Jaka maszyna do szycia?

1. Data: 2002-12-19 21:01:06

Temat: Jaka maszyna do szycia?
Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz zaczelam temat patchworkowy, to o maszynie chyba lepiej osobno, co?

Mam w domu zwykla stara maszyne do szycia.. Szyje OK, ale chcemy kupic nowa.
Jakie maszyny mozecie poradzic, uwzgledniajac zajmowaniem sie patchworkiem?
Nie jestem w temacie i jakos nie znam sie na markach... Wiem ze niedawno byl
watek o maszynach, ale bylo o polskim Luczniku... a mi to nie pasuje ;-)

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

1. Data: 2002-12-19 21:48:45

Temat: Re: Jaka maszyna do szycia?
Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Moja nazywa sie "Janome" - Mercedes pomiedzy maszynami jakie mialam. W mailu
opisalam gdze ja kupilam

Monika

1. Data: 2002-12-20 06:50:38

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przekopiowuje Ci madrosc zbiorowa na ten temat,
pozdrowka
Ilona

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Około pół roku temu sama interesowałam sie maszynami do szycia bo chciałam
> [...]
>dziurek - to jest dobra rzecz. Nie wiem jak inne firmy, ale warto, żeby
dało
>się regulować.
>O Husqvarnie nie słyszałam dobrego zdania, ponoć nowe Huskystar są już
>lepsze. Jest jeszcze Pfaff, który dopiero zaczyna wchodzić na rynek, ale o
>nim nic nie wiem.
>
>Strony www, na których mozna znaleźć dodatkowe informacje:
>www.toyota-maszyny.krakow.pl/
>www.bmd.pl/
>
>Jeśli chcesz się jeszcze czegoś dowiedzieć to pytaj śmiało.

a ja od paru lat siedze na grupie patchworkowej, gdzie maszyny SA
walkowane caly czas...ba, nawet jeden FAQ jest o nich. moge
podeslac, ale on w j. ang.

ogola zasada jet - jak kupujes nowa to musisz wylozyc wielka kase
(przyjaciolka kupila okazyjnie za 3 tys dolarow, przyjaciolka w
USA, znaczy sie, maszyna skompuetryzowna,z bajerami. warta tej
forsy, ale...

nastepne rzeczy to wlasciwie wszyscy mowia ze dzis maszyny sa
zalekko zrobione by byly rzeczywiscie trwale..jedna babka
twierdzi, ze najlepsze, proste sa...12 letnie Elny!!

Pfaff ma swietna opinie tez. ale zgadzam sie - Lucznik. tylko nie
plastikowy bardzo nowy...lepiej szukac takiego, ktory jest
starszy ale z roznymi rzeczami - patrz post nade mna ;)))

ja mam co nastepuje:
Singer 510 - malo go jest (stary model) i nikt o nim nic nie
mowi. zupelnie podstawowy model - w tyl wprzod, zygzaki i juz.
Kupione uzywane (w sklepie) w 1979 roku, przejechalo pol swiata,
szylo niedaleko Sahary, uzywane prawie codziennie. teraz przeszlo
w stan pol emerytalny.
Lucznik z 1972 roku - jak wyzej. Aaaa - Singer z plastiku ale
jakiegos niezywkle solidnego. Lucznik - wazy tone, ale swietnie
szyje

Singer 99k - na korbe, przeleci po spotkaniu 8 wartsw materialu i
szyje przez to bez zastanoweinia (nowa Toyota omija gorke)

drugi singer 99k - naprawa kosztowalalby wiecej niz zaplacilam za
machine (Ł7, serwis - 35)

Toyota sprzed 3 lat chyba. zaplacilam 120 funtow, ma cos 23
sciegi, z czego ze 6 to dziurki i zygzaki. lekka, dosc delikatna,
po gorkach na pewno szyc nie bedzie ;)) ale sie psrawdzila w
prostym szyciu - a to spodnice do szkly dla Kasi, a to spodnie
dla mnie ..ma humory.

Skarb - Singer 222k, wart w USA do 1500 dolarow, rzadka maszyna,
szyje jak kon. ale tylko prosto, w tyl i przod. skarb moj, wiem
ze wytrzymaly jak wielblad ale mi szkoda na niej ciagle szyc
!!!!!

i mam maszyne na pedal, ale musze ja porzadnie podlaczyc, nie na
bebenek a na czolenko! cos z 1915 roku. a te singery 99k,
sprawdzilam, sa z 1935 roku.

ogolnie - starsze maszyny sa lepsze. Singera nowego - w zadnym
wypadku. ma fatalna opinie. Husquarna, wsrod patchworkowcow ma
dobra opinie (Lily i Rose).

Brother tez, ale na te najnowoczesniejsze trzeba uwazac - magnesy
lub namagnesowane rzeczy kolo mikroprocesora pochrzania
programowanie, no i rzeczywiscie czesci - bardzo drogie....

mam podrzucic tego FAQa?
No wiec wyszedl z tego nie FAQ a rozne psoklejane posty, dla
naszej siostrzenicy to przygotowalam (tu) co chce sobie kupic
porzadna maszyne, bez fiki-miki ;)))

ostrzegam, ze tych informacji jest straszliwie duz. jeszcze
popatrze na innych grupach, co pisza o maszynach. jakby co to
przetlumacze co trzeba, byleby nie wszystko, bpo az tyle czasu to
nie mam, hehehehe. ale warto przeleciec po wszystkim tu

Krysia

I recommend that you purchase a used Bernina/Pfaff/Viking sewing
machine,
because the likelihood of finding parts and a lost manual are
much better
for these machines, and they wear well. Singers >20 years old, I
understand, are good machines too. We will be starting a family
soon, and
I needed a machine for much the same reasons that you do.

Last month I purchased an old Pfaff 230 Automatic from my
Bernina/Pfaff
dealer. I fell in love with its classic lines when I first saw
it. This
is a zigzag sewing machine with a few "embroidery" stitches.
Some parts
are still available for it. What can't it do? Blind hemming and
"stretch
stitches," but zigzag is the oldest stretch stitch in the book!
It also
is a flat bed, but I'd had a free arm machine and never used the
free arm.
I am very happy with the machine, and it cost me only $100. It
came with
many different feet, a manual, the ability to drop the feed dogs,
the
ability to change the presser foot pressure (for knits, thin
fabrics,
denim), 3 needle positions, a numbered upper tension adjustment
(bobbin
adjustment is through the bobbin case like most other machines),
twin-needle sewing (has 2 spools), automatic bobbin winder which
stops when
full (I can even wind the bobbin while I am sewing if I have
another spool
of the same color). Regular Pfaff metal bobbins fit it. My
dealer also
had an old "automatic buttonholer" which he tossed into the
package. These
buttonholers enable any straight-stitch machine to make
buttonholes of
predetermined length. I was able to get "templates" in a variety
of
lengths from 3/8 to 1 1/2" and three keyhole buttonhole styles
and one
eyelet. I've also found that the New Home feet fit it perfectly,
so I
bought a shank and am building my snap-on presser feet
collection. I was
also able to find a thread cutter/holder (Elna) which simply
replaces the
presser foot screw. I got a straight-stitch needle plate from
Pfaff. That
old Sincere Sewing Machine Service book has specific info on the
230. In
short, although it is an old machine, I can still get most of the
conveniences of a newer machine. The only things I don't have
are a knee
lift, an automatic needle-up/down, and many decorative stitches
that I'll
probably never use. (I'm still waiting for a Bernina 930 to pop
up.)

Most importantly, although I am proud of my machine, the intended
owner
needs to love the machine, or else she won't love sewing with it.
And
everybody has their own likes and dislikes. Maybe you can narrow
the
selection down to 2-3 and let her choose. Good luck.

Brita

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

and the last one, just to confuse you completely...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anthony Havens wrote:

> I am going to buy my wife her first sewing machine for her birthday. She
> has been using her mothers for a few months now and she really enjoys
> sewing. I don't want to spend more than $200 or so.

You will not get a good quality new machine for that price. You
*might*
be able to find an older used machine for that price.

Consider that a good basic new machine cost about $100-150 20
years ago
and imagine inflation. What price would that put a good basic
new
machine today? Probably about $400-500, which is about right.

Thankfully, there are TONS of lovely used machines out there.
Find a
local sewing machine shop (not affiliated with a fabric store) in
your
area and ask about used machines, then go test drive them. Find
picture of a sewing machine and wrap it for a present, or wrap up
package of sewing machine needles and a spool of fancy thread and
tell
her that she is going to find her own sewing machine for her
birthday.

> I know nothing about
> sewing machines. I know Singer and Brother are supposed to be good
brands,

NO, NO THEY AREN"T!!!!!! Not new ones any more. They used to be
good,
but they have since farmed out their low end and some of their
mid range
machines to be built by the cheapest bidder.

> What are some other good brands that fit my budget? Any info would be
> appreciated. Thanks.

The best makes of machines that will fall within your budget
would be a
pre-1975-ish model from Singer, Kenmore, Bernina (not Bernette),
Pfaff
(but not their cheapie model), Viking/Husqvarna (but not the
Husky
models), Elna, New Home, or White.

And before you think about buying one on Ebay and having it
shipped, let
me tell you my stories of woe about three machines in a row I won
on
Ebay that were shipped with moderate to major damage. One
machine I
could fix myself, one machine the sewing machine shop could fix,
and the
third one was totally unrepairable -- and all the cases were
destroyed.

(And never trust an Ebay seller who makes a huge stink about
requiring
you to buy insurance because they are not responsible for
shipping
damage.)

--

There are no good brands that fit that price as a new sewing
machine

I wouldn't buy a Singer built after 1964, and I probably wouldn't
buy a
Brother at all, and certainly not a new one for $200. If you
must buy
new at that price, look at Toyota: you may not get quite as many
stitches as you would with other brands at the price, but it will
be
sturdier.

For used machines I'd be looking towards Bernina, Husqvarna (not
so
common - People tend to hang on to them more!), Toyota, older
Pfaff
(though I find them a bit fussy and not intuitive to use), and
older
Singer, Viscount (my previous machine was an excellent used
Viscount
that my mum now has).

TAKE HER WITH YOU WHEN YOU SHOP!!!

Happy shopping!

On Fri, 12 Apr 2002 00:35:31 UTC, "Anthony Havens"
<H...@a...net> wrote:

:I am going to buy my wife her first sewing machine for her birthday. She
:has been using her mothers for a few months now and she really enjoys
:sewing. I don't want to spend more than $200 or so. I know nothing about
:sewing machines. I know Singer and Brother are supposed to be good brands,
:What are some other good brands that fit my budget?

For US$200 I would look at used machines; you should be able to
get a
decent one for that price. I wouldn't worry about the brand too
much.
Let your wife try the machines out for herself instead of making
this a
surprise gift.

Brother PC-2800
Bernina Aptiva 135 or 145
Pfaff 6091
Husqvarna Viking Freesia or Daisy

Or any number of basic computerized or mechanical machines that
you can read
about from the manufacturers' websites:
http://www.sewing.org/html/linksr-z.html#manufact

All a whole lot more than $200 (somewhat like asking what kind of
good car
can you get for $3000).

Most important, decide what kind of sewing, features required
(basic
tacked-end buttonhole versus ability to do keyhole, ability to
use a walking
foot for quilting), what kind of fabric. Take the fabric TO the
store and
check that it could go through (like for decorator fabrics), sew
evenly
(thick knits like boucle), etc, etc.

Due to the range of features and prices you should research
sewing machines
much like you would buying a new car.

Also, there is a book about choosing a sewing machine from
Taunton Press
(not affiliated, I checked out an older version from the
library):
http://www.taunton.com/store/pages/070308.asp

"Anthony Havens" <H...@a...net> wrote in message
> [...]
brands,
> What are some other good brands that fit my budget? Any info would be

My hubby gave my first sewing machine, a Singer with "auto
tension" that he
bought at the military exchange, he did not no what he was
buying, just picked
the one that was most expensive ($250). I was very surprised to
get it. I did
not now how to sew but he had noticed my interest. That happened
17 years ago.
I used that sewing machine sooooo much, had it serviced probably
5 times total.
I sewed kids clothes, hallowing costumes and then dance costumes
(75 in one
year) for about 7 years. Then I bought a $300 4 thread Singer
serger (again off
the shelve) and started a sewing business for dance costumes. I
have had a
"very small" but constant business for the last 10 years. Just
this past
January I decided to upgrade my Singer sewing machine and serger
and move up to
Pfaff. I like the Pfaff machines but I am holding on to my good
old Singer as
an heirloom for my daughters. Now they are using it to learn to
sew. Go for
the good old Singers!!! I loved my cheap Singers, they paid their
price 200x
fold, and were extremely reliable.

CN Haynes wrote:

> [...]
>
> Also, there is a book about choosing a sewing machine from Taunton Press
> (not affiliated, I checked out an older version from the library):

You go, Maoconn! I have two Singers; one I've had for 30 years,
and the
other is a used one, about 15 years old; had that one for a year.
Won't
give them up!

1. Data: 2002-12-20 07:21:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Dec 2002 07:50:38 +0100, "Iloneska"

>przekopiowuje Ci madrosc zbiorowa na ten temat,
>pozdrowka
>Ilona
>
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Oko?o pó? roku temu sama interesowa?am sie maszynami do szycia bo chcia?am

o qrka...nie wiedzialam, ze ta madrosc kolektywna mozna ulozyc w
5 tomow (w zlotej op[rawie...), hehehehehe

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-20 08:08:49

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iloneska <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atuevr$sec$...@n...gazeta.pl...
> przekopiowuje Ci madrosc zbiorowa na ten temat,
Ojej, to mialo isc na priva, sorki za tak dlugiego posta i to w dodatku bez
uprzedzenia
Wstretny Ilon

1. Data: 2002-12-20 11:17:23

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iloneska" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> przekopiowuje Ci madrosc zbiorowa na ten temat,
> pozdrowka
> Ilona

Dzieki, Ilonko! :-) Poczytam to sobie w wolnej chwili, bo jest tego troche
;-) Maszyne bedziemy kupowac w nastepnym roku, wiec mam jeszcze czas... :-))

serdecznie i swiatecznie pozdrawiam
Irena (santafox), wybierajaca sie na zakupy przedswiateczne

1. Data: 2002-12-23 21:27:55

Od: "mruwa" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro watek o maszynach.. to powiem co dzis przytagralam.. tzn nie sama.. bo
bym nie dala rady..:-).. W koncu udalo mi sie przywiezc maszyne do szycia od
cioci.. (chciala sie jej pozbyc. bo juz niewiele szyje.. a ma jeszcze inna
maszyne.. poza tym.. juz kilka ladnych lat ta maszyna stala w piwnicy)..
maszyna przedpotopowa.. jeszcze taka na stoliku.. ale co tam.. wlasnie
skonczylam ja czyscic.. i doprowadzac do porzadku.. maszyna juz w miare oki
wyglada.. a stolik.. bedzie trzeba go odnowic.. wiec brata juz uprzedzilam,
co go czeka na wiosne.. :-))).. aha.. ciocia mi powiedziala.. ze to to idzie
przerobic, zeby bylo na prad.. orientujecie sie w tym temacie ..?.. duzo
roboty z tym bedzie.?

--
pozdrowki...

mruwa...
(torun)

GG 332833

1. Data: 2002-12-24 01:10:44

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mruwa" <k...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> maszyna przedpotopowa.. jeszcze taka na stoliku..

Antyk??? :-))) Uwielbiam takie maszyny!!! Singer-to moja pierwsza milosc!
;-) Oni maja z sobie jakas elegancje i wdziek... i do kazdej trzeba inne
podejscie ;-)) Te nowoczesne to sa zmechanizowane roboty, naszpikowane
programami... kurka, szkoda ze nie ma teraz maszyn o podobnym wygladzie :-(

> skonczylam ja czyscic.. i doprowadzac do porzadku.. maszyna juz w miare
oki

A olejem maszynowym dobrze zalalas? Jezeli nie, obroc ja flakami do gory i
suto zalej ;-), uprzednio podkladajac jakas stara szmate, zeby nie kapalo Ci
na podloge), pokrec ja, poruszaj... Po jednym, paru dniach znowu ja dobrze
wyczysc (do czyszczenia ja mam plaski pedzel) i znowu zalej (nie doslownie,
oczywiscie :-)))) Jak sa jakies nierownosci (takie drzazgi jakby, co hacza,
sprawdz to paznikciem) ... no tam, gdzie szpule sie wklada, no... wiesz,
prawda? ;-)... jak Ci bedzie haczylo, to w przyszlosci bedzie wciagalo albo
rwalo nitke :-/, czego Ci nie zycze!!! tfu, tfu, tfu!) . Wyrownaj to na
kawalku jakies skory, na wewnetrznej jej stronie. Ja mialam stary szeroki
pasek do spodni, przybity z jednego konca do stolu, jak dasz pasty do
szlifowania-to mozna noze na takim pasku ostrzyc, na brzytwe! Jak nie masz w
maszynie nic z tych rzeczy to fajnie :-)) ...ale wiesz, roznie to bywa.

> przerobic, zeby bylo na prad.. orientujecie sie w tym temacie ..?.. duzo
> roboty z tym bedzie.?

Dokladnie Ci nie powiem, ale z tego co wiem, to nie jest to skomplikowane
;-))Potrzebien Ci bedzie silnik i zakladam ze na niego wydasz najwiecej.
Pedal-kratke mozna zaadaptowac (wiem bo szylam na takiej maszynie ;-)), jak
nie chcesz korzystac ze starej wachy, to mozesz kupic pedal elektryczny. My
kupowalismy ostatnio do swojej, kosztowal 70 zl. A jak wyglada sprawa z
oswietleniem? Bo podejrzewam, ze zaroweczki pewnie nie da sie ladnie
zamontowac... Jabym kupila lampe-zurawia i zamontowalam by ja na scianie.

A moze zagadaj z zaprzyjazniona albo osiedlowa krawcowa, niech Ci da
namiary na mechanika. Porozmawiaj z nim, bo on Ci od razu powie na czym
stoisz... ;-)) Aha, w tych sprawach lepiej porozmawiac z dwoma mechanikami
:-))

serdecznie i swiatecznie pozdrawiam
Irena (santafox), dziecie juz spi... wiec ja tez pojde :-)

1. Data: 2002-12-24 19:48:58

Od: "mruwa" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Antyk??? :-))) Uwielbiam takie maszyny!!! Singer-to moja pierwsza milosc!
| ;-)

Hm.. singer.?.. tam jest napisane lucznik..:-).. nie smiejcie sie.. ja sie w
tym nie orientuje.. chodzi o to.. czy lucznik i singer to dwie rozne firmy
tak.?.. tzn.. wiem, ze lucznik to polskie.. itd.. itp.. tylko chodzi mi o
to.. czy singer.. to zupelnie inna para kaloszy.?..

| A olejem maszynowym dobrze zalalas?
A nie.. narazie ja przeczyscilam.. dobrze, ze mi napisalas, ze sa jakies
oleje specjalne do maszyn.. bo ja przynioslam taki co lancuch do rowera
smaruje.:-).. i chcialam tym wypsikac.:-).. w takim razie.. po swietach albo
po nowym roku.. poszukam jakiego sklepu, gdzie cos takiego znajde.:-)..

> [...]
| na podloge), pokrec ja, poruszaj... Po jednym, paru dniach znowu ja dobrze
| wyczysc (do czyszczenia ja mam plaski pedzel) i znowu zalej (nie
Uuuu.. a juz sie cieszylam, ze mam tyle za soba.. a tu widze, ze to dopiero
poczatek.;-)..

| Jak sa jakies nierownosci (takie drzazgi jakby, co hacza,
| sprawdz to paznikciem) ... no tam, gdzie szpule sie wklada, no... wiesz,
| prawda? ;-)...
noooo.. wiem.. (przynajmniej tak mi sie wydaje).. ale nic nie zauwazylam,
zeby haczylo..

| Dokladnie Ci nie powiem, ale z tego co wiem, to nie jest to skomplikowane
| ;-))Potrzebien Ci bedzie silnik i zakladam ze na niego wydasz najwiecej.
| Pedal-kratke mozna zaadaptowac (wiem bo szylam na takiej maszynie ;-))
wow.. super.. jasne, ze zaadoptuje.. tata nawet zaczal sie burzyc, ze chce
ja w ogole na elektryczna przerobic.. stwierdzil.. 'ma zostac taki staroc'..
:-))).. chce to zrobic tak, zeby nie bylo za bardzo widac, ze cos tam bylo w
niej mieszane.. czyli, zeby ogolnie po prostu wygladala.. no.. jak
staroc.:-)..

| A jak wyglada sprawa z
| oswietleniem?
Wiesz, ze nawet nie pomyslalam o tym wczesniej.. no tak.. cala ja.. :-)...
maszyna stoi przy oknie.. wiec troche juz jest sprawa ulatwiona.. ale
faktycznie.. bede musiala pomyslec nad jakims oswietleniem.. moze lampke do
parapetu doczepie.. hm..

| Bo podejrzewam, ze zaroweczki pewnie nie da sie ladnie
| zamontowac...
to raczej odpada.. :(..

> [...]
| stoisz... ;-)) Aha, w tych sprawach lepiej porozmawiac z dwoma mechanikami
cioci (tej od ktorej dostalam ta maszyne).. zapytam sie o jakiegos
mechanika.. zapewne sie orientuje.. w kocnu krawcowa od przeszlo 40-tu lat..
nie wspomne o tym, ze ciocia bedzie musiala mi dac jakies przeszkolenie w
obsludze..;-)..

--
pozdrowki...

mruwa... (juz po wigilii)..

1. Data: 2002-12-25 10:44:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Dec 2002 22:27:55 +0100, "mruwa" <k...@i...pl>
wrote:

> [...]
>przerobic, zeby bylo na prad.. orientujecie sie w tym temacie ..?.. duzo

NIe bardzo. Moja mama sama przerabiała Singera. Trzeba go wyjąć ze
stolika, kupi,ć silnik i przykręcić od tyłu. Zakładasz pasek
zamachoway na kólko silnika i kólko w maszynie i jedziesz......
Hmmmm - miałam wtedy jakieś 8 lat i tak to pamiętam :-)))
Eulalka

zdążyłam
Życzenia :)
Zyczenia :)