Re: Jaką patelnię lupić?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Jaką patelnię lupić?
<o...@t...home> <mbo1mo$ad2$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl> <o...@t...home>
Date: Sun, 15 Feb 2015 02:10:33 +0100

Trefniś pisze:

> Ach, jasne.
> p.r.k podpiera się doświadczeniami Jarosława Sokołowskiego...
> Chyba wszyscy powinni podziękować za pozwolenie?

Czymże jest owo "p.r.k"? Jedni na sam dźwięk czy widok mojego imienia
lub nazwiska zgrzytają zębami i chcieliby rzucić kapciem w monitor.
Inni zachowują powściągilwość i obojętność, skacząc od jednej wiadomości
do drugiej, na każdą poświęcając ułamek sekundy. Jeszcze inni uśmiechną
się przy czytaniu, może chwilę zastanowią się nad czymś, co wcześniej
im do głowy nie przyszło, może sprawi im to choć odrobinę radości. Cieszy
mnie nawet ta odrobina. Cieszy mnie też, gdy mogę do kogoś zwrócić się
wprost. A jeśli ten ktoś potraktuje mnie nie gorzej niż ja jego -- to już
w ogóle znakomicie. Ale tego oczywiście wymagać nie mogę. Nie mogę też
sprawić, bym stał się niewidoczny dla tych, którzy widzieć mnie nie chcą.
Musiałbym każdego indywidualnie poproscić, by mnie dopisał do swojego
kaefa, scofefile, czy co on tam ma (lub ona). Ale przecież nie będę się
narzucał z takimi prośbami. Właśnie, indywidualnie. Nie ma żadnego p.r.k.
Są ludzie, różni ludzie.

> A jednak wyśmiewałeś doświadczenia kogoś niezadowolonego z patelni.

Nie wyśmiewałem doświadczeń, tylko poddałem krytyce literacki pomysł
fantastyczno-kuchenny. Teraz zajrzałem do swojego archiwum -- chodziło
o patelnię, której nic krzywdy nie czyni poza plackami z tartej cukinii.
Od literatury fantastycznej wymagam więcej niż od literatury faktu.
Fakty są jakie są, można je opisać lepiej lub gorzej. A pomysł z patelnią
nieodwracalnie uszkodzaną, tylko od tego, że cukinia nie jest korojona
nożem, lecz tarta na tarce -- ten pomysł na opowieść wydał mi się po
prostu słaby. Mam prawo do oceny?

> Bo według Ciebie jest jakieś ogólnoświatowe porozumienie, czym
> _wolno_ pokrywać patelnie i je spiekać później?
> Pozostaje przyjąć do wiadomości, jak to łaskawie nam radzisz :)

Myślę, że porozumienie dotyczy nie tego, czym wolno, lecz tego, czym
warto pokryć. To jest spisek szerszy -- nie tylko producentów, lecz
i handlowców. Na tajnym zebraniu ustalili, że będą na aluminium
kłaść takie białe twarde, co na nim się dobrze smaży. Innych patelni
w handlu nie widziałem. Jeśli spotkam gdzieś taką wylepianą gliną,
to co sił w nogach przybiegnę na p.r.k żeby znalezisko obwieścić.

> Lepsze twoje - "mam i nie pozwolę, by ktoś miał inne zdanie - a
> zwłaszcza, by skrytykował".

"Moje"?! Nie, to nie jest moje! Ja bardzo lubię gdy ktoś ma inne zdanie
niż ja. I jak krytykuje, krytykuje, krytykuje. Wielokrotnie pisałem
o tym wprost, na kilku grupach. Nawet opisywałem z jakiego powodu lubię
i dlaczego tak jest lepiej. Niektórzy tutaj to pamiętają (może nawet
mają radość z tego powodu).

> Ja zaś opieram się na _wiedzy_ o ceramice, o jakości chińskich
> produktów, i na opiniach _wielu_ użytkowników. No ale to mój błąd
> - skoro już mam czelność czytywać p.r.k - muszę uznać doświadczenie
> lokalnych "autorytetów".

Skąd ten przymus? Ja na przykład zwykle w podobnych sytuacjach opieram
się na zdaniu jednej, najwyżej kilku osób. I rzadko są to autorytety,
raczej zwyczajni ludzie. Szeroko zakrojonych badań i aproksymacji nie
robię nigdy. Ot, taka różnica w podejściu do życia. Szanuję to, a różnic
nie poczytam za błędy. Niezależnie od tego wszystkiego, gdyby zechciał
tu podzielić się wiedzą o patelnianej ceramice jakiś spec od inśynierii
materiałowej, to bardzo bym był rad.

> Oczywiście Chińczycy robią równie dobre patelnie jak Europejczycy.
> A skoro Jarosław różnicy nie widzi to my _musimy_ mieć takie samo zdanie...

Wciąż nie wiem, kto to jesteście ci "wy" i dlaczego musicie. Ja po prostu
nie widziałem żadnej europejskiej. To znaczy marki europejskie pewnie są,
ale produkcja w Chinach. A technologia jedna albo dwie (na te białe gładkie
i na te ciemne mniej gładkie).

> No właśnie - musimy, bo inaczej zostaniemy uznani za idiotę...
>
> Mości Jarosławie...
> Uczestniczę _czynnie_ w całej dyskusji (chyba najwięcej postów),
> zatem ją czytałem.

Ale to nie jest *TA* dyskusja! Tamta dawno wygasła, dopisanie się do
listy czynnych uczestników jest już niemożliwe. Jeśli ktoś tego nie
dostrzega, robi z siebie idiotę. I nie potrzebuje specjalnego aktu
uznania za.

> Ale _zawsze_ i niezmiennie cieszy mnie, kiedy "besserwisser" uznaje
> swoją miałkość używając argumentu ad personam.
> Bo to oznacza wściekłą _bezradność_ :)

No właśnie, po co to było? Nie lepiej było od razu zapytać o co dokładnie
chodzi, poprosić o wskazanie źródeł do przeczytania. Zamiast w idiotyczny
sposób rzucać się z uwagami personalnymi?

> EOT (z Jarosławem ten i mam nadzieję kolejne - bom naiwny...)

Niech i będzie, że naiwny. Choć są na to lepsze przymiotniki.

Jarek

--
To bude pěkne
Pěkne -- fajne a pěkne