Re: Jaką patelnię lupić?

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jaką patelnię lupić?
Date: Sun, 15 Feb 2015 00:35:20 +0100
<o...@t...home> <mbo1mo$ad2$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl> <o...@t...home>
<s...@f...lasek.waw.pl>

W dniu .02.2015 o 23:29 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> Trefniś pisze:

(...)
> Przecież to nie ja podpieram się doświadczeniami p.r.k, tylko
> odwrotnie, wnoszę tu swoje. Jednostkowe, więc próbka niewielka,
> też jednostkowa. Ale przecież się nie rozdwoję.

Ach, jasne.
p.r.k podpiera się doświadczeniami Jarosława Sokołowskiego...
Chyba wszyscy powinni podziękować za pozwolenie?

A jednak wyśmiewałeś doświadczenia kogoś niezadowolonego z patelni. Ale
oczywiście to były przecież Twoje doświadczenia, z których pozwalasz nam
korzystać.

(...)

> No fajnie, opierajmy się na definicjach i wyobrażajmy sobie, że
> patelnia może być pokryta gliną na dachówki. Moje gratulacje.

Bo według Ciebie jest jakieś ogólnoświatowe porozumienie, czym _wolno_
pokrywać patelnie i je spiekać później?
Pozostaje przyjąć do wiadomości, jak to łaskawie nam radzisz :)

> [...]
> gładką, była dobra, kupiłem drugą -- też dobra; następnie oglądałem
> całe mnóstwo białych gładkich w różnych sklepach -- wszystkie wyglądały
> jednako, więc zakładam, że też dobre. Kto inny kupił i używa karbowanych.
> Ktoś, o kim wiem, że głupot nie wygaduje. Dalsze myśli idą tym samym
> torem.

> Wiem, choć nie mam i nie używam? Znaczy, pan nie wiedział, ale pan
> powiedział? Dla porządku dodam, że byli i tacy, co to "nie mam
> ceramicznej, ale mam emaliowaną po babci, a to pewnie to samo, więc
> zaraz wam wszystko mogę powiedzieć jak się na tej ceramice smaży".

Lepsze twoje - "mam i nie pozwolę, by ktoś miał inne zdanie - a zwłaszcza,
by skrytykował".

Ja zaś opieram się na _wiedzy_ o ceramice, o jakości chińskich produktów,
i na opiniach _wielu_ użytkowników. No ale to mój błąd - skoro już mam
czelność czytywać p.r.k - muszę uznać doświadczenie lokalnych
"autorytetów".

> Można mi zarzucić naiwność, ale ja jednak sądzę, że jeden czort.
> Raz, że nie mam żadnych wiarygodnych informacji by ktoś zamiast
> ceramicznej patelni kupił naczynie emaliowane, a dwa, to Chińczycy
> mają dośc powtażalne technologie. Obsesji, by wypróbować każdą
> zapałkę, nie mam.

Oto "powtażalne" chińskie technologie:

http://www.polskatimes.pl/artykul/49261,chinskie-zab
awki-zawieraja-substancje-trujace-dzieci,id,t.html

To oczywiście link nie dla Jarosława - on swoje zdanie na temat jakości
chińskich produktów ma i nie będzie czytał o jakichś dyletantach z
Państwowej Inspekcji Handlowej czy Sanepidu!

Oczywiście Chińczycy robią równie dobre patelnie jak Europejczycy.
A skoro Jarosław różnicy nie widzi to my _musimy_ mieć takie samo zdanie...

> (...) Ja bym jednak radził przeczytać całą, dość długą, dyskusję.
> Zamiast robić z siebie... no, powiedzmy, że idiotę. Sytuacja chyba
> dojrzała do tego, by przemóc delikatność i nazywać rzeczy po imieniu.

No właśnie - musimy, bo inaczej zostaniemy uznani za idiotę...

Mości Jarosławie...
Uczestniczę _czynnie_ w całej dyskusji (chyba najwięcej postów), zatem ją
czytałem.

Ale _zawsze_ i niezmiennie cieszy mnie, kiedy "besserwisser" uznaje swoją
miałkość używając argumentu ad personam.
Bo to oznacza wściekłą _bezradność_ :)

EOT (z Jarosławem ten i mam nadzieję kolejne - bom naiwny...)

--
Trefniś