Jak zrobic Tatara

1. Data: 2001-11-08 13:15:18

Temat: Re: Jak zrobic Tatara
Od: "JarekM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Kowalski <i...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...com...
> Jesli moglbym prosic o opis przyrzadzenia tej potrawy tak krok po kroku,
>
> zaczynajac od tego jakie mieso najlepiej kupic :)))
> Z gory dziekuje

Jedyny bodaj z tatarkiem problem (zakładając że mięsko od "wściekłej" krówki
nie pochodzi) jest taki, że trzeba do niego dodać surowe żółtko.:(
A sam znam przepadek, gdy żółtko sallmonellowym okazało się być no i
...(miesiąc w szpitalu zakaźnym dla chorego i sanepid w domciu
rzodinnym....przykra sprawa...)

Muszę powiedzieć, że wielkim tatara byłem miłośnikiem, a od czasu tego
przypadku - do ust go nie wziąłem.
Może to przewrażliwienie, ale czuję, że gdybym usiadł do tatara czułbym się
tak jakbym zasiadł do rosyjkiej ruletki...:(

Pozdrowienia
Jarek.

1. Data: 2001-11-08 15:07:04

Od: "JarekM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9sgn7g$2am$...@n...onet.pl...

> [...]
> >

> A jajka na miękko jadasz?
> Albo jajecznicę ale taką, żeby była smaczna, więc ze ściętym białkiem i
nie
> do końca ściętym żółtkiem?
> A kremy na jajkach?
> Wszystko to może być potencjalnym źródłem salmonelli...
> Kiedyś była taka teoria, że salmonella tylko na skorupce może być i jak
się
> jajo sparzy to wystarczy, ale podobno bywa tak, że jest i w środku i ty
> tylko długie gotowanie lub pieczenie pomaga...
> Jeśli nie rezygnujesz z jajka na miękko i z jajecznicy, to z tatara też ze

Salmonella raczy ginąć w 60 stopniach i wcale nie trzeba długiego gotowania
ani pieczenia więc smiało zajadam jajeczka na miękko i kremy na jajkach (to
tylko niewiele większa trudność ubić żółtko na parze).
Jednak surowe jajeczko to nie to samo...
co nie ukrywam przykre jest..:)

pozdrowienia
Jarek.

1. Data: 2001-11-09 08:54:51

Temat: Jak zrobic Tatara
Od: Rafal Kowalski <i...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-09 09:06:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Kowalski" <i...@p...com> napisał w wiadomości
> Jesli moglbym prosic o opis przyrzadzenia tej potrawy tak krok po kroku,
>
> zaczynajac od tego jakie mieso najlepiej kupic :)))
> Z gory dziekuje

Polędwica wołowa to jest to mięsko... (bo dostępu do polędwicy z konia
zabitego podczas bitwy raczej nie masz).
Mięska się nie mieli tylko skrobie nożem w poprzek włókien - tak, żeby żadna
żyłka do naszego tatara się nie dostała, co jakiś czas trzeba włókna odciąć,
żeby się łatwo skrobało, ale tego do tatara się nie dodaje.
Takie surowe mięsko doprawiasz solą, pieprzem olejem i żółtkiem (surowym),
dodajesz drobniutko pokrojoną cebulkę i dokładnie mieszasz...
Czasem żeby było "elegancko" podaje się taką kupkę mięska (doprawionego solą
i pieprzem i olejem) z dziurką w środku i tam przepiórcze jajeczko, a
naokoło dekoracja z cebulki... Ale moim zdaniem najlepszy smakowo jest tatar
jak jest dokładnie wymieszany i tak się troszkę przegryzie stojąc z godzinkę
dwie w lodówce...
Jeśli chodzi o proporcje no cóż to jest kwestia smaku, ale ja na 100g
dałabym jedno żółtko kurze, lub ze 3 jajeczka przepiórcze (jajko przepiórcze
to prawie samo żółtko ;-))) ) i jedną małą cebulkę (tak ze 4 cm średnicy -
nie wiem ile to może ważyć) ale ja lubię dość dużo cebulki do tatara...
--
Joanna, która tatara już daaawno nie jadła, ale dobrze pamięta jak robiła
;-)))

1. Data: 2001-11-09 09:26:45

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem ile to może ważyć) ale ja lubię dość dużo cebulki do tatara...

oj, też dawno nie jadłem. Jakoś ten gąbczasty móżdżek człowiekowi apetyt
przegonił.
Co jeszcze widziałem w tatarze?
(na wszelki wypadek: Władek, nie czytaj!)

kapary, sardele, Worcester, (zza słupa szeptem: ketchup)

Waldek

1. Data: 2001-11-09 09:26:46

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3BEBA155.27F69A17@zedat.fu-berlin.de...

> Co jeszcze widziałem w tatarze?
> (na wszelki wypadek: Władek, nie czytaj!)
>
> kapary, sardele, Worcester, (zza słupa szeptem: ketchup)

Ja kiedyś jadłam z ogórkami kiszonymi, ale mi to nie smakowało...

1. Data: 2001-11-09 09:30:59

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tatar
> jak jest dokładnie wymieszany i tak się troszkę przegryzie stojąc z

A ja Joasiu lubie taki nie wymieszany tzn. lubie wymieszac na wlasnym
talerzu :-)))))) i do tego obowiazkowo ogorek kiszony posiekany drobniutko.
Tatarek jest pychota, a do niego bagietka z maslem, mniam :-)))).
Rozmarzylam sie , bo jestem na diecie i ciagle czuje glod, ktory zapijam
:-))))) (woda).

Pozdr.
Ania

1. Data: 2001-11-09 09:40:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tatarek jest pychota, a do niego bagietka z maslem, mniam :-)))).
> Rozmarzylam sie , bo jestem na diecie i ciagle czuje glod, ktory zapijam

Świetnie, ale ja mówię o tym, jak robiłam w domku... - sama przecież
mieszałam ;-)))

1. Data: 2001-11-09 09:53:11

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisal(a) nam tak:
>Ja kiedyś jadłam z ogórkami kiszonymi, ale mi to nie smakowało...
jak rany, tatar bez ogorka, to jes... no to jest... no to nie jest TEN
tatar :))))))

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Charles Baudelaire
W milosci irytujace jest to, ze jest ona zbrodnia

1. Data: 2001-11-09 09:57:04

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

adiola wrote:

> [...]
> talerzu :-)))))) i do tego obowiazkowo ogorek kiszony posiekany drobniutko.
> Tatarek jest pychota, a do niego bagietka z maslem, mniam :-)))).

no wolę chleb usmażony na blasze i potarty czosnkiem. Do tego masło....

Waldek

Przepisy " do wódeczki" proszę.
kandyzowanie cytryn
co jest czym, czyli zur czy barszcz bialy, czyli dylematy frazeologicznie
? brokuly salatka
do Magdy Bassett OT