Jaką deskę podłogową polecacie ?

1. Data: 2005-10-01 22:54:50

Temat: Jaką deskę podłogową polecacie ?
Od: Beniamin <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nosimy się z zamiarem zerwania starej klepki i zastąpienia jej deską
podłogową. Mam w związku z tym pytania :
1) jakie drewno polecacie ? Nam zależy na czymś jasnym - czy buk
parzony, klon to są trwałe surowce ?
2) jaką firmę prócz barlinka brać pod uwagę? czy są jakieś tansze
rozwiazania ? Mam na mysli tansze, ale nie odbiegajace jakoscia
3) czy prawda jest jakoby markety w stylu OBI / Leroy / Castorama miały
konkurencyjne ceny takich materiałów kosztem jakości (np. sprzedaż
materiałów niższych kategorii pod etykietą kategorii A) - różnice w
cenach są ogromne czasem między tymi marketami a mniejszymi sprzedawcami

z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam
Beniamin

2. Data: 2005-10-02 08:51:21

Temat: Re: Jaką deskę podłogową polecacie ?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beniamin" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> materiałów niższych kategorii pod etykietą kategorii A) - różnice w cenach
> są ogromne czasem między tymi marketami a mniejszymi sprzedawcami

Co do wyboru desek, to na razie Ci nie pomogę, bo sami stoimy przed takim
dylematem;)
Odnośnie różnic w cenach - nie chce mi się wierzyć w takie przekręty, w
końcu deski są pakowane fabrycznie i na opakowaniu masz wypisaną kategorię.
A sprzedawca w małym sklepiku zawsze będzie źle mówił o supermarketach
budowlanych.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2005-10-02 16:13:07

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-02 00:54, Beniamin napisał(a):
> [...]
> materiałów niższych kategorii pod etykietą kategorii A) - różnice w
> cenach są ogromne czasem między tymi marketami a mniejszymi sprzedawcami

Nie szkoda Ci tego parkietu?
Jak fatalnie wygląda to pogadaj z dobrym fachowcem i może wystarczy
zerwać i ułożyć od nowa. Wg. mnie nic nie jest w stanie zastąpić
parkietu - oczywiście należycie konserwowanego. Parkiet ma tą zaletę nad
tymi wszystkimi deskami, panelami - dostępnymi w marketach, że jak się
już zniszczy powierzchnia, to cyklinujesz, lakierujesz i znów masz ładną
podłogę, zaś wszystkie inne wynalazki z reguły nadają się już tylko na
ognisko (jak będą się palić) i trzeba podłogę kłaść na nowo.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

4. Data: 2005-10-02 18:41:58

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beniamin wrote:

> 1) jakie drewno polecacie ? Nam zależy na czymś jasnym - czy
> buk
> parzony, klon to są trwałe surowce ?

Z tych dwóch - wybierz klon. Od buku jest nieporównywalnie
odporniejszy na wilgoć, twardość mają podobną.

J.

5. Data: 2005-10-02 19:37:27

Od: Beniamin <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie szkoda Ci tego parkietu?

Trochę szkoda, chociaż nie ja go kładłem - po poprzednim właścicielu.

> [...]
> podłogę, zaś wszystkie inne wynalazki z reguły nadają się już tylko na
> ognisko (jak będą się palić) i trzeba podłogę kłaść na nowo.

Obawiam się, że re-kładzenie nastręczyłoby kłopotów, efekt mógłby nas
nie zachwycići poza tym to też byłoby kosztowne. Ponoć deskę podłogową
można spokojnie cyklinować - jest to lita decha a nie panel, czyli
papier zalaminowany

pozdrawiam
Beniamin

6. Data: 2005-10-02 20:04:53

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-02 21:37, Beniamin napisał(a):

> [...]
> nie zachwycići poza tym to też byłoby kosztowne. Ponoć deskę podłogową
> można spokojnie cyklinować - jest to lita decha a nie panel, czyli

Deska desce nie równa, jeśli mówisz o litej desce to owszem, ale jeśli
masz na myśli tzw "deskę barlinecką" to ona jest produkowana jak sklejka
z kilku warstw i najlepsza jakościowo jest tylko ta wierzchnia pozostałe
zaś to jakieś podłe gatunki drewna w wielu kawałkach.
Jeśli chcesz położyć litą dechę to najlepiej zrobisz jak odwiedzisz
jakiś zakład stolarski, zrobią Ci deski takie jakie będziesz chciał
(grubość, szerokość, rodzaj drewna z wszelkimi wpustami i szlifowaniami)
a jeśli bardzo nie zależy Ci na czasie, to takie podłogi wychodzą
najtaniej jak samodzielnie zakupisz sobie materiał (tartak) a później
dasz tylko do stolarni aby Ci wysuszyli i zrobili z tego ładne deski na
podłogę.
--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

7. Data: 2005-10-03 16:06:40

Od: " gererd" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze mówiąc to wątpię w powodzenie takiego przedsięwzięcia. Przy braku
podstawowej wiedzy z zakresu technologii drewna to murowana katastrofa.Drewno
będzie miało skazy i jeszcze po położeniu się spaczy. Lepiej zaufać
specjalistom i kupić coś gotowego.Ja mam u siebie deskę barlinecką i jestem z
niej zadowolony.Sprawuje się wyśmienicie.

8. Data: 2005-10-04 09:36:17

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> specjalistom i kupić coś gotowego.Ja mam u siebie deskę barlinecką i
> jestem z
> niej zadowolony.Sprawuje się wyśmienicie.

Witam
Nie powiem że jestem niezadowolony z deski barlineckiej
ale uważam że jest trochę za miękka.

Kupowałem buk - trochę tańsze paczki tej deski
ze względu na to że nie były w jednym jasnym kolorze
(przebarwienia, sęki itp.) - położyłem (fachowcy połozyli)
w 20 metrowym pokoju i widzę że robią się ślady od fotela
na kółkach - już podłożony dywanik.

Ślady suwania stolika okolicznościowego z Black Red White
stojącego na oryginalnych plastikowych stopkach - już przybiłem
większe z filcem z Castoramy.

Upadła mi wiertarka jak poprawiałem listwy - i zrobiło się
wgniecenie.

Pod deskę kupiłem kilka paczek takiej paździerzowej
płyty zalecanej do tej deski bo miałem mocno nierówną
podłogę po zerwaniu klepki - sądzę że przez tą dosyć grubą
(5-6mm) płytę deski wydają taki dudniący dźwięk przy chodzeniu-
chodziłem po takiej desce też buk u znajomych którzy po deskę
położyli taką cienką piankę z rolki (też zalecana) - i deska tak nie huczy
i nie ugina się przy chodzeniu - brzmi jak parkiet

Tak czy inaczej jakbym miał kłaść deskę to też bym barlinecką położył
jeszcze raz ale na cieńszym "podkładzie" + folia paroizolacyjna

Skusiłbym się o pomalowanie cienką warstwą lakieru do podłóg
zaraz po położeniu - ten oryginalny uważam za zbyt delikatny
i łatwo się zdziera - choć gdy podłoga ma być obłożona dywanami
i nie będzie biegał po niej pies z pazurami (słyszałem że deskę B.
musiała kobieta cykilnować po psie) i jeździły fotele na kółkach
oraz stoliki to oryginalny lakier na pewno bardziej elegancko wyglądał.

Aha w rodzinnym mieszkaniu mojej żony kładliśmy buk parzony
i podobnie się zachowywał.

Co do listew - nie polecam MDF "Kospanu" łamią się przy zakładaniu
(a chciałem mieć ekologiczne....) zwłaszca jak ściana nierówna.

Fachowiec polecił mi i potwierdzam listwy plastikowe "ASPRO"

Jeżli okolice Warszawy to polecam Aleje Jerozolimskie 444
"salon drewna" czy "centrum podłóg" jakoś tak - mają wszystko
i było taniej niż w Castoramie i Platformie

Pozdrawiam

Artur Dębski

9. Data: 2005-10-05 18:12:42

Od: Beniamin <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Dębski napisał(a):

> Witam
> Nie powiem że jestem niezadowolony z deski barlineckiej
> ale uważam że jest trochę za miękka.

Bardzo dziękuję za obszerną wypowiedź i rady w niej udzielone. Będę na
to wszystko zwracał uwagę przy wybieraniu oraz dalszym użytkowaniu.

pozdrawiam serdecznie
Beniamin

10. Data: 2005-10-10 19:58:07

Od: Beniamin <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> końcu deski są pakowane fabrycznie i na opakowaniu masz wypisaną
> kategorię. A sprzedawca w małym sklepiku zawsze będzie źle mówił o

Narazie zdecydowalismy sie na bug naturalny - tzw. rustical (najnizsza
klasa selekcji - moga sie trafiać sęki, GAT I) kosztuje 90 pln w sklepie
firmowym Barlinka na Bartyckiej. Z tego co wiem, można próbować
utargować upust rzędu 15% - będę próbował. W Markecie taka decha jest po
ok 80 pln jesli dobrze pamietam, nie wiem czy rustical czy family - w
srode tez poznam ceny, ktore oferuje mi moja ekipa remontowa, ponoc
prosto od producenta.

pozdrawiam
Beniamin

----->>>>> PROFILE OKIENNE - komory ?
Lodowki Mastercook i Brandt - jakie opinie?
przeplywowy ogrzewacz wody 5kW Amicus czy Perfect?
SPAM...podgrzewacz sprzedam
Co na ścianę przy łóżku?