Jaka dieta po usunięciu woreczka żółciowego?

1. Data: 2002-11-19 13:56:54

Temat: Jaka dieta po usunięciu woreczka żółciowego?
Od: "Ewa Bałuta" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Chciałabym schudnąć jakies 3-5kg. Za tydzień idę na operację usunięcia
woreczka żółciowego ( kamica ). Dieta MM nie wchodzi w grę ( wszelkie
warzywa strączkowe, kapusta , cebula, czosnek, sery żółte czy dojrzewające
są zabronione). Co proponujecie?

Pozdrawiam

Ewa

2. Data: 2002-11-19 15:40:27

Temat: Re: Jaka dieta po usunięciu woreczka żółciowego?
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Bałuta" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> woreczka żółciowego ( kamica ). Dieta MM nie wchodzi w grę ( wszelkie
> warzywa strączkowe, kapusta , cebula, czosnek, sery żółte czy dojrzewające

Jeśli Twoim celem jest TYLKO schudnąć, to diety optymalnej bym nie radziła.
Ta dieta jest przede wszystkim dla ludzi, którzy bardzo chcą utrzymać, bądź
odzyskać zdrowie i są gotowi całkowicie zmienić swój sposób żywienia,
słowem: "wszystko, albo nic".
Być może Twój woreczek jest do uratowania, jeśli Ci na nim zależy, takie są
efekty stosowania diety optymalnej, oczywiście jeśli stan woreczka i kamieni
nie jest w sytuacji alarmującej.
Możesz też poczytać np. tutaj:
http://www.optymalni-centrum.com/
a także tu:
Jeśli nadal Cię taka dieta interesuje, to radziłabym najpierw konsultację
(jeszcze przed operacją) u lekarza optymalnego.

Krystyna

4. Data: 2002-11-20 18:04:15

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :-)
Ja w lutym miałam wycięty woreczek (laparoskopowo).
Po operacj niewiele pozwolą Ci jeść, więc i tak pewnie schudniesz ze trzy
kilo, więc nie wiem, czy jest sens się odchudzać, no chyba, że chcesz się
chirurgowi spodobać ;-)
Przesyłam link http://www.republika.pl/edytor4/kamica2.htm do zaleceń
dietetycznych dla osób z problemami żółciowymi.
Życzę dużo zdrówka

misiczka

PS. Zaszczepiłaś się przeciwko żółtaczce?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
My kobiety nigdy nie mówimy wprost, czego chcemy, ale wściekamy się,
gdy tego nie dostajemy. Dlatego jesteśmy takie fascynujące

3. Data: 2002-11-20 18:04:15

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :-)
[...]

A kiedy twoja miłość jest przyjęta i otwierają się dla ciebie
ramiona - wówczas proś Boga, niechaj ocali tę miłość od zepsucia,
bowiem niepokoję się o serca po brzegi szczęściem wypełnione.
(Saint Exupery)

5. Data: 2002-11-20 22:44:27

Od: "Ewa Bałuta" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ardm2b$92r$1@news.onet.pl...

> [...]

> Jeśli nadal Cię taka dieta interesuje, to radziłabym najpierw konsultację
> (jeszcze przed operacją) u lekarza optymalnego.

Dziekuję za odpowiedz, ale DO nie przekonuje mnie.
Ja się czuję dobrze - zadnych dolegliwości - jedynie woreczek pelen kamieni.
Trzeba usunąć :-(.

Obserwuję tę listę dyskusyjną już jakiś czas, z tego co zdążyłam się
zorientować to DO jest wręcz niepożądaną dietą w dolegliwościach woreczka
żółciowego. Żałuję, ale dieta Montiego również ( mój mąż jest na tej diecie
już 3 miesiące i rzeczywiście schudł ok 6kg ).

Pozdrawiam Ewa

Ps. Przepraszam za zwlekanie z odpowiedzią - mały problem z dostępem do
internetu.

6. Data: 2002-11-20 22:55:30

Od: "Ewa Bałuta" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ramiona - wówczas proś Boga, niechaj ocali tę miłość od zepsucia,
> bowiem niepokoję się o serca po brzegi szczęściem wypełnione.

Dziekuję za słowa otuchy.
Dostałam długą listę wytycznych od lekarza. To wolno tamto nie. Najgorsze
jest to, że zalecane sa pierogi, kluski i takie tam mączne rzeczy. Mało
miesa ( chociaż chude to duży + ), ryb, tylko wybrane warzywa.Nic
smażonego,tłustego, z żółtkiem czy oliwą. Boję się ze nie bede potrafiła
wymyśleć sobie rozsądnego menu i popełnie wiele błędów dietetycznych typu:
3x w tygodnu pierogi ruskie :-)). Mam wrażenie, że po paru tygodniach zaczne
przybierac ... na wadze :-) Może mało precyzyjnie sie wypowiedziałam.... Jak
sobie radziłaś z codziennym wymyślaniem potraw? W domu mam jeszcze męża i 19
misięczną córkę, która chce jeść wszystko to co my :-).

Prawda jest taka, że chciałabym schudnąć te 5kg by czuć sie lepiej. Pewnie
po operacji tak będzie, ale na jak długo ???

pozdrawiam cieplutko

Ewa

7. Data: 2002-11-21 07:34:00

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuję za odpowiedz, ale DO nie przekonuje mnie.

Jakie to czasy nastały, że na szalę zdrowia i życia trzeba wkładać
przekonania, a nie wiedzę.

> Ja się czuję dobrze - zadnych dolegliwości - jedynie woreczek pelen
kamieni.
> Trzeba usunąć :-(.

Mnie kilka lat temu lekarz też powiedział, że trzeba usunąć. Na szczęście
nie wierzę im.

> Obserwuję tę listę dyskusyjną już jakiś czas, z tego co zdążyłam się
> zorientować to DO jest wręcz niepożądaną dietą w dolegliwościach woreczka
> żółciowego.

Właśnie jest dietą leczącą woreczek i rozpuszczającą kamienie. Niestety nie
wszystkie, te bardzo stare i zmineralizowane nie rozpuszczają się. Ja mam
taki jeden duży, ale żyje mi się z nim pokojowo.

Pozdrawiam
Leszek

8. Data: 2002-11-21 07:49:57

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mnie kilka lat temu lekarz też powiedział, że trzeba usunąć. Na szczęście
> nie wierzę im.

bez komentarza

9. Data: 2002-11-21 14:03:10

Od: "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Bałuta <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ardfuq$ks$...@c...magma-net.pl...
> [...]
> są zabronione). Co proponujecie?
>
> Jezeli rzeczywiscie za tydzien planujesz operację to wybralas sobie
fatalny czas na odchudzanie. Jakakolwiek dieta, ktora spowoduje spadek masy
ciała o 3-5kg w ciągu tygodnia doprowadzi do niedożywienia, które fatalnie
wpływa na przebieg gojenia po zabiegach. O diecie przed zabiegiem zapomnij.
Nie ten czas! Pozdrawiam.
Andrzej

10. Data: 2002-11-21 15:03:46

Od: "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Bałuta <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arh3t6$etj$...@c...magma-net.pl...

> Dostałam długą listę wytycznych od lekarza. To wolno tamto nie.
To nieprawdopodobne co opowiadasz. W czyje to ręce się dostałaś?
całą tą długą liste wyrzuc do kosza! Jedna, wielka bzdura!

MM cukinia z mlekiem
kwas chlebowy
Witam
dieta