Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu

31. Data: 2008-09-12 08:39:46

Temat: Re: Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu
Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki"

> satan mi powiedział!
>
> I gdzieś na MedLine wyczytałem o roli stosunku omega 3 do 6 w diecie do
> szansy rozwoju grupy komórek w formę guza

Tomku, nie strasz ludzi - nie tylko złe proporcje omega w diecie są przyczyną
rozwoju raka. Tych czynników jest przynajmniej kilka/kilkanaście.

--
Me(L)Isa

32. Data: 2008-09-12 08:55:00

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> dzizes, chłopie, tutaj nic się kupy nie trzyma - najpierw porównujesz
> tłuszcz do cukru, potem miód (mieszaninę kilku tysięcy związków) do tegoż
> cukru, a na koniec stwierdzasz że trzeba spróbować.

ok, widzę ze mało skumałeś, wiec uproszczę, wszystko co nienaturalne jest
szkodliwe dla każdego organizmu,

> sorki, a co takiego NATURALNEGO jest w maśle? Od kiedy coś, co wycieka z
> krowy, jest NATURALNYM pokarmem dla człowieka?

krowa jest naturalna, a jej mięso i tłuszcze (masło jest krowim tłuszczem)
też są naturalne, człowiek żywi się nim od tysięcy lat wstecz (a kto wie czy
nie dłużej), natomiast tłuszcze występujące w margarynie to produkty po
pierwsze nie występujące naturalnie w przyrodzie, po drugie jest to baaardzo
wysoko przetworzony tłuszcz roślinny (czyli niezdrowy dla człowieka), no i
człowiek się nim żywi zaledwie od wojen napoleońskich (wtedy to chemicy
wynaleźli margarynę dla Napoleona, a w Polsce od jakichś 30 lat, i wcześniej
polska nigdy nie widziała takiej liczby grubasów i z chorymi układami
pokarmowymi co wcześniej)

33. Data: 2008-09-12 08:57:35

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Me(L)Isa pisze:
> [...]
> Na jednym (Osełka masła ekstra) producent z Łukowa UKRYWA skład produktu,
> informując jedynie, że zawartość tłuszczu wynosi 82%.
> Na drugim (Osełka ekstra) producent z Warlubia podaje zawartość tłuszczu 70%
> a w składzie: rafinowane i uwodornione oleje i tłuszcze roślinne (63%), woda,
> tłuszcz mleczny stanowi 10% masy tłuszczów, emulgator monoglicerydowy E 471,
> lecytyna sojowa E 322, serwatka z mleka krowiego, sól (0,2%), substancja
> konserwująca: sorbinian potasu E 202, regulator kwasowości: kwas cytrynowy
> E 330, aromat maślany, barwniki naturalne - annato, kurkumina

Patrząc na skład drugiego aż sie jeść nie chce:
E330: kwas cytrynowy; miejscowe podrażnienie i próchnica zębów
E202: sorbinian potasu; reakcje alergiczne

--
Blog: http://blog.stalica.info

34. Data: 2008-09-12 09:30:07

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

gargamel pisze:
> różnica między cukrem naturalnym (fruktoza) i sztucznym
> (glukoza) różnica jest zaledwie w jednym atomie węgla więcej, ale dla
> organizmu ta różnica jest ogromna (wystarczy poobserwować pszczoły którym
> podano cukier zamiast miodu, ich rozwój na takim pokarmie jest znacznie
> upośledzony)

A tu Ci zupełnie nie poszło.
glukoza i fruktoza mają taki sam wzór sumaryczny, tylko iny strukturalny.
Obie występują w naturze.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

35. Data: 2008-09-12 10:07:21

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> A tu Ci zupełnie nie poszło.
> glukoza i fruktoza mają taki sam wzór sumaryczny, tylko iny strukturalny.

ok, różnica jednym atomem, czy jednym wiazaniem, ale różnica jest wydawało
by się mała

> Obie występują w naturze.

gdzie w naturze występuje glukoza?
albo gdzie w naturze występuje cukier kryształ? (bo tak naprawdę dokładnego
jego składu nie znam:O), albo margaryna?

36. Data: 2008-09-12 10:58:59

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

gargamel pisze:

> ok, różnica jednym atomem, czy jednym wiazaniem, ale różnica jest wydawało
> by się mała

> gdzie w naturze występuje glukoza?

W winogronach *bywa nazywana cukrem gronowym), w miodzie

> albo gdzie w naturze występuje cukier kryształ? (bo tak naprawdę
> dokładnego jego składu nie znam:O),

Sacharoza - trzcina cukrowa, buraki cukrowe

albo margaryna?
Margaryny w to nie mieszaj.

37. Data: 2008-09-12 15:22:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Me(L)Isa wrote:

> Masz na myśli sok? Bo z trzech kilogramów owoców i warzyw może udałoby się
> taką porcję "wciągnąć";-)) Czy "chrupiesz" w całości i nic więcej?.

nie, na surowo zjadam. Dziś na śniadanie miałem kilogram bananów i jedną
pomarańczę (jednego pomarańcza?). Soki owszem, też piję w sporych
ilościach, ale np ostatnio nie piję wody ani soków prawie w ogóle chociaż
intensywnie trenuję i teoretycznie powinienem pić parę litrów, po prostu
zjadam dziennie ze 2-3 kg arbuza.

> A propos wczorajszego programu w TVN. Warto było zobaczyć!

nie mam tv, hyhy

> [...]
>
> KOMENTARZ: Takie programy powinny być nadawane przynajmniej raz w
> tygodniu. Nauczyłabym się rozpoznawać oszustów.

a prawda jest taka, że najgorszym składnikiem jest TŁUSZCZ - vide efekty
eksperymentu dra Ornisha, o których można poczytać na MedLine.

38. Data: 2008-09-12 15:24:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel wrote:

> ok, widzę ze mało skumałeś, wiec uproszczę, wszystko co nienaturalne jest
> szkodliwe dla każdego organizmu,

no super, dlatego też mleko jest szkodliwe, podobnie jak każdy pokarm który
ugotujemy. Fajnie, że się zgadzamy :)

> krowa jest naturalna, a jej mięso i tłuszcze (masło jest krowim tłuszczem)
> też są naturalne,

dokładnie tak naturalne jak psie kupy.

> człowiek żywi się nim od tysięcy lat wstecz

primo, nie tysiące, a raptem kilkaset.

secundo jako gatunek z ukształtowanym przewodem pokarmowym istnieje od ilu
lat? setek tysięcy? równie dobrze można powiedzieć, że od setek lat palimy
tytoń i pijemy alkohol.

39. Data: 2008-09-12 15:26:09

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Me(L)Isa wrote:

> Tomku, nie strasz ludzi - nie tylko złe proporcje omega w diecie są
> przyczyną rozwoju raka. Tych czynników jest przynajmniej
> kilka/kilkanaście.

co nie zmienia faktu, że przywrócenie właściwych proporcji omega 3 do 6
powoduje odwrócenie się procesu nowotworowego (vide kilkadziesiąt czy
kilkaset prób na komórkach tkankowych które są opisane na MedLine)

40. Data: 2008-09-12 15:35:16

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

http://uwaga.onet.pl/1506986,archiwum.html

--
Blog: http://blog.stalica.info

zęby a zatoki i cera?
luszczyca-zamiast masci tabletki?
Na ile są bezpieczne laserowe operacje wzroku ?
Jak to ludziom "odbija" na stare lata-pod wpływem sekty jehowitów
Interpretacja tomografii klatki piersiowej