Jak wyliczyc dochod brutto w gospodarstwie domowym?

1. Data: 2005-03-31 14:06:26

Temat: Jak wyliczyc dochod brutto w gospodarstwie domowym?
Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zamierzam złożyć wniosek o dofinansowanie wózka elektrycznego w ramach
programu Pegaz. Muszę wypełnić oświadczenie o dochodach na osobę w
gospodarstwie domowym (załącznik nr 1). Ile wynosi miesięczny dochód na
osobę w naszym wspólnym gospodarstwie domowym.
Nie wiem, co mam traktować jako "wspólne gospodarstwo domowe". Mieszkam z
rodzicami, jestem pełnolenim kawalerem, nie uczę się. Mój osobisty dochód to
renta socjalna. Z rodzicami po prostu mieszkam, opiekują się mną, ale nie na
mocy prawnych ustaleń. Czy wobec tego tworzymy wspólne gospodarstwo? Jak mam
wyliczyć dochód na osobę?
Bardzo proszę o pomoc, na pewno inne osoby, które starają się o
dofinansowanie z PFRON-u, są w podobnej sytuacji do mojej.

Pozdrawiam
Lech

2. Data: 2005-03-31 14:14:59

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wobec tego tworzymy wspólne gospodarstwo? Jak mam
> wyliczyć dochód na osobę?

Niestety tak. Ja mam podobna sytuacje co ty i z powodu sumy dochodow moich i
moich rodzicow, ani PFRON, ani Pomoc Spoleczna nigdy nie da mi ani zlotowki

Leszek

3. Data: 2005-03-31 15:32:31

Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI wrote:

> Niestety tak. Ja mam podobna sytuacje co ty i z powodu sumy dochodow
> moich i moich rodzicow, ani PFRON, ani Pomoc Spoleczna nigdy nie da
> mi ani zlotowki

A jaka jest podstawa prawna tego, że mamy być liczeni razem jako
gospodarstwo? Nie mogę tworzyć samodzielnego gospodarstwa, ponieważ nie
płacę sam za mieszkanie, utrzymanie itp. - i to jest w porządku. Ale
dlaczego mam doliczać rodziców do swego dochodu? A jeśli ktoś by mieszkał
jeszcze niezwiązany rodzinnie, a był zameldowany, to też by się wliczało go
do gospodarstwa?

Pozdrawiam
Lech

4. Data: 2005-03-31 17:43:00

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie,

O to chodzi. mozna tworzyc odrebne gospodarstwo :-) trzeba panowie tylko
troche glowa ruszyc - to nie boli.

5. Data: 2005-03-31 18:04:03

Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf wrote:
> Wlasnie,
>
> O to chodzi. mozna tworzyc odrebne gospodarstwo :-) trzeba panowie
> tylko troche glowa ruszyc - to nie boli.

Arek, czegoś nie rozumiem - co prawda z prawem jestem do tyłu, ale... Czym
jest gospodarstwo domowe? Jak je określić? Mam swoje dochody, rodzice mają
swoje. Z wniosku nie wynika kogo miałbym wliczyć do gospodarstwa. Moim
źródłem dochodu jest moja renta socjalna, a rodzice dają mi dach nad głową,
bo taką odczuwają wewnętrzną powinność.
Mam pytanie do Pegazowców żyjących pod opieką rodziców: co wpisujecie w
oświadczenie o dochodach brutto na osobę?

Pozdrawiam
Lech

6. Data: 2005-03-31 19:06:03

Od: robercikus <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lech napisał:
[..]
Czym
> jest gospodarstwo domowe? Jak je określić?

wydaje misie, ze odpowiedzi na to pytanie moze dostarczyc jakas ustawa
regulujaca dzialanie pomocy spolecznej... pamietam, ze kiedys cos tam
czytalem na podobne tematy, ale nie wiem teraz gdzie dokladnie to bylo.
w kazdym razie juz sie spotkalem z jakas prawna definicja gospodarstwa
domowego, ktora sie teraz stosuje do wszelkiego rodzaju obliczen socjalnych.

Mam swoje dochody, rodzice mają
> swoje. Z wniosku nie wynika kogo miałbym wliczyć do gospodarstwa. Moim
> źródłem dochodu jest moja renta socjalna

owszem, ale chcby z uwagi na jej wysokosc ktos musi Ci dolozyc...

, a rodzice dają mi dach nad głową,

... wlasnie i to jest juz gospodarstwo domowe - wspolne, bo nie masz
osobnego wejscia, ani tez nie prowadzisz osobnej kuchni, za wode tez
maie wspolne rachunki, to samo za inne media niezbedne do podstaw
egzystencji...
to wszystko decyduje o tym, ze zyjesz z nimi [rodzicami] we wspolnym
gospodarstwie domowym...
gdybyscie np. starali sie o dodatek mieszkaniowy, to tez jestescie
postrzegani jako jedno gospodarstwo i dochody wszystkich jego czlonkow
podzielone przez ich ilosc daja kwote dochodu przypadajacego na jednego
czlonka gospodarstwa domowego - tak mysle, ale radze sprawdzic w jakiejs
ustawie o np pomocy spol.

> bo taką odczuwają wewnętrzną powinność.

to nie jest wewnetrzna powinnosc, tylko bodajze obowiazek alimentacyjny ;-)

pozdr.
robercikus
www.robert.relacje.net

7. Data: 2005-04-01 05:52:41

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bardzo proszę o pomoc, na pewno inne osoby, które starają się o
> dofinansowanie z PFRON-u, są w podobnej sytuacji do mojej.

Co prawda ja nie staram sie ale staralem sie (jakies 2 lata temu).
Bylem w podobnej sytuacji i wtedy zostalem poinformowany w PFRONie ze
dochodem "mojego gospodarstwa" jest tylko moja renta socjalna.

pozdr.

8. Data: 2005-04-01 08:24:04

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Kola napisal:

> Co prawda ja nie staram sie ale staralem sie (jakies 2 lata temu).
> Bylem w podobnej sytuacji i wtedy zostalem poinformowany w PFRONie ze
> dochodem "mojego gospodarstwa" jest tylko moja renta socjalna.

:-)

Czy szklanka wody jest do polowy pusta, czy tez do polowy pelna?
- pelny podniecenia czekam na odpowiedz...

pozdr.
arek

9. Data: 2005-04-01 08:58:12

Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercikus wrote:
> [...]
>
> wydaje misie, ze odpowiedzi na to pytanie moze dostarczyc jakas ustawa
> regulujaca dzialanie pomocy spolecznej...

Pozerkałem w internecie: pojęcie nie jest jednoznaczne - są to osoby
wspólnie mieszkające i dzielące swe dochody i wydatki. Gospodarstwo może być
też jednoosobowe.

> [...]
> osobnego wejscia, ani tez nie prowadzisz osobnej kuchni, za wode tez
> maie wspolne rachunki, to samo za inne media niezbedne do podstaw

Okay, to jest jasne. Chodziło mi o to, czy są jakieś jednoznaczne kryteria.

> to nie jest wewnetrzna powinnosc, tylko bodajze obowiazek
> alimentacyjny ;-)

Ale to zależy, czy jest on w danym przypadku nałożony ;-) Rodzice pomagają
mi nie dlatego, że sąd im nakazał. Podobnie jest też chyba w drugą stronę:
wyrodnym dzieciom można nakazać łożenie na opiekę rodziców, jeśli ci nie
mają na starość środków do życia.

Pozdrawiam
Lech

10. Data: 2005-04-01 10:37:31

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> Czy szklanka wody jest do polowy pusta, czy tez do polowy pelna?
> - pelny podniecenia czekam na odpowiedz...
>
> pozdr.
> arek

Szklanka wody jest do połowy pełna. Wynika to z logiki idei informacji jako
takiej. Dostarcza nam 100% pewnej informacji, że w szklance znajduje się coś
tam do połowy. Stwierdzenie, że jest do połowy pusta tylko sugeruje, że
prócz pustki jest tam coś innego, podczas gdy wcale tak być nie musi - może
być np. "do połowy pusta a do połowy zanieczyszczona". Wydaje mi się, że
pierwszy sposób informowania jest jednak właściwszy, bo w pewnym sensie
dostarcza więcej informacji. Oczywiście moim bardzo skromnym zdaniem.
HuSadam.

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

Roczne rozliczenie podatku
[SPAM] Auto dla niepełnosprawnego kierowcy
Ile można odliczyć???????
"Komputer dla Homera"
"Komputer dla Homera"