Jak uchronić czereśnie przed ptakami?

1. Data: 2001-05-23 10:08:08

Temat: Re: Jak uchronić czereśnie przed ptakami?
Od: "Michał" <k...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kraak <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eg3ok$1qi$...@n...tpi.pl...
> Czy znacie może jakieś skuteczne metody ochrony owoców (głównie czereśni i
> wiśni) przed ptakami, które potrafią zjeść połowę, albo i więcej plonów?
> Niedługo stanie się to problemem, jak tylko zaczną dojrzewać owoce, a
> chciałabym coś z tych drzewek zjeść. Będę wdzięczna za sugestie.

Tylko stały dyżur z dybeltówką w ręku. Tylko czy warto?
Michał

3. Data: 2001-05-23 11:00:13

Temat: Odp: Jak uchronić czereśnie przed ptakami?
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kraak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy znacie może jakieś skuteczne metody ochrony owoców (głównie czereśni i
> wiśni) przed ptakami, które potrafią zjeść połowę, albo i więcej plonów?

Polowe!? Szczesciara! U nie zzeraja wszystko. Szanse na sprobowanie mam
tylko dopoki czeresnie nie dojrzeja. Szpaki zalegly sie pod dachowka i
fajnie sobie zyja. Ale ja wole miec szpaki i kupowac czeresnie.
Gwoli prawdy - zzeraja glownie wczesne odmiany. Potem dojrzewaja czeresnie
przy drodze i ptaszki tam zeruja. Posadzilem zatem pozna odmiane.
Dodam, ze oslanialem drzewo specjalna siatka, ale jakos kiepsko skutkowalo -
ptaki zawsze znalazly jakas dziure.
pik

4. Data: 2001-05-23 11:21:25

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał" napisal:

> Tylko stały dyżur z dybeltówką w ręku. Tylko czy warto?

Koty - ale tylko te łowne :-)

Krycha&Co(ty)

5. Data: 2001-05-23 11:26:52

Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam coś o folii aluminiowej rozwieszanej (chyba) na drzewach, ale nie
wiem jak to można zdobyć. Mój mąż twierdzi, że taką folię można pozyskiwać
ze starych kondensatorów i chyba spróbujemy to zrobić i porozwieszać na
drzewach. Jeżeli ktoś ma z tym doświadczenia to proszę o info.

Daga

Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:9eg41l$ati$1@news.lublin.pl...

6. Data: 2001-05-23 12:31:07

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

- Czytalam ostatnio o specjalnych siatkach przeciw ptakom, ktore narzuca
sie na drzewo .
Nie mam jeszcze czeresni wiec nie stosowalam , ale pomysl wydaje sie
sensowny o ile oczywiscie ta siatka nie jest strasznie droga , albo jezeli
nie masz tych drzewek duzo.
Ewentualnie mozna pozawieszac na drzewach torby foliowe, moze icjh szelest
bedzie ploszyl ptaki.
Mam nadzieje , ze przyda Ci sie ktorys pomysl.

Pozdrowienia
Alicja

7. Data: 2001-05-24 05:19:11

Od: "Kempes" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiad pozawieszał w zeszłym roku paski szerokości 5cm sztywnej
folii aluminiowej ~0,5m długości. Przy najmniejszym powiewie wiatru
szelest jest nieznośny. Bardzo skuteczne ale nie polecam jeżeli
drzwo jest blisko domu

Robert

8. Data: 2001-05-24 07:18:19

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam czeresnie i zero szpakow.
nawet sie dziwilam na poczatku, pamietajac
szpaki w ogrodzie moich rodzicow.
I teraz juz wiem: od mojego ogrodka do lasu jest
niedaleko i tam sa jakies ptaki drapiezne
(jastrzebie etc. ) ktorych sie szpaki boja.
Polecam wiec zasiedlic okolice dorodna para drapieznikow.
Pozdrawiam
Barbara

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

9. Data: 2001-05-24 07:48:06

Od: "Darek Kałdunek" <d...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Podziele sie z Wami swoim doswiadczeniem w temacie odstraszania
zwierzyny z czeresni.
1.Bedac na wsi pare lat temu, uslyszalem muzyke dochodzaca z sadu
czeresniowego. Ide, ide, patrze, a na drzewie magnetofon szpulowy
i wycina skoczne kawalki:))). Podobno skuteczne .
2.Moj kolega, zdolny elektronik, zrobil na poczekaniu prosty wzmacniacz
do ktorego podloczyl elektroniczna zabawke dla dzieci z targu, ktora
wydawala
rozne kosmiczne odglosy i efekt byl taki:
SZPAKOW ZERO, urzadzenie dziala, wlaczajac sie co 15m. Glosny sygnal
kosmicznych wystrzalow z drzewa, po czym wiazanka sasiada zza plotu:
"A ty ch.. p... wylacz to k... bo ci nogi ... itd". Nie wiem do dzis co
bardziej
odstraszalo szpaki ;))).
Pozdrawiam
Darek z Lublina bez przymrozkow

10. Data: 2001-05-24 08:05:25

Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A skąd ten sąsiad miał folię, bo niestety ta z kondensatorów się nie nadaje,
a nie wiem, gdzie można to kupić. Drzewa mam jakieś 30-40m od domu, więc nie
powinno mi przeszkadzać.

Daga

agresywny srodek ochrony roslin??
Superabsorbenty?