Jaka pnaca, ladnie kwitnaca roslina na balkon ?

1. Data: 2001-06-10 19:41:54

Temat: Jaka pnaca, ladnie kwitnaca roslina na balkon ?
Od: "Marcin" <m...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie jak w temacie.
Słyszałem o czymś takim jak Clematis.
Czy nadaje się na balkon ?
A jesli jakas roślina wieloletnia - dobrze aby zimę mogła przetrwać na
balkonie.

Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą i doświadczeniami,
pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2001-06-19 07:00:58

Temat: Re: Jaka pnaca, ladnie kwitnaca roslina na balkon ?
Od: "Marcin" <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Clematis to jak mniemam łacińska nazwa od ....(uczył Marcin Marcina...)
wiciokrzewu. W każdym razie Clematis ma chyba conajmniej kilkanaście odmian
dostępnych w Polsce. Pięknie i długo kwitnie, ale tylko na typowo
słonecznych stanowiskach. Jeszcze jedno, dosyć wolno rośnie.
Pozdrawiam
Marcin
Użytkownik Marcin <m...@k...k.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9g0irb$1vul$...@K...ks.k.pl...

1. Data: 2001-06-19 11:12:19

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin <m...@r...com.pl> w wiadomości do grup dy
skusyjnych napisał:9gn740$del$...@n...tpi.pl...
> [...]
> dostępnych w Polsce. Pięknie i długo kwitnie, ale tylko na typowo
> słonecznych stanowiskach. Jeszcze jedno, dosyć wolno rośnie.

Clematis to to samo co powojnik,
zaś łacinską nazwą wiciokrzewu jest LONICERA.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-06-20 09:14:30

Od: "Zbigniew Wantuch" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niejaki "Marcin" pisze:

> [...]

Clematis czyli powojnik - ładny, ale wolno rośnie i na balkon nieszczególny.
Dobra jest durfinia - gęsta, piękna kolorystycznie, niestety na zimę trzeba
ją z balkonu zdjąc, bo nie przetrwa. Niezłe sa też pnące pelargonie - ale
tez nie całosezonowe.

Z wyrazami -

--
Zbigniew Wantuch
z...@p...com.pl

1. Data: 2001-06-20 10:04:10

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 20 Jun 2001 11:14:30 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <z...@p...fm> i powiedziała:

> [...]
> ją z balkonu zdjąc, bo nie przetrwa. Niezłe sa też pnące pelargonie - ale

A gdzie trzymać zimą tę durfinię? Bo jeśli to pnącze, to
oplącze np. balkon czy ścianę i może nie przeżyć odplątywania...

Zuzanka z pnączem na balkon w planach

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

1. Data: 2001-06-20 10:26:36

Od: "Zbigniew Wantuch" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze: "Malgorzata Krzyzaniak" zwana zuzanką"

> A gdzie trzymać zimą tę durfinię? Bo jeśli to pnącze, to
> oplącze np. balkon czy ścianę i może nie przeżyć odplątywania...

Ooops, jak mawia pewna "wokalistka"...
Mój błąd chodzi oczywiście o surfinię.
To nie jest pnącze, jest to po prostu kwiat który rośnie gęsto.
Mam go na balkonie i naprawdę ładnie wygląda [nie dlatego, że akurat na
moim balkonie...;-)]

Z przeróżnymi wyrazami -

Zbigniew Wantuch
z...@p...com.pl
z...@p...fm
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

1. Data: 2001-06-20 11:24:29

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 20 Jun 2001 12:26:36 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <z...@p...fm> i powiedziała:

> Mój błąd chodzi oczywiście o surfinię.

Aaaa. To znam. Myślałam, że jest coś takiego jak durfinia
(bo czemu by nie... Są bluszcze i fatsjobluszcze chociażby).

> To nie jest pnącze, jest to po prostu kwiat który rośnie gęsto.
> Mam go na balkonie i naprawdę ładnie wygląda [nie dlatego, że akurat na
> moim balkonie...;-)]

E, to ja jednak wolę bluszczowate. Pewnie oskubię teściom
domek z tego, co mają.

Zuzanka
--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących
/\-'o'-/\
_||:<_>:||_ Dlaczego ten ser się rusza?

Domek letniskowy do wynajęcia.
Meble jakich nie kupisz w zadnym sklepie
Howell - czy ktos zna
Podłoga w starej kamienicy
kupie mieszkanie w Krakowie