Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?

1. Data: 2009-02-20 13:50:03

Temat: Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?
Od: Legato <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Może u was znajdę pomysł na ten problem.

W warsztacie mam założone okna plastikowe z zintegrowaną szybą.

Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.

Była osłona żeby nie leciały na szybę ale jakimś trafem część w nią
uderzała. Nie zauważyłem tego. :(

Jak je teraz usunąć ?

Liczę się z tym, że będą wgłębienia po ich usunięciu.

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam
L.

2. Data: 2009-02-20 14:56:19

Temat: Re: Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Legato pisze:
> Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.
> Jak je teraz usunąć ?
Zasadniczo najprościej przez wymianę szyby. Przechodziłem to samo w
samochodzie - mechanik spawał/szlifował w pobliżu, szyba była źle
zabezpieczona i klops - drobinki wtopione, dało się wyczuć ręką nawet że
szyba szorstka. Próbowali polerowania, próbowali jakiejś chemii... i
skończyło się na wymianie szyby.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2009-02-20 15:21:10

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostawić tak, jak jest albo wyskrobać ostrzem noża do tapet (ostrzem na
płask). Tak, czy siak będzie widać.
Jacek

4. Data: 2009-02-21 14:26:25

Od: "Artur Dębski" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2009-02-21 16:06:09

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 14:50, Legato <y...@o...pl> wrote:
> [...]
> uderzała. Nie zauważyłem tego. :(
>
> Jak je teraz usunąć ?
>
> Liczę się z tym, że będą wgłębienia po ich usunięciu.

Jeżeli nie muszą być przeźroczyste to wypiaskować na mat...

6. Data: 2009-02-23 09:07:44

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Legato wrote:
> Witajcie
>
> Może u was znajdę pomysł na ten problem.
>
> W warsztacie mam założone okna plastikowe z zintegrowaną szybą.
>
> Ciąłem metal szlifierką kątową i opiłki wtopiły się w szybę.

wyjac szybe, jakos zabezpieczyc by sie nie rozlewal srodek trawiacy poza obszar
porazony "kometkami".

A jako srodek - FeCl3, cholerek zelaza do nabycia w sklepach elektronicznych
albo moze lepiej jego odpowiednik co do zasady dzialania ale dajacy
przezroczysty roztwor (jakas inna sol).

FeCl3 cholernie plami, jak zabrudzisz np ubranie a moze niechcacy plastik to
porazka - plama.

Wiec moze tym sposobem, wytrawic ten metal? Bedzie to dlugo trwac pewnie -
slaby dostep do opilka, mala powierzchnia, pewnie trzeba by mieszac i
przecieradc by osady z trawienia nie blokowaly/opoznialy procesu ale moze sie
uda :) Moze..

7. Data: 2009-02-23 12:50:47

Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Koteczek wrote:
> [...]
> elektronicznych albo moze lepiej jego odpowiednik co do zasady dzialania
> ale dajacy przezroczysty roztwor (jakas inna sol).

Chlorkiem to sobie mozesz czekac i czekac i czekac.. To nie jest miedz.
Jak usunac to HCl, lub HCl + HNO3.

S.

8. Data: 2009-02-23 13:56:05

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lut, 17:06, Panslavista <p...@g...com> wrote:

> Jeżeli nie muszą być przeźroczyste to wypiaskować na mat...- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

A nawet, jeżeli "porażony" obszar nie jest wielki wybrać jakiś motyw i
okleić jakąś maską i wypiaskować. Może być bardzo dekoracyjny. Próby
chemicznego usuwania nie przyniosą nic dobrego - nie będzie metalu (o
ile nie wtopił się w szkło tak głęboko, że został zalany ze wszystkich
stron), to i tak powierzchnia nie będzie już równa. Trawienia i inne
sposoby są na tyle drogie, że odpadają, taniej będzie wstawić nowe
okno.

9. Data: 2009-02-24 06:35:11

Od: "dexth" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> Legato wrote:
[..............]
> [...]
> slaby dostep do opilka, mala powierzchnia, pewnie trzeba by mieszac i
> przecieradc by osady z trawienia nie blokowaly/opoznialy procesu ale moze

Wyzej juz ktos napisal; ZMIENIC SZYBE

pozdr dexth

10. Data: 2009-02-24 09:11:15

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Legato" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

Jeżeli są to opiłki stalowe, spróbować dużym magnesem neodymowym.
Strasznie to cholerstwo silne. Może da radę.

piwnica z zaworem wody
Naprawa waterpik'a
Parawan (stylowy, drewniany, rzezbiony)
Płyta gazowa - siemens czy teka