Re: Jak się traktuje pacjenta po '70 ?

From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak się traktuje pacjenta po '70 ?
Date: Sun, 27 Jan 2002 03:12:03 +0100

Joogi wrote:

> Czy pacjent który skończy 70 lat staje się innym - "gorszym" pacjentem...?
> Dla czego w szpitalu gdy odwiedziłem chorego po ciężkim udarze pytano mnie o
> wiek chorego ? Jak stary - to na oddziale chorób wewnętrznych, w wieku
> "produkcyjnym" - na neurologii...
>
> Czy dla starszych przysługuje tylko hospicjum ?
> Przecież to oni najdłużej płacili składki ZUS !!!!
Niekoniecznie.
Oni maja najdluzsza dozywolnosc, czyli najdluzej sa beneficjantami kas
chorych, ubezpieczen emerytalnych, zasilkow
i jezeli zalozyc ze systemem opieki zdrowotnej ma kierowac ekonomia,
to oni najwiecej kosztuja kasy chorych.

I pewnie dlatego z mysla o nich wprowadzono w niektorych krajach
eutanazje, optymalizujaca koszty leczenia.

Kiedys bylem w szpitalu i pokazano mi starsza pacjentke ponad 70 letnia,
chodzaca powoli po korytarzu, ktora sie przewrocila na twarz na posadzke
i rozbila oko, tak ze musieli jej zszywac brew. Oko uratowala.

Jezeli srednia dlugosc zycia ma kiedys osiagnac 100 lat to taka
pacjentka powinni sie zajmowac przez caly dzien wolontariusze
aby przypadkowo nie zlamala biodra.