Jaka trawa i jak ?

1. Data: 2003-04-23 06:24:49

Temat: Jaka trawa i jak ?
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy możecie mi polecić jakiś gatunek trawy odpornej na wydeptywanie i
dającej gęsty
ładny trawnik i przybliżyoną cenę i zużycie ?
Jak założyć taki trawnik ? (kiedy wysiać, jak wysiać itp)
-
pzdr

2. Data: 2003-04-23 06:50:15

Temat: Re: Jaka trawa i jak ?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dającej gęsty
> ładny trawnik i przybliżyoną cenę i zużycie ?
> Jak założyć taki trawnik ? (kiedy wysiać, jak wysiać itp)

Albo naprawdę odporny na deptanie [mieszanki typu sport, boiskowa itp.]
albo ładny. To zależy czym się zadowolisz.
Jak założyć ? - pełno wszędzie tych informacji.
zacznij od:
http://ogrody.agrosan.pl/
www.ogrodnik.pl
Jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to zapraszamy.
PP.

3. Data: 2003-04-23 07:39:25

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dającej gęsty
> ładny trawnik i przybliżyoną cenę i zużycie ?
> Jak założyć taki trawnik ? (kiedy wysiać, jak wysiać itp)

Lektura obowiązkowa:
http://ogrody.agrosan.pl/trawnik.html
i dobrze się zastanów, zanim podejmiesz decyzję o przystąpieniu do wyznawców
świętego trawnika. Może sie okazac, że na nic innego nie wystarczy Ci już
czasu. Jeżeli masz działkę w pobliżu dzikich łąk, to za dwa lata i tak będzie
na nim rosło to samo co na łąkach.
A ja mam taką radę: kup najtańszą trawę (i tak podstawowe składniki każdej
mieszanki to życice i kostrzewy), zasiej, podlewaj gdy przysycha i koś,
kompostuj skoszoną trawę a kompost wysypuj na trawnik itd., itd. Będziesz miał
trwnik łąkowy. Jeżeli wolisz trawnik a'la Wimbledon to napisz a ja opowiem Ci o
moim sąsiedzie.
Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2003-04-23 08:42:59

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki ...

pzdr

5. Data: 2003-04-23 09:04:45

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał

> Opowiedz!!
>
> --
> Pozdrawiam, AgaWa

konkurs trwa ;)))

pozdr
Ania

6. Data: 2003-04-23 09:04:56

Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-04-23 10:20:16

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> konkurs trwa ;)))
>
> pozdr
> Ania

Czy chodzi o konkurs na "kołka ogrodowego"? Bo jeżeli tak, to nie jestem
zainteresowany wygraną. Sąsiad też nie. Właśnie zbiera siły swoje i rodziny do
zbliżającej się dwumiesięcznej akcji usuwania mniszków (mleczy) z korzeniami.
Ma przyrządy własnej konstrucji. Psa już zamyka w boksie na pojemnik ze
śmieciami - w końcu jest wiosna i trawa zaczyna rosnąć - nie można jej deptać.
Pozdrawiam
Leszek

8. Data: 2003-04-23 10:33:34

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śmieciami - w końcu jest wiosna i trawa zaczyna rosnąć - nie można jej deptać.

konkurs na najciekawszą odpowiedź i najciekawsze pytanie. Szczegóły na:

http://www.ogrody.agrosan.pl/konkurs.html

pozdr
Ania

9. Data: 2003-04-23 11:27:52

Temat: Sąsid i trawnik - długie
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał

> Opowiedz!!
>

> --
> Pozdrawiam, AgaWa

Opowiadam &#8211; skoro chcesz - jest to recepta na trawnik idealny. Zaznaczam
jednak, że mogę wypowiadać się o efektach cząstkowych, bo cykl trwa dopiero 3
lata. Dla informacji: nasze osiedle domków mieści się tuż pod Grodziskiem, na
dawnym obszarze rolnym &#8211; kawałek ziemi klasy IV (!). Gliniasta ale żyzna.
Sąsiad ogrodził działkę tradycyjnie: przód &#8211; klinkier i kute przęsła stalowe,
tył i boki &#8211; płot betonowy a&#8217;la cmentarzyk.
- Rok pierwszy &#8211; sąsiad zdjął Ostrówkiem i wywiózł ziemię roślinną. Na jej
miejsce przywieziona została nowa. Na moje oko &#8211; znacznie gorsza. Potem było
rodzinne przesiewanie przez sito budowlane &#8211; takie do oddzielenia piasku np. do

tynku. Z oddzielonych grudek ziemi utworzono wał wokół trawnika. Ziemia
przesiana została całorodzinnie (Państwo, dzieci, teściowie itd.) rozprowadzona
w terenie. Trawnik został wypoziomowany (tradycyjna waserwaga i znaczniki na
kołkach). Potem było ubijanie i wałowanie. Po dwóch miesiącach ręcznie wyrwano
wszystkie chwasty, które zdążyły wyrosnąć. Operację powtórzono. Na jesieni
została wysiana trawa. Nie wiem jaka. Podlewanie &#8211; udręka. Sąsiad ma ruską
pompę głębinową membranową. Od brzęczenia elektromagnesu wszystkich bolały
zęby. Cały dzień. Potem pojawiła się trawa. Naprawdę piękna, ale trawnik
wyglądał jakby był namalowany. Aha, krzewy i drzewka nie rosną na trawniku
tylko obok, na wykorowanym terenie.
- Rok drugi &#8211; koszenie. Sąsiad ma jakąś starą kosiarkę spalinową, która
potwornie hałasuje. Kosi raz lub dwa razy w tygodniu. Trawa jest piękna i
wygląda jak zielony dywan.
- Rok trzeci &#8211; pojawiają się pierwsze chwasty. Sąsiad wyrywa. Żadnej chemii.
Każde źdźbło. Buduje płotek ogradzający trawnik, żeby pies nie deptał. Pies
przeskakuje. Zostaje zamknięty w boksie na pojemnik ze śmieciami (taki w linii
płotu). Najgorzej jest z mniszkami. Rosną koloniami i pokrywają trawnik
poziomymi liśćmi. Sąsiad opracowuje przyrząd do wykopywania mlecza wraz z
długim korzeniem (coś jak trąbka do układania kremu na torcie tylko większa z
uchwytem i z ząbkami na końcu). Rodzina się skarży sąsiadom, że jest rozliczana
z ilości wykopanych mniszków. Kret &#8211; seria kopców - sąsiad kupuje pułapkę.
Straszne urządzenie &#8211; pułapka na myszy wygląda przy tym niewinnie. Krety giną.
Konkluzja &#8211; sąsiad ma najładniejszy trawnik w okolicy ale wszyscy stukają się w

głowę.
Pozdrawiam i przestrzegam
Leszek

10. Data: 2003-04-23 11:40:14

Temat: Odp: Sąsid i trawnik - długie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

> Opowiadam &#8211; / ciach../
> Konkluzja &#8211; sąsiad ma najładniejszy trawnik w okolicy ale wszyscy
stukają się w > głowę.

Opowiadanie super!!! :-))
Do Rafała: dołącz to koniecznie na stronę grupy do działu trawnikowego. :-))
Będzie dla wielu amatorów trawniczków jak znalazł. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Co to znaczy &#8211 albo &#8217 ??? Jakieś szyfrowane wulgaryzmy?? :-)
J.

Wojciechom i Jerzym- imieninowo...
cięcie iglaków
Tunel foliowy