Re: Jak pozbyćsięślimaków;

11. Data: 2003-02-21 22:17:32

Temat: Ptaki żądają większej powierzchni mieszkalnej!
Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
news:m17kbte4kv.fsf@sapijaszko.net...

> A kwiczoły? Bo nasiona z drzewa, którego owocami się zapychały już
> mam, a mógłbym jeszcze wiedzieć jak lubią mieszkać...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
Sieć mówi że drozdowaty jest ten kwiczoł więc w krzakach i na drzewach a
książka że typowo na 1 do 3 m wyskości jak kosy bo to ta sama rodzina.
Kiedyś to się ponoć takie kwiczoły łapało i do gara.
Doczytałem też bardzo ciekawie o "formowaniu kieszeni lęgowej na ścianie
porośniętej pnączami" - kształt liści na rysunku świadczy że może być to
również słynne pnącze "ośle wino" :-)))
Pozdrawiam
BoGusław

12. Data: 2003-02-21 22:26:00

Temat: Re: Jak pozbyćsięślimaków;
Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> Dzięki! :-) Parametry budek są (choć dla puchacza nie było, a szkoda bo
> przydałby mi się).
> Pytam dalej - co trzeba zrobic by je do takiej budki zwabic? Na flecie
> grać - to chyba nie, bo myszy można z całej parafii zwabić... Może na
czymś
> innym???
> Budkę zmajstrować - nie ma sprawy. Jak wabić - powiedzcie. ;-)))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
Zamiast puchacza możesz mieć szansę na sowę pójdźkę jeśli teren spory. Wzór
budki jest dość ciekawy.
Skrzynia (walec lub prostopadłościan) pozioma o długości ok. 1 m z otworami
po obu stronach i przedsionkiem dość skomplikowany system otworów na opis w
mailu.
BoGusław

13. Data: 2003-02-22 01:39:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Bielawski <b_,w@op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b368id$fn5$...@a...news.tpi.pl...

> Kiedyś to się ponoć takie kwiczoły łapało i do gara.

Nie ponoć, tylko faktycznie... I nie do gara...
Mości Zabłocki , jeżeli bedzie łaskaw, to Ci wtłumaczy jak się te rarytaśne
dania z kwiczołów przyrządza.
Pozdrawiam :-))
Janusz

14. Data: 2003-02-22 09:37:30

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> writes:

> Sieć mówi że drozdowaty jest ten kwiczoł więc w krzakach i na
> drzewach [...]

Dzięki.

G.
--
Pewien starzec o ogromnej brodzie
Narodowi oświadczył: ,,Narodzie!

15. Data: 2003-02-22 09:38:35

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Nie ponoć, tylko faktycznie... I nie do gara...

Takie kurduple? Tylko trochę większe od szpaków?

G.
--
Internacjonalista z Bydgoszczy
Judził: ,,Wierni, żądajcie proboszczy-

16. Data: 2003-02-22 10:11:04

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> Takie kurduple? Tylko trochę większe od szpaków?

A bo na jeden posiłek kopę się ich podawało. Dopowiem dla smaku, ze z
wnętrznościami byly przyrządzane. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2003-02-22 11:33:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in message

> W krzewach lub na drzewach - drozdy, muchołówki, kos, piegża, pokrzewki,
> cierniówka, zaganiacz, pierwiosnek, zięba, szczygły, dzwoniec, kulczyk,
> makolągwa, sierpówka, grzywacz, wilga, kruk, srok, sójka, gąsiorek

U sąsiadki kosy zbudowały gniazdko w winoroślowych gąszczu rozpiętym na
południowej ścianie domu.

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2003-02-22 11:35:23

Temat: Re: Jak przywabić ptaki
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

Ja rozsypałam sobie na grądce pocięte gałązki w charakterze ściółki, to
zaobsewowaam, że to wspaniały magazyn budulca do gniazd. Różni skrzydlaci
byli bardzo zainteresowani.

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2003-02-23 09:08:45

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message
> Ja rozsypałam sobie na grądce pocięte gałązki w charakterze ściółki, to
> zaobsewowaam, że to wspaniały magazyn budulca do gniazd. Różni skrzydlaci
> byli bardzo zainteresowani.
>
> Pozdrawiam, Basia.

A możesz więcej szczegółów, czy zaobserwowałaś jakie największe im się
przydają?
Czyli bo rozumiem że "surowy" mulcz to się nienadaje na ściółkę ale gałązki
(mam ich sporo- tylko trzeba pociąć) to już mogą być. Puki śnieg mogę sobie
trochę tego podłoża przygotować. Ale robota dość kopciuszkowa.

Pozdrawiam BoGusław

20. Data: 2003-02-23 09:11:28

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in message

> U sąsiadki kosy zbudowały gniazdko w winoroślowych gąszczu rozpiętym na
> południowej ścianie domu.
>
> Pozdrawiam, Basia.

W ksiżce piszą że można formować pędy pnączy na np. półpniaku
przytwierdzonym do ściany i ułatwia się w ten sposób powstanie kieszeni
dobrych do gniazdowania w pnączach.

BoGusaw

Re: Jak pozbyćsięślimaków;
Re: Jak pozbyćsięślimaków;