Jaką wodę pić?

1. Data: 2006-07-28 11:35:31

Temat: Jaką wodę pić?
Od: "usgpyt" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaką wodę pić na codzień:
nisko czy wysoko zmineralizowaną?
Gazowaną , czy niegazowaną?
na co zwracać uwagę kupując?

Nie choruję poważnie na nerki i mam około 35 lat.
Nie uprawiam sportów, ani intensywnego wysiłku fizycznego.
Jednak od urodzenia zdarza się mi , że pojawia mi się białko w moczu,
Kilka razy ( chyba 2 - nie dużo )miałam zapalenie czegoś z tym związanego - w
każdym razie krótko i skutecznie leczono mnie antybiotykami.
Jednak nerki dość często pobolewają mnie zwłasza po wypiciu kranówy, po
zjedzeniu niektórych pokarmów, i po niektórych lekarstwach.
Dobrzez zaś działają na mnie pomarańcze.

Dawniej smakowała mi woda "jan" jednak ostatnio zdecydownanie mniej mi
smakuje - zdziwiłam się gdy przeczytałam , że ma ona dość dużo minerałów
(razem 821 mg/l).
Już kilka lat temu zauważyłam , że lubię wody niskomineralizowane - około
200mg/l), ale nie wiem czy to był przypadek, bo może istotny jest jakiś
konkretny pierwiastej czy jon, a nie całkowita wartość?
I czy lepsza gazowana (podobno trwalsza ze względu na kwaśny odczyn) -
czy niegazowana - milsza dla żołądka?
Czy taka woda mineralna może być kwaśna albo zasadowa?
Jaką powinnam pić i po czym rozpoznać taką dobrą wodę?

2. Data: 2006-07-28 12:41:15

Temat: Re: Jaką wodę pić?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaką powinnam pić i po czym rozpoznać taką dobrą wodę?

Nie odpowiem na wszystkie Twoje pytania, ale my zawsze z Mężem piliśmy wodę
Zywiec Zdrój - smakowała nam i była ogólniedostępna. Jednak od kiedy jestem
w ciązy Mąż zaczął szperać w sieci i doszukał się, że niektóre wody wcale
nie były badane, a inne miały bardzo niskie oceny. Nie wiem, gdzie to
znalazł (może uda Ci się odszukać w sieci), ale jakiś niemiecki instytut
przebadał dośc dużo polskich wód mineralnych i okazało się, ze nasz ulubiony
Żywiec Zdrój wcale nie jest taki dobry. Teraz przerzuciliśmy się na Arctic i
Vitę. Wiem, że było jeszcze kilka innych całkiem dobrych, ale nie pamiętam
nazw.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

3. Data: 2006-07-28 12:45:08

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "usgpyt" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
| Jaką wodę pić na codzień:

Smaczną. Taka po ktorej nie bedziesz sie zle czuc.
Taka, która zawsze chetnie wypijesz.

Ja pije TYLKo "Kinge Pieninska".
Srednio trudno ja dostac ale bez przesady.
Zywiec przy niej smakuje jak kranówa.

Spróbuj.

Vx

4. Data: 2006-07-28 15:57:23

Od: Adam <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

VigoX napisał(a):
> Smaczną. Taka po ktorej nie bedziesz sie zle czuc.
> Taka, która zawsze chetnie wypijesz.

A ja polubiłem Kuracjusza Beskidzkiego, niskogazowanego (nie SPA). Tani
i smaczny, a czy zdrowy? Powiem za parę lat.

5. Data: 2006-07-29 00:45:44

Od: "Tadek" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@v...pl> wrote in message news:eadc7g$562$1@inews.gazeta.pl...

> A ja polubiłem Kuracjusza Beskidzkiego, niskogazowanego (nie SPA). Tani i
> smaczny, a czy zdrowy? Powiem za parę lat.

Ja (my) pijemy zwykłą kranówę przepuszczoną przez filtr z odwróconą osmozą
oraz przez mineralizator.
czasami też przez saturator;)
często woda zostaje zamrożona , a następnie rozmrożona do spożycia - jest
"świeża" i zimna :))
i tania.

6. Data: 2006-07-29 09:03:21

Od: kos1a <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

usgpyt napisał(a):
> Jaką wodę pić na codzień:
> nisko czy wysoko zmineralizowaną?
> Gazowaną , czy niegazowaną?

Ja piję zwykłą z kranu nieprzegotowaną. Czasami jest gazowana, a czasami
nie :)

pozdrawiam

KK

7. Data: 2006-07-29 10:04:38

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> czasami też przez saturator;)
> często woda zostaje zamrożona , a następnie rozmrożona do spożycia - jest

woda z kranu jest zdatna do picia, tyle, ze niesmaczna.

8. Data: 2006-07-29 10:06:17

Od: "m@rkop" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadek wrote:
> Ja (my) pijemy zwykłą kranówę przepuszczoną przez filtr z odwróconą osmozą
> oraz przez mineralizator.

Piję taką samą. Przynajmniej wiem, że nie jest to zwykła kranówa
;)
Pzdr

9. Data: 2006-07-29 12:48:56

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):

> woda z kranu jest zdatna do picia, tyle, ze niesmaczna.

Przepuszczona przez mój filtr jest smaczniejsza niż mineralna, z tym, że
ja i tak piję tylko herbatę.

--
Kaja

10. Data: 2006-08-05 22:20:57

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

usgpyt wrote:

> Jaką wodę pić na codzień:
> nisko czy wysoko zmineralizowaną?

Na co dzień zdecydowanie nisko zmineralizowaną niegazowaną. Wysoko
zmineralizowaną od czasu do czasu.

> czy niegazowana - milsza dla żołądka?

Niegazowana. Woda gazowana nie ma prawie żadnych zalet, zakwasza i tak już
kwaśne środowisko żołądka.

Gips z powodu skręcenia
Ortopeda w Poznaniu
naswietlania paliatywne
USG 4D - Poznań
Filtr UV w soczewkach a okulary przeciwsłoneczne