Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl "gladki"?

11. Data: 2007-08-13 20:13:40

Temat: Re: Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl "gladki"?
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 18:57, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> <i...@w...pl> wrote in message

s.com...

> Mięso musi być uduszone z cebulą i musi być odparowany sos. Do niego
> dodaj trochę namoczonej w mleku bułeczki (lub namocz ją w pozostałym
> sosie z duszenia mięsa) - bez żadnego jajka - i zmiel dwa razy przez
> średnie sitko lub 1 raz przez sitko do pasztetu. Efekt gwarantowany.
> No i - sól i pieprz oraz odrobina czosnku granulowanego - koniecznie.
>
> Można dodać lyżkę mąki ziemniaczanej (do zimnego farszu - już gotowego i
> dobrze wymieszać i wyrobić.

Też dobry sposób, ale ja stosuję bułkę, ponieważ ten dodatek spulchnia
farsz i pierogi są pięknie wypełnione po ugotowaniu, a farsz ma
delikatną konsystencję.
:-)

12. Data: 2007-08-13 21:54:37

Temat: Re: Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl
Od: topek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to też będzie grudkowate. Do pierogów z mięsem najpierw się mięso
> gotuje, potem mieli. Ja kroję na kawałki, dodaję podsmażoną cebulkę,
> ugotowaną marchewkę, przyprawy, jajko i wszystko razem miksuję w
> mikserze - wychodzi gładki farsz.
W mikserze czyli w czyms takim:
http://www.bionovo.pl/images/neolab/image_01200.JPG

Czy takim z nozem sie krecacym?
http://www.aagd.pl/grafika/roboty/zelmer876.jpg

Bo ja mam w domu cos takiego (obydwa te urzadzenia w jednym):
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/board_graf/11476005274
5179639.jpg

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający

Przyszedł raz Breżniew, w dzień do fryzjera, A fryzjer uje*ał mu rękę,
Tyle jest spraw na tym świecie poważnych, by o nich napisać piosenkę

13. Data: 2007-08-14 05:36:37

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 23:54, topek <t...@p...pl>
wrote:
> Czy takim z nozem sie krecacym?http://www.aagd.pl/grafika/roboty/zelmer876
.jpg

Z takim właśnie - tyle, że musisz dawać ten przyszły farsz w niezbyt
wielkich porcjach, a na koniec wymieszać i jeszcze raz rozdrobnić. W
ten sposób robiłam pulpeciki dla ciężko chorej osoby - farsz wyjdzie w
konsystencji omalże pasty..

14. Data: 2007-08-14 05:52:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Goska" <m...@w...pl> wrote in message
s.com...
On 13 Sie, 23:54, topek <t...@p...pl>
wrote:
> [...]

wielkich porcjach, a na koniec wymieszać i jeszcze raz rozdrobnić. W
ten sposób robiłam pulpeciki dla ciężko chorej osoby - farsz wyjdzie w

Przy odrobinie cierpliwości można zemleć mięso w udarowym młynku do kawy...

15. Data: 2007-08-14 08:09:27

Od: "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6=2Ejpg
>
> Z takim w=B3a=B6nie -
A czego uzywalas jako elementu mielacego?
Tych 2 nozy?
http://images23.fotosik.pl/57/afc7bdfd69025a49.jpg

> ten spos=F3b robi=B3am pulpeciki dla ci=EA=BFko chorej osoby - farsz wyjdzi=
> e w
> konsystencji omal=BFe pasty..
No to swietnie :) O to mi chodzi.

A z jakiego miesa robilas? Swinka czy Krowka?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

16. Data: 2007-08-14 09:58:43

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "topek " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> ostatnio robilem po raz pierwszy w zyciu pierogi z miesem. Nawet sie
> udaly,
> rozawlil sie tylko jeden :> Mam jednak maly problem z farszem. Kupilem
> mieso
> mielone (fifty-fity wolowina i ze swinki) zrobilem zgodnie z przepisem (z
> cebula i marchewka) na patelni ale to mieso zrobilo sie takie
> "koralikowe".
> Cos jak do spagetti bolognese. Jak zrobic, zeby ta masa miesna byla ladna,
> gladka jak glina? Tzn taka jaka jada sie w barach mlecznych?

> [...]
ja robię tak: mięso wołowe z rosołu mielę wraz z surową cebulą. Kładę na
olej na patelkę i smażę aż cebula straci smak surowizny. Przyprawiam solą i
pieprzem, dolewam nieco rosołu, aby nie było suche.
Pozdrawiam - Agnieszka

17. Data: 2007-08-14 10:37:13

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:

> A czego uzywalas jako elementu mielacego?
> Tych 2 nozy?

Tego obrotowego noża użyj i będzie dobrze

> A z jakiego miesa robilas? Swinka czy Krowka?

To nie ma znaczenia. Jak dodasz w trakcie jajko i porządnie zmiksujesz,
to z każdego mięsa wyjdzie Ci gładka masa. Ja najczęściej robię z mięsem
indyczym pierogi.

Pozdrawiam
Ewa

18. Data: 2007-08-14 10:51:59

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sie, 10:09, "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> A z jakiego miesa robilas? Swinka czy Krowka?
>
> topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Robiłam z cielęciny i indyka, ale jeśli ugotujesz do miękkosci, to
każde się nadaje.

19. Data: 2007-08-14 10:53:37

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sie, 10:09, "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> A czego uzywalas jako elementu mielacego?
> Tych 2 nozy?http://images23.fotosik.pl/57/afc7bdfd69025a49.
jpg
Tak, to obrotowy nóż.

20. Data: 2007-08-14 10:58:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Goska" <m...@w...pl> wrote in message
s.com...
> [...]

> topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Robiłam z cielęciny i indyka, ale jeśli ugotujesz do miękkosci, to

Można z różnych mięs - mogą być mieszane, a nawet z ryby.
Gotujemy różne bazy zup na różnych mięsach - obiera się z kości i zamraża.
Po rozmrożeniu miele wszystko razem i robi się pierogi, uszka, naleśniki,
krokiety, gołabki lub kabaczki czy papryka, pomidory czy też cebula
faszerowana...

podnieca mnie
co z z jezyn?
chce zrobić pizz