Jaką ziemię lubi orzech włoski

1. Data: 2009-04-09 19:18:05

Temat: Jaką ziemię lubi orzech włoski
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem 2 malutkie (40 cm) orzechy włoskie i mam pytanie, odnośnie
sadzenia. Ziemię mam raczej piaszczystą. Czy radzicie coś podsypać pod
korzenie, czy sadzić jak jest. Słyszałem też, aby na dno pod korzenie dać
kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?
Jacek

2. Data: 2009-04-09 20:47:23

Temat: Re: Jaką ziemię lubi orzech włoski
Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
> to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

Lubi ciężką, najlepiej zasadową, kamienistą.
Choć u mnie na kwaśnej glinie mnoży się jak chast.
Uzasadnienie jest głębokie jak jego korzeń palowy, który idzie pionowo w
dół. Te korzenie to potrafi mieć niesamowie. Jak mu nie dasz szansy
budować korzeni, to zbuduje górę, o którą Ci chodzi.

BR
Iguś

3. Data: 2009-04-09 20:48:08

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
> to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

Przygotowując się do posadzenia orzecha włoskiego wykopałam duży dół
na jakieś 80-90 cm głębokości, a ponad metr szerokości.
Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.
I na to wszystko posadziłam sadzonkę orzecha, który tak jak Twój miał
jakieś 40 cm, a może i mniej.
Dziś po 6 latach ma jakieś 3 metry.
Oto link do zdjęcia tego orzecha z lipca 2008 roku.
Miał 4 pierwsze owoce.
Koleżanka dostała drugą sadzonkę (większą) posadziła wprost do ziemi,
bez tych ceregieli,
które ja robiłam i jej orzech nie dorasta do mojego. Nie owocował jeszcze.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2009-04-09 21:02:57

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Oto link do zdjęcia tego orzecha z lipca 2008 roku.

To o czym zapomniałam
http://picasaweb.google.com/kkrycha/OrzechWOski#

Krycha.

5. Data: 2009-04-09 23:47:28

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:
> Przygotowując się do posadzenia orzecha włoskiego wykopałam duży dół
> na jakieś 80-90 cm głębokości, a ponad metr szerokości.
> Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.

czy przygotowując ów dołek nie myślałaś o jakimś wrogu?

Moon

6. Data: 2009-04-10 06:32:43

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem też, aby na dno pod korzenie dać
> kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
> to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?

Pozdrawiam naturalnie

7. Data: 2009-04-10 20:15:20

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba pisze:

> [...]
>
> Pozdrawiam naturalnie

Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?
Szczególnie w naszych warunkach długo myślała, co poniektóre z tej grupy
też to mają.
;-)
--
pozdr. bardziej naturalnie Jerzy

8. Data: 2009-04-11 14:52:05

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.
> I na to wszystko posadziłam sadzonkę orzecha, który tak jak Twój miał

Malutki. To przez te cegły.

9. Data: 2009-04-12 20:30:38

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> czy przygotowując ów dołek nie myślałaś o jakimś wrogu?
>
> Moon

Nie :-)

Krycha

10. Data: 2009-04-12 20:32:23

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
> był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?

Co by, zgodnie z opinią grupowiczów, zaczął wcześniej owocować. :-)

Pozdrawiam Krycha.

Co na balkon
Co to jest kapers?
co sądzicie o ...