mi przez gardlo nie przeszlo. Z racji ich wieku - tykanie
odpada, z racji wiezów rodzinnych =- pan, pani równiez.

Pozdraiwma - Ula

49. Data: 2006-03-17 16:51:26

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał(a):

> Wcale nie jest tak prosto stracić spadek tylko przez nie utrzymywanie
> kontaktów.

No właśnie! Chyba że tatuś testament notarialnie spisze. Ale nawet wtedy
zachowek się należy ;-). Nie tak łatwo się wykpić, siwa ;-). Chociaż
zawsze możesz się sama zrzec, ale nie odżegnuj się tak szybko, bo nigdy
nie wiesz co będzie, jakby co.

Ewa

50. Data: 2006-03-17 17:27:13

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> No i osobna kategoria - usenetowi znajomi, co jadą mi "Sowo"
> bez względu na stopień zapoznania. Ale juz przywykłam

Możesz potraktować to jako anegdotę, ale historia jest (ponoć)
autentyczna. Jeden ze studentów Politechniki Warszawskiej
kilka lat temu zetknąął się na newsach z pracownikiem swojej
katedry i zwrócił się do niego per "Panie Doktorze" czy jakoś
tak - i dostał burę pod tytułem "w usenecie jesteśmy per Ty".
Kilka dni później odezwał się do niego "per Ty" na korytarzu
uczelni i znów dostał burę: "na uczelni jestem dla pana panem
doktorem".

ŁK

Skąd wziąć dzieci?
Warszaty dla rodziców. M.in. dziecięce lęki, nadpobudliwość
Kocham? kogoś innego...
Re: nauki przedmalzenskie -platne???
wygrał hurrrra!!!