Jak zrobić kwaśną ziemię ?

11. Data: 2004-09-28 09:49:37

Temat: Re: Jak zrobić kwaśną ziemię ?
Od: "michalina27" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości
news:cj9hjg$lh1$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...
> michalina27 wrote:
> Ziemię pod borówki przygotowuje się rok wcześniej dając do gleby siarkę
> pylistą. Po pół roku sprawdzasz kwasowość i ewentualnie korygujesz. Dawka
> zależy od początkowego pH. Najlepiej zbadać w Stacji Rolniczo-Chemicznej.
> W mojej kosztuje to 6 zł.
> Niezbędne jest też oddzielenie przegrodą.

Zostały wykopane doły o średnicy 0,8 m i głębokości ok.0,5 m, ziemia została
z tamtąd usunięta. Zastosowano obrzeża w pełnej wysokości dołu. Nastepnie
napelniono dół torfem kwaśnym lekko przemieszanym z ziemią. O wcześniejszym
przygotowaniu niestety słyszę po raz pierwszy.
Borówka rosnie już rok teraz pozostało mi jeno zakwaszać. Każda borówka jest
z wierzchu osypana korą, a pod nia dodano rozkladajacą sie trawę (podobno
rownież zakwasza).
Swoja drogą pomysł dygniecia do stacji, w celu zbadania kwasowosci, niezły.
Musze poszperać w internecie, gdzie takowa w Szczecinie jest.

Aleksandra

12. Data: 2004-09-28 10:49:20

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cjbc4m$h5a$1@atlantis.news.tpi.pl michalina27
<m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
> ziemią.
> Swoja drogą pomysł dygniecia do stacji, w celu zbadania kwasowosci,

Hejka. Aleksandro, skoro tak poważnie podchodzisz do zagadnienia,
to może warto kupić kwasomierz Helliga (tylko gdzie go teraz dostać),
albo inny pehametr, żeby za każdym razem nie dygać do stacji. :-)
Pozdrawiam instrumentalnie Ja...cki
P.S. Podobne transzeje wykopałem przed posadzeniem różaneczników.

13. Data: 2004-09-28 11:00:51

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>
> Hejka. Aleksandro, skoro tak poważnie podchodzisz do zagadnienia,
> to może warto kupić kwasomierz Helliga (tylko gdzie go teraz dostać),
[...]

Pożyczyć w szkole lub udać się do centrali zaopatrzenia szkół.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

14. Data: 2004-09-28 11:40:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl>
> [...]
>
> Pożyczyć w szkole lub udać się do centrali zaopatrzenia szkół.
> :-)

Wystarczy sklepik ogrodniczy z obsługą w średnim wieku. Nazw roślin nie
znają, ale kwasomierz jest:-)

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2004-09-28 17:09:24

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cjbc4m$h5a$1@atlantis.news.tpi.pl michalina27
> <m...@v...pl> napisał(a):

Podobne transzeje wykopałem przed posadzeniem różaneczników.

Żeby mogły się ostrzeliwać?
:-)
Pozdrawiam
skryba

16. Data: 2004-09-29 07:41:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cj9lbn$qi4$1@atlantis.news.tpi.pl Rafał Wolski
<rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> napisał(a):

> Według mnie nie przykrycie wrzosów na zimę grozi ich utratą,
> szczególnie w pierwszych latach życia. Natomiast przykrywanie
> wrzośca prowadzi do całkowitej utraty ich użyteczności. Wrzośce
> niejednokrotnie lepiej zimują niż wrzosy. Jak zwykle przykrywać
> trzeba w pierwszych latach po posadzeniu.

Hejka. Moje informacje pochodzą z broszurki Grąbczewskiego i Senety
''Wrzosy i wrzośce''. Wynika z nich, że wrzosy nawet w najbardziej
niekorzystnych warunkach zimowych w Polsce mogą przemarznąć tylko w
niewielkim stopniu natomiast wrzosiec krwisty jest zaledwie dość
wytrzymały na mróz a większość pozostałych gatunków wrzośca wymarza w
naszych warunkach całkowicie. :-(
Pozdrawiam dżdżsto Ja...cki

17. Data: 2004-09-29 09:36:42

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29.09.2004, o godzinie 09.41.52, na pl.rec.ogrody, Dirko napisał(a):

> [...]
> niewielkim stopniu natomiast wrzosiec krwisty jest zaledwie dość
> wytrzymały na mróz a większość pozostałych gatunków wrzośca wymarza w

Mnie jeden szkółkarz oferował wrzosiec czerwony 'Vivellii' i mówił, że ma
dobrą mrozoodporność (-23/-21 stop. C) i lepiej od wrzosów znosi półcień i
wyższy odczyn gleby. Kupić czy nie kupić, wierzyć mu czy nie; o to są
pytania? Tym bardziej, że ta odmiana kwitnie ponoć od lutego do maja.

*Freesia*
/Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi/
- Winston Churchil

18. Data: 2004-09-29 09:45:56

Od: Freesia <F...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, zapomniałam uciąć poprzedniego posta :)))

19. Data: 2004-09-29 09:48:56

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:

> [...]
> niewielkim stopniu natomiast wrzosiec krwisty jest zaledwie dość
> wytrzymały na mróz a większość pozostałych gatunków wrzośca wymarza w
W tą straszną zimę, dwa lata temu, padło mi kilka nawet starych
wrzosów. Wrzośce natomiast przeżyły wszystkie, choć niektóre
były mocno "przypalone". Przeżyły tak krwiste, jak i rozpierzchłe.
W normalne zimy wytrzymują nawet bez przykrycia, choć podwójna
cieniówka nie zaszkodzi.
Krzysztof

20. Data: 2004-09-29 11:38:05

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:415A8508.D1FAF49D@metal.agh.edu.pl Krzysztof Wilk
<w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

> [...]
> były mocno "przypalone". Przeżyły tak krwiste, jak i rozpierzchłe.
> W normalne zimy wytrzymują nawet bez przykrycia, choć podwójna

Hejka. Jest jeszcze jeden element, który warto wziąć pod uwagę. :-)
''Trwałość założonego ogródka wrzosowego zależy w dużej mierze od jego
pielęgnacji. Orientacyjnie można ją okreslić na około 15 lat.''
Tak więc wrzosy nie są wieczne, a sroga zima mogła przyspieszyć ich
koniec. :-(
Pozdrawiam finałowo Ja...cki

różnica
Falenopsis
Opakowania po środkach "ochrony" chemicznej
Szkółka w Wołominie
sosna wejmutka-chora?