Jak szybko zaleczyć otarcie twarzy ?

1. Data: 2004-06-27 15:24:50

Temat: Jak szybko zaleczyć otarcie twarzy ?
Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

po urazie komunikacyjnym - upadek z roweru na twarz.
Otarcie prawie całego czoła i nosa w górnej części, na obu miejscach też
po 1 małej poważniejszej ranie, już nie sączące. No może leciutko na
nosie. Sukcesywnie zasycha.
Ktoś mi polecał Contratubex, ale to chyba bardziej na oparzenia, ktos
inny zasypkę Pabiamid - ta z kolei podobno na sączące rany.
Poradźcie coś, chciałbym chociaż troszkę to zagoić do przyszłej soboty,
mam ważną uroczystość.

Bruno

2. Data: 2004-06-27 15:28:10

Temat: Re: Jak szybko zaleczyć otarcie twarzy ?
Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otarcie prawie całego czoła i nosa w górnej części [...]

aha, zapomniałem dodać, jest lekka opuchlizna między otarciem czoła a
brwiami i dziś rano, ok 34 godziny po zdarzeniu pojawiła się też mała
opuchlizna pod okiem na wysokości rany nosa (wygląda jak łezka
rozszerzająca się od nosa). Opuchlizny nie bolą, nie ma zmiany barwy.

Bruno

3. Data: 2004-06-27 16:05:47

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bruno Ramone" <r...@o...pl> napisał
> Poradźcie coś, chciałbym chociaż troszkę to zagoić do przyszłej soboty,
> mam ważną uroczystość.

Ja smarowałam swojemu dziecku zdarty nos maścią Vita-Merfen. Jest to maść
/krem/ odkażająca i gojąca do stosowania we wszelkiego typu niewielkich
zranieniach : otarcia, skaleczenia, drobne oparzenia. Koszt ok 10 zł
--
Kasia

4. Data: 2004-06-27 16:12:51

Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> /krem/ odkażająca i gojąca do stosowania we wszelkiego typu niewielkich
> zranieniach : otarcia, skaleczenia, drobne oparzenia. Koszt ok 10 zł

Dzięki, dzięki, sądzę jednak, ze będę potrzebował czegoś mocniejszego.
Moje urazy nie są drobne: czoło ok 40 cm2, nos 6 - 8 cm2. Wyczytałem o
czymś takim jak Mirfulan (maść lub spray). Może znasz albo ktoś z
grupowiczów zna i może powiedzieć czy to jest dobre na moje otarcia?
Pani w aptece poleciła mi też Tribiotic, maść w saszetkach jednorazowych
a 1g maści. Sękw tym, ze nie widziała ran, więc nie wiem, czy dobrze
poleciła.

Bruno

5. Data: 2004-06-27 19:57:36

Od: "morepig" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bruno Ramone" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pani w aptece poleciła mi też Tribiotic, maść w saszetkach jednorazowych
> a 1g maści. Sękw tym, ze nie widziała ran, więc nie wiem, czy dobrze

ja dostalam zalecenie stosowania tribioticu po przekluciu nosa, pepka i po
tatuazu. zagoilo sie szybko i ladnie. to nie jest drogie ani szkodliwe, wiec
mozesz chyba wyprobowac.

pozdrawiam

morepig (nie lekarz- w razie watpliwosci ;-)) )

6. Data: 2004-06-27 20:04:34

Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bruno Ramone wrote:

Wprawdzie zapewne nie tego oczekujesz, ale radzę nie gwałcić natury, a wtedy
ślady tego zdarzenia będą mozliwie małe.
A poza tym to chłop może byc tylko trochę ładniejszy od diabła:) i rany:)
zawsze były powodem do chluby.
--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

7. Data: 2004-06-27 20:19:01

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inny zasypkę Pabiamid - ta z kolei podobno na sączące rany.
> Poradźcie coś, chciałbym chociaż troszkę to zagoić do przyszłej soboty,

W aptece można kupić żel o nazwie "gengigel" kosztuje ok 40 zł. Producent
twierdzi że czyni cuda, ja nie mam doświadczenia. Teoretycznie powinien
przyspieszać gojenie. Stosuje się na rany pozabiegowe na śluzówce jamy
ustnej, może pomoże i na skórę...
Piotr

8. Data: 2004-06-28 08:30:44

Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
po
> tatuazu. zagoilo sie szybko i ladnie. to nie jest drogie ani szkodliwe,

Zrobiłem wczoraj test z tribiotic'iem i wygląda na to, że część rany
posmarowanej wygląda lepiej :)

Bruno

9. Data: 2004-06-28 18:47:08

Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiłem wczoraj test z tribiotic'iem i wygląda na to, że część rany
> posmarowanej wygląda lepiej :)

ale mam też inne spostrzeżenia. Poważniejsza część otarć po tej maści
dostaje takiej beżowej wydzieliny, która niby była ale przyschnięta.
Wygląda to jakby się lekko sączyło, można to scierać wacikiem czy gazą.
Mimo to rana polepsza się. Chciałem spytać czy ta beżowa wydzielina to
wynik zaleczania czy może o zgrozo..... ropa ?
Nie mam bóli, stan widać pomału się polepsza ale w parze z tą wydzieliną.
Tam gdzie jej nie ma, rany goją się bardzo szybko.

Bruno

10. Data: 2004-06-30 08:37:37

Od: "nowac" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale mam też inne spostrzeżenia. Poważniejsza część otarć po tej maści
> dostaje takiej beżowej wydzieliny, która niby była ale przyschnięta.
<ciach>
nie scieraj tego - dbaj o to zeby zawsze bylo posmarowane - nigdy nie suche!
kiedy robilem sobie tatoo tez tribioticiem smarowalem i po 3-4 dniach strup
poprostu 'splynal' z rany

Gdzie tanio Roaccutane w Warszawie?
EVRA!!! Czy ktoś stosuje???
czerwone oczy