Jak polubic tesciowa ?

51. Data: 2006-03-17 17:45:51

Temat: Re: pan , pani /było o teściowej/
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

> "na uczelni jestem dla pana panem
> doktorem".

Dlatego nie przechodziłam na ty z nauczycielami i z szefami, którzy
nie życzą sobie mówienia per ty w relacjach służbowych. Uważam, że
forma jaką się wybiera do komunikacji zalezy nie od okoliczności, ale
od relacji.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

52. Data: 2006-03-17 19:04:35

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 17 Mar 2006 12:53:26 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <m...@w...pl> i powiedziała:

> No i osobna kategoria - usenetowi znajomi, co jadą mi "Sowo" bez względu na
> stopień zapoznania. Ale juz przywykłam i mi zęby nie rosną :-)

A jak mają mówić, skoro tak się podpisujesz? Poza tym jakoś nie
wyobrażam sobie spotykania się z kimkolwiek z newsów, z kim nie
prowadziłabym jakichś bardziej zaawansowanych dyskusji i nie
odczuwałabym do tej osoby sympatii.

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

53. Data: 2006-03-17 21:15:15

Temat: Re: Jak polubic tesciowa ?
Od: Nela Mlynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> Ja zlewając papę tracę spory
> spadek. Ale mój komfort jest tego wart.

Siwa Ty frajerka jesteś. A myślałam, żeś praktyczna kobitka ;-)

Pożycz tatuśka ... do tego spadku oczywiście ;-)

Pozdrawiam,
Nela ubawione mimo wszystko

54. Data: 2006-03-17 22:20:01

Od: "Axel" <a...@p...nospam,com> szukaj wiadomości tego autora

"Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> wrote in message
> Możesz potraktować to jako anegdotę, ale historia jest (ponoć)
> autentyczna. Jeden ze studentów Politechniki Warszawskiej
> kilka lat temu zetknąął się na newsach z pracownikiem swojej
> katedry i zwrócił się do niego per "Panie Doktorze" czy jakoś
> tak - i dostał burę pod tytułem "w usenecie jesteśmy per Ty".
> Kilka dni później odezwał się do niego "per Ty" na korytarzu
> uczelni i znów dostał burę: "na uczelni jestem dla pana panem
> doktorem".

To ja mam anegdota w druga strone (z czasow "przedinternetowych dla mas").
Pojechalismy na oboz naukowy z "naszym" doktorem (tez PW tak BTW), ktory
pierwszego dnia zaproponowal przejscie na "Ty". Po powrocie na zajecia
oczywistym wydalo nam sie, ze nalezy do niego mowic "panie doktorze",
zwlaszcza, ze nie wszyscy z grupy byli na obozie. Doktor sie malo nie
obrazil i nakazal nam mowienie po imieniu....

Ps. Uznalismy "zintegrowanie sie" obozu z doktorem, gdy jego zona (tez tam
byla) zaczela opowiadac sprosne dowcipy ;-))

--
Axel

55. Data: 2006-03-18 01:42:13

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
>W wiadomości <news:dved2c$46e$1@proxy.provider.pl>

> Brrr ;-)

Dlaczego brrr? W domu u moich teściów zawsze mówiło się w 3 osobie i trochę
tym przeszłam - znaczy do mojej tesciowej tak mówię, do teścia jak żył też
tak mówiłam a moje dzieci tak mówią do mnie - znaczy nie babciu tylko mamo,
mamusiu, czego się mama napije? Czy mama wie, że ... itd. Da się
przyzwyczaić i co gorsza ja do dzieci też o sobie często mówię w 3 osobie
;-)
--
pozdrawiam Tatiana

56. Data: 2006-03-18 08:06:35

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dvfoq3$pod$3@nemesis.news.tpi.pl>
Xena <ttatianka@blabla_poczta.fm> pisze:

> [...]
> babciu tylko mamo, mamusiu, czego się mama napije? Czy mama wie, że
> ... itd. Da się przyzwyczaić i co gorsza ja do dzieci też o sobie

Ale mi nie chodzi o trzecią osobę (u mnie w domu wprawdzie się tego nie
praktykowało, ale już u mojego męża tak), tylko właśnie o tego nieszczęsnego
"dziadka" Wyobrażasz sobie jak w przyszłości Twoi zięciowie mówią do Ciebie
"Czy mogłaby babcia popilnować wnuczka w sobotę?" ;-)

--
PozdrawiaM

57. Data: 2006-03-18 08:08:58

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dve7vn$fam$1@inews.gazeta.pl>
Sowa <m...@w...pl> pisze:

> No i osobna kategoria - usenetowi znajomi, co jadą mi "Sowo" bez
> względu na stopień zapoznania. Ale juz przywykłam i mi zęby nie rosną
> :-)

A rosły Ci? ;-)
Ja na dobrą sprawę na początku nie wiedziałam nawet jak masz na imię, dopóki
Puchaty nie powiedział "A Edyta to cośtam-cośtam". W pierwszej chwili
zastanawiałam się o kim on nawija ;-)

--
PozdrawiaM

58. Data: 2006-03-18 08:47:40

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Krzyżaniak" <z...@t...eu.org> napisał

> Poza tym jakoś nie
> wyobrażam sobie spotykania się z kimkolwiek z newsów, z kim nie
> prowadziłabym jakichś bardziej zaawansowanych dyskusji i nie
> odczuwałabym do tej osoby sympatii.

Wiesz ... czasami jest tak, ze spotkanie organizuja osoby trzecie.
I tak też było u Sowy ... została wrobiona w spotkanie ze mną :-)))

Pozdrawiam
MOLNARka ... nie potrafię myśleć imionami o nickowych osobach z newsów

59. Data: 2006-03-18 09:03:09

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał

> No to Ty masz bardzo ciepłe stosunki z teściową. Ja czasem (zaznaczam -
> czasem) przy dość sympatycznych stusunkach, przełamałam się i
> powiedziałam "jak mama uważa" bo jej ogromnie zależy na tym abym do niej
> mamo mówiła. Ale podzielam tu podejście Siwej. W gardle mi to staje,
> nienaturalne jest potwornie i matkę to ja mam jedną.

Ja miałam makabryczne wątpliwości i wyrzuty sumienia (bo mi się wydawało,
ze zdradzam własnych rodziców).
Przez ponad 2 lata po ślubie używałam formy ... no własnie ;-) ... 'kto
kawę a kto herbatę' .... bezosobowej (bo słowa 'Pani' by ich (szczególnie
teściówkę) zabolały a tego nie chciałam a na 'mama' nie mogłam sie
przemóc).
Ale mam naprawdę wspaniałych teściów. I wiedziałam, ze im zależy. I w końcu
zaczełam mówić własnie w 3 osobie (bo do swoich mówię praktycznie po
imieniu albo nickami ;-))) więc jest konkretne rozróżnienie.
Mi to bardzo życie ułatwiło (dość z tymi niesamowitymi konstrukacjami
zdania) a teściówka poczuła się mocno wyróżniona.
Ale my jesteśmy w dobrych stosunkach (w końcu, każdy ma to na co sobie
zasłuży ;-))) i czasem po imieniu albo 'babciu' tez mówimy.

Natomiast moi rodzice od lat byli przekonani, ze chca żeby zięciowie mówili
im po imieniu.
I oczywiście zaproponowali to mojemu TZowi.
Ale on stwierdził, ze jego szacunek dla nich wymaga zeby mówił 'mamo'
'tato'. I tak też mówi. Na ogół w pierwszej osobie (często tez po imieniu
tak jak ja). Ale on sie przełamał momentalnie - juz na weselu im tak mówił
;-)
A dla rodziców było to niesamowicie budujące (pomimo ich przekonania o
wyższości formy łatwiejszej). Poczuli sie rodzicami jeszcze syna ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka

60. Data: 2006-03-18 09:06:03

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Xena napisał(a):

> [...]
> babciu tylko mamo, mamusiu, czego się mama napije? Czy mama wie, że ...
> itd. Da się przyzwyczaić i co gorsza ja do dzieci też o sobie często

ZTCW niegdyś tak własnie się zwracano do starszych i świadczyło to o
szacunku. Do circa 25 roku życia sama tak mówiłam do rodziców. Moja
siostra jakoś zawsze matkę "tykała", więc z czasem i mnie zaczęło
przechodzić przez gardło "mamo, podaj to" zamiast "niech mi mamusia poda
to".

Eulalka

Skąd wziąć dzieci?
Warszaty dla rodziców. M.in. dziecięce lęki, nadpobudliwość
Kocham? kogoś innego...
Re: nauki przedmalzenskie -platne???
wygrał hurrrra!!!