Jaki czujnik dymu/gazu?

11. Data: 2014-11-07 17:23:52

Temat: Re: Jaki czujnik dymu/gazu?
Od: Jawi <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-07 17:13, Qrczak pisze:

> I nam Zocha strzeli focha.
> Ha ha.
może i ucieknie, ale w odróżnieniu do koguta potrafi korzystać z grup
dyskusyjnych

12. Data: 2014-11-07 17:34:44

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-07 17:23, obywatel Jawi uprzejmie donosi:

Szacun.
Pokłon.
Po pas.
Pas.

13. Data: 2014-11-07 18:56:27

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-06 o 13:14, Zocha pisze:

> Czy możemy skoncentrować się na sprawie czujników dymu i gazu?
> Jak już pisałam, czujnik tlenku węgla nie jest mi potrzebny.
>
> Pozdrawiam
> Zocha

To napisz może w takim razie czego. Bo gazów jest dużo.
Jeśli chodzi o te najczęściej montowane w mieszkaniach to:
- tlenku węgla - montaż na wysokości głowy
- gaz ziemny - lżejszy od powietrza, czujka wysoko
- gaz propan-butan z butli - cięższy od powietrza, czujka przy podłodze.
- dymu - czujka na suficie

Dobre czujki robi Kidde.

--
Irokez

14. Data: 2014-11-07 19:03:24

Od: "Zocha" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - gaz ziemny - lżejszy od powietrza, czujka wysoko
> - gaz propan-butan z butli - cięższy od powietrza, czujka przy podłodze.

Chodzi o gaz, który może się ulatniać z płyty gazowej
(takiej do gotowania) lub w budynku zanim do mieszkań
dotrze.
Zobaczę co produkuje Kidde. Dzięki.

Pozdrawiam
Zocha

15. Data: 2014-11-09 09:09:33

Od: dsw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 7 listopada 2014 19:03:18 UTC+1 użytkownik Zocha napisał:

> Chodzi o gaz, który może się ulatniać z płyty gazowej
> (takiej do gotowania) lub w budynku zanim do mieszkań
> dotrze.

to teraz jeszcze trzeba znaleźć rozwiązanie jakim gazem grzejesz płytę gazową. Gz-50
czy butelkowanym?

16. Data: 2014-11-09 11:54:36

Od: "Zocha" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to teraz jeszcze trzeba znaleźć rozwiązanie jakim gazem
> grzejesz płytę gazową. Gz-50 czy butelkowanym?
Nie wiem czy to jest Gz-50, ale na pewno nie butelkowany.
Używam gazu powszechnie dostarczanego do setek tysięcy
mieszkań w tym kraju.
Natomiast co do dymu, to chodzi mi o dym, który mógłby
świadczyć o zaczynającym się pożarze, np w nocy.

Pozdrawiam
Zocha

17. Data: 2014-11-09 22:20:54

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-07 o 18:56, Irokez pisze:

> To napisz może w takim razie czego. Bo gazów jest dużo.
> Jeśli chodzi o te najczęściej montowane w mieszkaniach to:
> - tlenku węgla - montaż na wysokości głowy

Mi się zawsze wydawało, że na wysokości śpiącej osoby na łóżku - nisko.

18. Data: 2014-11-10 07:04:46

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-09 o 22:20, BQB pisze:

> Mi się zawsze wydawało, że na wysokości śpiącej osoby na łóżku - nisko.

Jeden diabeł, CO ani się nie pcha specjalnie na górę ani do dołu.

--
Irokez

19. Data: 2014-11-12 03:26:35

Od: Konspirator <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-07 10:59, Zocha pisze:
> Widzę, że na tej grupie są sami "prawdziwi"
> Polacy ... z kompleksami.
> Jak komuś nie dokopią żeby samych siebie
> przekonać jacy są ważny i mądrzy, to się źle
> czują.
> Ale nie krępujcie się. Do boju.
> Cieszę się, że mogę Wam pomóc w leczeniu
> polskich kompleksów.

Tu nie chodzi o kompleksy. Jest tu naprawdę wielu fachowców.
Moim zdaniem nie potrzebujesz żadnego czujnika.
Dla świętego spokoju możesz kupić czujnik dymu, a gdzie go zamontować?
W swoim domu bym wiedział. Ale nie napisałaś czy chodzi Ci o pożar
wzniecony w mieszkaniu czy np. piętro niżej. Dym generalnie idzie z
ciepłym powietrzem w górę (najpierw), więc ja bym go montował tak na
wysokości 3/4.

--
?(??_?)? ? ???

20. Data: 2014-12-31 10:44:17

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Eura tech robi dobre czujniki dymu. Montuje się je na suficie lub przy suficie.
Lepiej na suficie. Bateria 9v wystarcza na 2-3 lata. Mam kilka, używam od 6 lat

Robią też czujniki gazu ziemnego, ale nie używam. Czujnik gazu moim zdaniem nie jest
potrzebny w normalnych warunkach. Gaz, jeśli się ulatnia unosi się w górę i jest
usuwany przez wentylację. Ponadto gaz jest nawaniany i łatwo go wyczuć.

Pomimo tego co Ci się wydaje warto mieć czujnik czadu (tlenku wegla). umieszcza się
go lekko ponad wysokością głowy. Czad jest niebezpieczny bo jest niewyczuwalny i
obezwładnia lub uśmierca bez żadnych symptomów ostrzegawczych. Nawet jeżeli ty nie
masz pieców to czujnik warto mieć zawsze gdy:
-masz gazowy ogrzewacz wody
-masz gazowy kocioł CO z otwartą komorą spalania
-Twoi sąsiedzi mają gazowe ogrzewacze wody, gazowe kotły CO lub piece
-Ty lub sąsiedzi mają kominek
Wbrew pozorom największe zagrożenie czadem może pochodzić właśnie od sąsiadów,
nieszczelnych lub niesprawnych ciągów kominowych lub wentylacyjnych.

Ja używam czujek czadu Eura techu - taka zasilana z 230V wystarcza na 2 do 2,5 roku -
potem zaczyna sama z siebie alarmować i trzeba ją wymienić. Mam też taką zasilaną
baterią 9V. Na razie ma ponad rok i działa.
Pomimo tych wad czujek CO, używam ich bo mam pod domem ich punkt sprzedaży.

Piszę o tym z własnego doświadczenia zarówno zawodowego gdy przez kilka lat
prowadziłem zakład instalacyjny jak i osobistego gdy kilka lat z rzędu lądowałem z
rodziną na obserwacji w szpitalu zatruwany przez sąsiadów eksploatujących niesprawne
kominy lub urządzenia.

Kuchenka elektryczna - wymiana kontrolki gorąca
wymiana halogenów 12V na LEDy.
Leica's Peter Reimer: Why did you hire this LOWLIFE John Taulien?
preparat do impregnacji kamienia
Ile gazu wam idzie na ogrzewanie ??