Jak to jest z wymiarem godzin w aptece?

1. Data: 2003-10-07 06:35:01

Temat: Jak to jest z wymiarem godzin w aptece?
Od: "BM" <m...@B...math.put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

No właśnie - pytanie jak w temacie.
Czy pracę farmaceuty w aptece (konkretnie czas) reguluje jakiś inny dokument niż
Prawo
Pracy?

Praca w pewnej aptece wygląda następująco: 7h dziennie od poniedziałku do piątku
(czasami
na 8:00, czasami na 10:00, czasami na 13:00), dodatkowo jedna sobota pracująca.

Pracodawca chce to zmienić. Nowy system ma polegać na obniżeniu o pół godziny czasu
pracy
w dni powszednie, a w zamian za to dodatkowo pracująca byłaby jeszcze jedna sobota.

Nie wiem, czy do końca jest to zgodne z kodeksem.

Pozdrawiam
BM

2. Data: 2003-10-08 10:47:38

Temat: Re: Jak to jest z wymiarem godzin w aptece?
Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BM <m...@B...math.put.poznan.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:bltmq8$8k7$...@o...futuro.pl...
> [...]
jedna sobota.

> Nie wiem, czy do końca jest to zgodne z kodeksem.

Witam,
Prace w aptece reguluje Kodeks Pracy, nie ma żadnych
szczególnych przepisów. Wobec tego oficjalnie tydzień pracy
jest 5 dniowy; może w niego wchodzic sobota a nawet niedziela,
ale pracownik musi otrzymać dzień wolny o d pracy w tygodniu.
Tyle teorii, praktyka jest taka ze w wielu aptekach pracuje sie
5 dni po 7 h i dwie soboty w miesiacu bez zadnych dni wolnych.
Jezeli umawiales sie z pracodawca na poprzednie warunki
to negocjuj np. niewielka podwyzke czy premie, bo to on pogarsza
warunki w dodatku niezgodnie z KP.
Pozdrawiam,

Wojtex

3. Data: 2003-10-15 19:43:20

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tyle teorii, praktyka jest taka ze w wielu aptekach pracuje sie
> 5 dni po 7 h i dwie soboty w miesiacu bez zadnych dni wolnych.

OK. A jeśli dzień pracy wynosi 6 godzin (+ 2 soboty na miesiąc), to czy coś
się zmienia?

4. Data: 2003-10-16 11:57:14

Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmk81f$83h$...@n...onet.pl...

> OK. A jeśli dzień pracy wynosi 6 godzin (+ 2 soboty na miesiąc), to czy
coś
> się zmienia?

Witam
Nic nie zmienia. W Kodeksie Pracy w zasadzie niezaleznie od siebie
funkcjonuje ograniczenie czasu pracy w godzinach i ilosci dni roboczych.
Nie można przekraczać ani jednego ani drugiego. Np. nie mozna kazac
pracownikowi przychodzic codziennie z sobotami i niedzielami włącznie
na 5 godzin, pomimo że sumaryczna ilość godzin w miesiącu 5*31=155
nie przekroczy wynikającego z KP.
Pozdrawiam

Wojtex

5. Data: 2003-10-16 19:25:23