Jaka patelnia?

31. Data: 2011-07-01 12:04:38

Temat: Re: Jaka patelnia?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:12:40 +0200, witek napisał(a):

> Czyli jak zwykle, braki wiedzy starasz się przykryć arogancja

Poczytaj, poczytaj.

> i inwektywami ;-) No mnie tym Rabarbarko nie oczarujesz :-)
> Witek
>
> Ps. no to doczytałaś o ceramice korundowej?

A w którym dole się ją wykopuje?
3-)
--
XL
Prawda o GMO:

32. Data: 2011-07-01 12:06:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Jul 2011 14:03:59 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> temperatura patelni poza kotletem, w miejscu, gdzie nie leży na niej nic
> poza TEFLONEM, gdy smażysz BEZ tłuszczu (czyli bez koniecznej substancji,
> która odebrałaby nadmiar ciepła z CAŁEJ powierzchni patelni).
>
> Pierwsze z brzegu dane o pewnej zwykłej lutownicy:
> http://www.cyfronika.com.pl/lutownice_gazowe.htm
> "(...)
> o Maksymalna temperatura płomienia: 1300°C //sic!
> o Gaz butan"
>
> 1300 stopni! A niech będzie i mniej, np 700!
> To co, patelnia ma o wiele mniej? O ile? O 100? 300?

ma

> [...]
>
> No nie. Nie smażę bez tłuszczu ani nie gotuję bez wody.

> Kamienie? - owszem, dobre, ale ciężkie i porowate. I pękają, bo nie są
> jednorodne.
> Lepsza jest stal. Kwaso- i ognioodporna. I żeliwo emaliowane. Takie mam
> patelnie i tylko takich używam.
>
> I wyobraź sobie że mam TEŻ 1 patelnię powleczoną teflonem - ale mając PEŁNĄ
> świadomość zagrożenia używam jej TYLKO do naleśników , bo tu smażenie
> następuje całą powierzchnią patelni i jest błyskawiczne, nie dopuszczam
> także, aby patelnia choćby przez chwilę stała na płomieniu PUSTA.

j.p.

33. Data: 2011-07-01 13:01:09

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-01 14:04, Ikselka pisze:

> A w którym dole się ją wykopuje?
> 3-)

Na prawo od pokładów teflonu i złoży penicyliny ;-)

34. Data: 2011-07-01 13:27:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Jul 2011 15:01:09 +0200, witek napisał(a):

> Na prawo od pokładów teflonu i złoży penicyliny ;-)

A to nie glina jest jakaś?
:->

35. Data: 2011-07-03 18:33:52

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-30 23:43, Ikselka pisze:

> Pomyśl o temperaturze patelni nie POD kotletem, smażonym bez tłuszczu, lecz
> POZA nim.

No dobra. To jaka jest ta temperatura POZA kotletem, a jaka POD
kotletem? Bo czytam ten wątek od pół godziny i widzę tylko bicie piany,
ale żadnych konkretów...

A wydaje mi się, że temperatura patelni POZA kotletem ma tu kluczowe
znaczenie...

Pozdry,
MW

36. Data: 2011-07-03 21:10:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 03 Jul 2011 20:33:52 +0200, wolim napisał(a):

> No dobra. To jaka jest ta temperatura POZA kotletem,

Nie wiem. W każdym razie jest dla mnie wystarczająco prawdopodobne, że ZA
duża, abym była sceptyczna co do patelni teflonowych.

> a jaka POD
> kotletem?

Nie wiem. Należy przypuszczać, że chociaż kotlet odbiera ciepło z patelni,
to ponieważ jest ona metalowa i ciepło jest w ciągłym dopływie, to jak to w
metalu (wysokie przewodnictwo cieplne!) temperatura ta jest tylko nieco
niższa niż poza kotletem. Widać to, kiedy się kotleta na czas nie zdejmie z
patelni - jego warstwa wierzchnia zostaje pozbawiona wody (jako jedynego
buforu termicznego) i kotlet zaczyna się przypalać - zapewne temperatura
pod nim wtedy znacznie wzrasta, dążąc do zrównania z temperaturą poza
> [...]

> ale żadnych konkretów...
> A wydaje mi się, że temperatura patelni POZA kotletem ma tu kluczowe

Dobrze Ci się wydaje. O tym cały czas tutaj mówię: o temperaturze teflonu
POZA kotletem.
Która to temperatura czyni teflon trucizną.
O tym nikt jak dotąd nie wspominał w reklamach patelni teflonowych
specjalnie wszak polecanych do smażenia bez tłuszczu, kiedy naczynie jest
wybitnie narażone na przegrzewanie, prawda?
:-/

37. Data: 2011-07-03 21:28:05

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> specjalnie wszak polecanych do smażenia bez tłuszczu, kiedy naczynie jest
> wybitnie narażone na przegrzewanie, prawda?

Masz racje. Nic nie wiesz. Zacznij jeszcze wysnuwac wnioski na temat
rozkladu temperatury patelni w zaleznosci od wielkosci plomienia pod nia.

Po drugie, nie ma czegos takiego jak smazenie bez tluszczu.

38. Data: 2011-07-03 22:08:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 03 Jul 2011 23:28:05 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> Masz racje. Nic nie wiesz. Zacznij jeszcze wysnuwac wnioski na temat
> rozkladu temperatury patelni w zaleznosci od wielkosci plomienia pod nia.

Nie muszę. Wpieranie komuś czegoś, czego on wiedzieć nie chce, jest
bezcelowe.
Każdy ma swój rozum, nawet Miś Uszatek, choć miał malutki, to go jednak
czasem używał :->

> Po drugie, nie ma czegos takiego jak smazenie bez tluszczu.

http://search.babylon.com/?q=bezt%C5%82uszczowe+sma%
C5%BCenie&babsrc=HP_ss&s=web&as=0

39. Data: 2011-07-03 22:09:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Jul 2011 00:08:39 +0200, Ikselka napisał(a):

> Nie muszę. Wpieranie komuś czegoś, czego on wiedzieć nie chce, jest
> bezcelowe.
> Każdy ma swój rozum, nawet Miś Uszatek,

Puchatek :-D

> choć miał

bardzo

40. Data: 2011-07-03 22:15:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezcelowe.
> Każdy ma swój rozum, nawet Miś Uszatek, choć miał malutki, to go jednak

I jedna z notek przykładowo:

http://www.smazymy.info/patelnia-do-smazenia-bez-tlu
szczu.html
"Prawdziwe patelnie beztłuszczowe, które nie wymagają tłuszczu w ogóle,
mają bardzo grube dno, pokryte są teflonową powłoką, która nie dopuszcza do
spalenia potrawy. Bardzo wolno się nagrzewają, ale długo też utrzymują
ciepło."
--

Zbliża się sezon
bule głowy i truskawki