Jak prowadzić czereśnię?

21. Data: 2004-10-11 10:14:48

Temat: Re: Jak prowadzić czereśnię?
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ckdkjv$2gv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> No, no, no ! Nie wyciągaj na światło

Schowałeś się do ciemnicy i pieczarki uprawiasz?

> Pozdrawia załamany boletus

Załamany? Nie chcą rosnąć? A koński nawóz dałeś?

Pozdrawiam zgrzybiale
skryba

22. Data: 2004-10-11 10:47:53

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam zgrzybiale
> skryba

Hehehe;-) Nareszcie coś o sobie
powiedziałeś grupie, hehe;-)

Pozdrawia boletus

23. Data: 2004-10-11 11:16:45

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

> To biologia nie jest nauka doswiadczalna, tylko wyprowadza sie ja z aksjomatow? :-)

Rozumiem przez to ze jest to wiedza tak podstawowa i oczywista,
ze nie wymaga dowodzenia..

24. Data: 2004-10-11 11:21:11

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:ckcmv9$j8n$1@korweta.task.gda.pl Przemek

> Hejka. No tak. :-) Szczególnie ten aksjomat polecam uwadze:
> ''Intensywna cyrkulacja sokow sprzyja rozprzestrzenianiu
> zarodnikow grzybow wewnatrz roslin.''

Faktycznie spore uproszczenie. Jednak idea jest sluszna juz
chciazby w przypadku wirusow.

>Myślę, że powinieneś swoimi
> odkryciami zainteresować bardziej kompetentne gremia. :-D

Bardziej interesuje mnie merytoryczna dyskusja na temat.
sensu wykonywania ciec drzew owocowych w trakcie
sezonu wegetacyjnego.

25. Data: 2004-10-11 11:36:20

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <n...@m...maila> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

:-)

> Rozumiem przez to ze jest to wiedza tak podstawowa i oczywista,
> ze nie wymaga dowodzenia..

Zobacz zreszta Michale na definicje pojecia aksomat u Kopalinskiego:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=672
"twierdzenie uznane za oczywiste, prawdziwe, nie wymagające dowodów; pewnik"

26. Data: 2004-10-11 13:27:35

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardziej interesuje mnie merytoryczna dyskusja na temat.
> sensu wykonywania ciec drzew owocowych w trakcie
> sezonu wegetacyjnego.

Wiśnie i czereśnie (chyba czereśnie tez ) jeśli są cięte na
przedwiośniu/wczesną wiosną mogą być zarażone jakimś tam grzybem, latem
niebzpieczeństwo jest miejsze lub go nie ma, tak kiedyś wyczytałam, a jeśli
chcesz wiedzieć dokładnie i więcej to po prostu sięgnij po literature
fachową. Ot i cała filozofia, dlaczego akurat te drzewka przycina się po
zbiorze owoców.

Pozdrawiam
Kaśka

27. Data: 2004-10-11 13:52:58

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chcesz wiedzieć dokładnie i więcej to po prostu sięgnij po literature
> fachową. Ot i cała filozofia, dlaczego akurat te drzewka przycina się po

Znana mi literatura zaleca ciecie przedwiosenne lub pozno jesienne.
Cytowalem ja juz kiedys w podobnym watku.

28. Data: 2004-10-11 13:57:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ckdq7k$dja$1@korweta.task.gda.pl Przemek
<n...@m...maila> napisał(a):

> Faktycznie spore uproszczenie. Jednak idea jest sluszna juz
> chciazby w przypadku wirusow.

Hejka. Dzięki takim uproszczeniom nie miałbyś szans na zaliczenie
fitopatologii. :-(

> Bardziej interesuje mnie merytoryczna dyskusja na temat.
> sensu wykonywania ciec drzew owocowych w trakcie
> sezonu wegetacyjnego.

Skoro tak, to myślę, że powinieneś się do takiej merytorycznej
dyskusji starannie przygotować. W szczególności popierać swoje sądy
wynikami wiarygodnych badań. Temat jest bardzo ciekawy: wpływ terminu
cięcia drzew owocowych na infekcje ran. :-) Choroby są różne, rodzaje
cięcia też. Poza tym rany można zabezpieczać. A przecież, jako zabieg
pielęgnacyjny, jest jeszcze stosowane cięcie korzeni. :-)
Pozdrawiam kwintesencyjnie Ja...cki
P.S. Letnie cięcie zapobiega gorzkiej plamistości podskórnej jabłek, a
cięcie zimowe najbardziej przyczynia się do roznoszenia srebrzystości
liści. :-(

29. Data: 2004-10-11 15:04:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiśnie i czereśnie (chyba czereśnie tez ) jeśli są cięte na
> przedwiośniu/wczesną wiosną mogą być zarażone jakimś tam grzybem, ....
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

A dokładniej : Stereum purpureum, Pezicula, Leucostoma itp.

Pozdrawia znudzony boletus

30. Data: 2004-10-11 15:20:26

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> A dokładniej : Stereum purpureum, Pezicula, Leucostoma itp.

To chyba jakas pomylka,Stereum purpureum- ziarnoskórnik purpurowy:
"Owocniki wyrastają przez cały rok na _martwym_ _drewnie_ drzew liściastych,
rzadko iglastych.", wiec co on ma wskulnego z chorobami zdrowych drzew??

Pezicula- gorzka zgnilizna jablek- to chyba raczej nie dotyczy czeresni/wisni:)))

Leucostoma "Do zakażeń dochodzi przez zranienia warstwy korowej.
Najczęściej porażane są drzewa uszkodzone przez mróz lub osłabione długotrwałą
suszą."
Wynika z tego ze do zakazen moze dochodzic zarowno podczas ciec letnich jak i
przedwiosennych.

Pozdrawiam rozbawiony

Sprzedamy korę sosnową-luzem z dostawą na miejsce.
Świerk skiełkował-co dalej ?
Pułapka na gryzonie
Co z owocami pigwowca japonskiego?
Jak przegnać kota