Jak zacząć?

21. Data: 2003-07-08 13:37:24

Temat: Re: Jak zacząć?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobre pazurki. Czy są w handlu dostępne pazurki, których górna część
byłaby
> na jednym poziomie z rączką, a dolna (zagięta) rónoległa do nich? Złamały
mi
> się unikatowe pazurki robione przez wujka i kupiłam jakieś paskudztwo z
> grubą rączką i futurystycznie wygięte, ciężkie do tego - w ogóle pracować
> się nie da!
>
> Pozdrawiam, Basia.

"Bo prawdziwych pazurków już nie ma..":)

Pozdrawia boletus

22. Data: 2003-07-08 13:45:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> =============--------- (=to rączka, - - górna część pazura)
> --------- (- - dolna część pazura)
> Między dolną a górną jest środkowa w kształcie litery "C" oczywiście w
> lustranym odbiciu.

Czyli pazur zagiety jest nie jeden, a dwa razy pod katem prostym?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2003-07-08 17:20:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Czyli pazur zagiety jest nie jeden, a dwa razy pod katem prostym?

Właśnie tak. I pazury są trzy (tu na szczęście nie ma dwuznaczności).
Swoją drogą dwa lata kiedyś te pazurki przeleżały w kompoście...i taki
smutny koniec je spotyka.

Pozdrawiam, Basia.

24. Data: 2003-07-08 17:40:19

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie moge obiecać, że pytania będą bardziej fachowe...

Nie muszą, to odpowiedzi będą fachowe. :]

Pozdrawiam
PP.

25. Data: 2003-07-08 19:18:27

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:bebih1$9ud$1@news.onet.pl  Jeannette

>    Hejka. Skoś te chwasty tuż nad ziemią, ułóż na kupę i podpal. Jak Twoje
> 3 ary ponownie się zazielenią a chwasciory osiągną 10-15 cm wysokości
> opryskaj po całości Roundup'em. Po miesiącu od oprysku możesz się wziąć za
> uprawę działeczki: skopać, pograbić, zasiać łubinek itd. :-)
>                    Pozdrawiam działkowo Ja...cki

Raundup! Bardzo dobry pomysł. Ale jak są skrzypy to jeszcze wapno i jakiś inny
środek np starane. Po Raundupie skrzypy zostają. A tak będziesz miała działkę
odchwszczoną totalnie zaoszczędzi ci to wiele pracy przy plewieniu w
przyszłości, a będziesz miała trochę czasu na inne prace krzewy żywopłoty
ścieżki itp.
Pozdrowienia

26. Data: 2003-07-08 20:25:21

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia napisał(a):

> oooo ja też się dołączam - no właśnie gdzie można znaleźć firmę, lub
> osobę zajmującą się projektowaniem ogrodów , działek , działek z
> lasem itd... pozdr.
> m.

Może tu coś będzie ciekawego? :

Projektowanie i wykonawstwo ogrodów, działek rekreacyjnych i terenów
zielonych. Oczka wodne, kaskady, rabaty, klomby, miejsca wypoczynku itd.
Kontakt 507935199, 506303604 t...@o...pl

t...@o...pl
Pozdrawiam ciepło, Dziadek

27. Data: 2003-07-08 21:35:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Może tu coś będzie ciekawego? :
>
> Projektowanie i wykonawstwo ogrodów, działek rekreacyjnych i terenów
> zielonych. Oczka wodne, kaskady, rabaty, klomby, miejsca wypoczynku itd.
> Kontakt 507935199, 506303604 t...@o...pl

Albo tu: http://www.1st-green.pf.pl/ :-)

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2003-07-09 09:39:49

Temat: Odp: Jak zacząć?
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> Właśnie tak. I pazury są trzy (tu na szczęście nie ma dwuznaczności).
> Swoją drogą dwa lata kiedyś te pazurki przeleżały w kompoście...i taki
> smutny koniec je spotyka.

A jakie prace wykonywałaś tym narzędziem, że takie niezastąpione?

Pozdrawiam Krycha

29. Data: 2003-07-09 11:58:30

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich.
> Tydzień temu kupiłam działkę - 3 ary.
> Od kilku lat nie była uprawiana. Porośnieta jest gęsto chwastami głównie
> perz, szkrzyp.
> Prócz chawastów rosną tam jeszcze drzewa owocowe.
> Doradźcie od czego powinnam zacząć? Ziemia jest gliniasta i ciężka.
> Chciałabym zminić ją w taki mały ogródek raczej rekreacyjny, jakiś żywołpot,
> troche kwiatów itp.
> Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.
> Pozdrawiam Jeannette.

Napisz jak TY sobie wymarzyłaś ten ogród, jak go sobie wyobrażasz. Zapewnie jak
przymierzałaś się do zakupu tej działki, miałaś jakąś wizję, co do
zagospodarowania ogrodu, bo najważniejszą zasadą przy zakładaniu ogrodu jest
pogodzenie swych marzeń z istniejącymi warunkami.
Teraz może kilka rad na początek, ułożyłem je w punktach aby było czytelniej:

- Ułóż listę swoich życzeń co do wyglądu ogrodu, roślin w nim rosnących oraz
wyposażenia (ławeczka, pergola, oczko wodne, ścieżki itp.)

- Wyjaśnij sobie, czy istnieją przesłanki dla ich spełnienia (tych życzeń).
Jeżeli zabraknie Ci poczucia rzeczywistości, to realizacja koncepcji - ze
względu na pracochłonność lub koszty - będzie wymagała bardzo dużych nakładów
pracy i nakładów finansowych.

- Przede wszystkim nie spiesz się z podejmowaniem decyzji - potrzeba czasu, aby
ogród się rozrósł i przybrał wymarzoną przez nas postać.

- Zanim przystąpisz do czynności zakrojonych na większą skalę, obserwuj teren
przyszłego ogrodu o każdej porze dnia i roku. Tylko wówczas dowiesz się które
stanowiska i kiedy korzystają ze słońca, które są zacienione przez większą
część roku, które są w lecie najbardziej wietrzne, a które ewentualnie trzeba
by było zacienić.

- Do najważniejszych aspektów przy planowaniu ogrodu należą warunki klimatyczne
i glebowe. Rozstrzygają one o przyszłym wyglądzie ogrodu, nie wszystkie bowiem
rośliny udają się równie dobrze na każdym stanowisku. Zamiast frustrować się
gonieniem za wspaniałą wizją ogrodu zapoznaj się dokładnie z miejscowymi
warunkami i sadz tylko te rośliny, które znajdą tam właściwe stanowisko.
(Przejdź się po okolicy, zaglądając do wnętrz starych, istniejących już ogrodów
w pobliżu, pogadaj z właścicielami tych które uznasz za najładniejsze, wypytaj
się o nazwy ładnie rosnących roślin, o sposób uprawy, to bardzo pomaga w
przyszłym obsadzaniu roślinami)

- Z reguły pierwsze obsadzanie ogrodu jest eksperymentowaniem, dopiero z czasem
nabywasz doświadczenia i wiesz, co i gdzie najlepiej się udaje.

- Zakładając ogród należy oszacować przyszłe niezbędne prace pielęgnacyjne. Im
więcej motywów kompozycyjnych, im większa rozmaitość gatunków, które chcemy
posadzić na małej powierzchni, im mniej naturalne warunki środowiska
odpowiadające roślinom, tym większy nakład pracy na pielęgnację.

- Niewiele zabiegów pielęgnacyjnych wymagają ogrody naturalistyczne, w których
gatunki uprawne występują obok "dzikich" i w których pozwalamy roślinom
rozprzestrzeniać się swobodnie, oczywiście do pewnych granic.

Nie wiem, jak wygląda obecnie Twój ogród, dlatego te kilka rad jest takich
raczej ogólnych. Gdybyś mogła opisać go bardziej szczegółowo z uwzględnieniem
kierunków (jak jest zorientowany w stosunku do stron świata), czy jest
położony na płaskim terenie czy na zboczu. A najlepszym wyjściem byłby plan
działki z uwzględnieniem ew. spadków terenu rozrysowany na podkładzie
geodezyjnym, otrzymanym w Urzędzie Gminy od geodetów. Chciał bym Ci pomóc, lecz
bez tych danych te moje porady będą raczej ogólnikowe.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl
p...@m...pl

Nasionka
Dyniowate ... kiedy arbuz jest dojrzały i gotowy do zbioru?
pomocy! czarne plamki i robaczki na bazyli i majeranku
Clematisy
ogród zimowy