Jaki komputer dla niedowidzącego dziecka ?

1. Data: 2002-12-10 11:32:58

Temat: Jaki komputer dla niedowidzącego dziecka ?
Od: "Marcin" <martens@wytnij_to.z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zostałem poproszony o pomoc w kupnie komputera
dla dziecka, które słabo widzi i grozi mu zupełny brak widzenia.
Na razie (na gwiazdkę) chodzi o zakup samego komputera
bez dodatków dla osób niewidzących.
Moje pytanie do Was jest następujące-
jakiej klasy powinienen to być komputer
(rozsądne wymagania minimalne)
aby potem po dokupieniu tych dodatków
nie okazało się, że jest za słaby.
(chodzi o komputer używany)

Z góry dziękuję za odpowiedź
Marcin

2. Data: 2002-12-10 15:55:18

Temat: Re: Jaki komputer dla niedowidzącego dziecka ?
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

witaj
jestem dobrze widzącym on ;-) ale spróbuje ci odpowiedzieć
jeśli chodzi o dolną granice to chyba nie ma takiej komputer dla niewidomych musi
mieć odpowiednią klawiature głośniki i program który odczyta text (ewentualnie
zamieni słowa na text i polecenia ale to już wypas ;-))
dla słabo widzących powinien mieć dość spory monitor (17" to nie sporo ;-)) najlepiej
dobraj firmy bo wtedy nie ma problemu z nowymi sterownikami (chodzi o odświerzanie bo
defaltowo jest 60 hz a to za mało nawet dla moich zdrowych oczu)(ja mam np 19' i
odświerzanie 85hz ;-)) głośniki (to istotne bo programy do czytania są za darmo )
jest to dziecko więc z załorzenia będzie grał więc i dobra karta graficzna by się
przydała (niestety im lepsza tym sporo droższa :-() ram i procek to już kwestja
portwela :-) reszta to odpowiednia konfiguracja softu ale to już temat na następny
topik
pozdrawiam
RobertD
GG#5066111
PS
życze powodzenia i odwagi w starciu z cennikiem ;-)))))))))))))))
poza tym pefron ma jakiś program i sponsoruje komputery słabo widzącym ale o tym może
ktoś inny bo ja nie bardzo się orientuje czy małolaty mają szanse i jakie są dokładne
kryteria tego programu

3. Data: 2002-12-12 20:22:01

Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> jeśli chodzi o dolną granice to chyba nie ma takiej komputer dla
niewidomych musi mieć odpowiednią klawiature głośniki i program który
odczyta text (ewentualnie zamieni słowa na text i polecenia ale to już wypas
;-))
Przepraszam, ale ja przeważnie jeśli się na czymś nie znam to nie zabieram
głosu. Jestem niewidomy i mam kompa od kilku lat. Jestem samoukiem, ale dość
zdolnym i wiem o co w tym wszystkim chodzi. Komputer dla osoby niewidomej ma
swoje wymagania sprzętowe dla oprogramowania do syntezy mowy i nie da się
tego uniknąć.
Otóż najmniejszą wymaganą pamięcią, która zapewni przyzwoite działanie
syntezy jest minimum 128 mega. Dobra karta dźwiękowa też sprawy nie załatwi
do końca, bo synteza programowa musi być z dobrego software'u, aby było ją
wyraźnie słychać w głośnikach, które też nie muszą być wcale dobre.
Najlepiej jest kupić program wraz z syntezatorem a najlepszą do tej pory
firmą, która może nie robi jeszcze najlepszego jaki można by było zrobić
sprzętu, ale ma najmniej reklamacji i problemów z up grade'ami jest E.C.E. z
Wawy i rozprowadzająca program o nazwie Window-eyes.
Co do monitorów to wcale nie o nie chodzi, bo najważniejszą kwestią dla
osoby słabowidzącej jest program powiększający o nazwie Lupa a jest on w
systemie windows w ułatwieniach dostępu.
Więcej informacji udzielę na priv'ie.

Pozdro, Homer.

4. Data: 2002-12-13 16:32:09

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, ale ja przeważnie jeśli się na czymś nie znam to nie zabieram
> głosu.
tego nie będe komentował :P
> Jestem niewidomy i mam kompa od kilku lat. Jestem samoukiem, ale dość
> zdolnym i wiem o co w tym wszystkim chodzi.
;-))))))))))))))))))))))))
> [...]
> sprzętu, ale ma najmniej reklamacji i problemów z up grade'ami jest E.C.E. z
> Wawy i rozprowadzająca program o nazwie Window-eyes.
a tym którzy nie mają kasy na "dobry soft" i 128 ramu polecam Spiker i UniSpiker
firmy IVO Wersję demo można pobrać ze strony firmy IVO (http://www.ivo.pl) lub
Serwer Mowy Wirtualnej Polski Można pobrać z http://mowa.wp.pl to programy za darmo
nie mająse 128 ramowych wymagań oczywiście są gorsze od programów komercyjnych i
mają mniej możliwości no ale nie wszyscy mamy sałate na "dobry soft" jak Homer
;-)))))))))))
> Co do monitorów to wcale nie o nie chodzi,
zadziwiasz mnie panie Homer żeczywiście nie chodzi zawsze na monitorze możemy oglądać
po jednej literze a nie całą fraze :P
> bo najważniejszą kwestią dla
> osoby słabowidzącej jest program powiększający o nazwie Lupa a jest on w
> systemie windows w ułatwieniach dostępu.
a co z ludźmi na macach i linuxiarzy Czemu słabo widzących skazujesz na windowsa
Powiększaczy jest więcej niż ci sie zdaje :P
> Więcej informacji udzielę na priv'ie.
>

> Pozdro, Homer.
o co chodzi panie Homer co pan odemnie chcesz ??
z kąd wniosek ze sie nie znam
pisałem o rzeczach dla mnie oczywistych nie ograniczyłem się jak pan do jednego
programu i jego wymagań ktoś pytał o komputer a nie soft zresztą ram jest w kościach
i w dobrym guście jest od czasu do czasu go sobie dołorzyć
Pozdrawiam panie Homer na pewno pańskie doświadczenie jest bardzo cenne ale sposobów
na rozwiązanie jednego problemu moze być wiele prosze o tym pamiętać
i nie krytykować tak otwarcie to i ja nie będe wcale nie musimy mieć takiego samego
zdania ale kazdy z nas ma prawo do ujawnienia swojego a z krytyką to prosze na prv
jeszcze raz pozdrawiam WSZYSTKICH czytelników i prosza sie uśmiechnąć
RobertD
GG#5066111
-widzisz ??
-nie widze