Jaka może być przyczyna pogłębiania się krótkowzroczności?

1. Data: 2003-04-20 08:28:42

Temat: Jaka może być przyczyna pogłębiania się krótkowzroczności?
Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 11 lat (miałam wtedy ok. 16) pogarsza mi się wzrok. Zaczęło się od -0,5 i
co roku rośnie o około -0,5. Teraz jest już -6. Czy jest tego jakaś
przyczyna, bo nie możemy już mówić o wieku dojrzewania.;). Żaden okulista
nie umiał mi na to odpowiedzieć. Na razie nie mam żadnych zmian
zwyrodnieniowych w oku. Chętnie o tym poczytam. Może jakiś link?
z góry dzięki za info
pozdrawiam
barbarella

2. Data: 2003-04-20 10:47:19

Od: "Doxent" <d...@y...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie umiał mi na to odpowiedzieć. Na razie nie mam żadnych zmian
> zwyrodnieniowych w oku. Chętnie o tym poczytam. Może jakiś link?

oko ci rosnie i tyle a konkretnie zwieksza sie odleglosc od soczewki do
siatkowki.
u ludzi starszych dzieje sie odwrotnie i dlatego zle widza z bliska.

3. Data: 2003-04-20 10:56:17

Od: "Doxent" <d...@y...de> szukaj wiadomości tego autora

> oko ci rosnie i tyle a konkretnie zwieksza sie odleglosc od soczewki do
> siatkowki.
> u ludzi starszych dzieje sie odwrotnie i dlatego zle widza z bliska.

dodam jeszcze ze obilo mi sie o uszy ze jest to czasami wywolane reakcja
obronna mozgu na zbyt ostre szczegoly na wizji (obrona przed natlokiem
informacji wizyjnych)

4. Data: 2003-04-20 17:02:44

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Doxent" <d...@y...de> napisał w wiadomości
> [...]
Wiem na czym polega krótkowzroczność tylko jakie mogą być przyczyny wzrostu
gałki ocznej?

5. Data: 2003-04-20 17:04:54

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodam jeszcze ze obilo mi sie o uszy ze jest to czasami wywolane reakcja
> obronna mozgu na zbyt ostre szczegoly na wizji (obrona przed natlokiem

Tak, o tym też słyszałam...
Jak również, że od patrzenia przez większość czasu na krótkie dystansy.
Może jeszcze są jakieś przyczyny?
dzięki barbarella

6. Data: 2003-04-20 20:24:15

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> dodam jeszcze ze obilo mi sie o uszy ze jest to czasami wywolane reakcja
> obronna mozgu na zbyt ostre szczegoly na wizji (obrona przed natlokiem

Bzdura

casus

7. Data: 2003-04-20 20:25:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" <b...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Doxent" <d...@y...de> napisał w wiadomości
> Wiem na czym polega krótkowzroczność tylko jakie mogą być przyczyny
wzrostu
> gałki ocznej?

O krotkowzrocznosci w sieci jest wiele napisane, wystarczy wrzucic w
wyszukiwarke.
Jezeli Ci sie nie chce - znajdz w naszym archiwum - pisalem o tym juz
wielokrotnie.

pozdrawiam serdecznie

casus
spec.ch.oczu

8. Data: 2003-04-20 20:38:24

Od: Kaja <k...@B...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

20 kwiecień 2003(niedziela).Patrzę,a tu o godzinie 12:56
*Doxent*<b7tu2f$q83$1@atom.mega.net.pl> napisał(a):

> dodam jeszcze ze obilo mi sie o uszy ze jest to czasami wywolane reakcja
> obronna mozgu na zbyt ostre szczegoly na wizji (obrona przed natlokiem
> informacji wizyjnych)

Kiedyś czytałam,że wzrok się bardzo pogarsza jak ktoś czyta w łóżku,a już
szczególnie leżąc na brzuchu.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

9. Data: 2003-04-21 07:22:32

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś czytałam,że wzrok się bardzo pogarsza jak ktoś czyta w łóżku,a już
> [...]

Nie zaleca sie czytania na lezaco osobom krotkowzrocznym - nie chodzi o
stricte pogarszanie sie wady, ale oslabianie akomodacji w specificznym
polozeniu galki ocznej w stosunku do punktu, na ktory sie patrzy - to samo
dotyczy ogladania TV na lezaco.

pozdr.

casus

RF - wpływ na zdrowie
pytanie o oczka :)))
ból w podbrzuszu
Dzien PRZEDSTAWICIELA MEDYCZNEGO - co robi ?
psychiczne uzaleznienie...