Jaki lek na bole kregoslupa

11. Data: 2002-12-05 21:09:05

Temat: Re: Jaki lek na bole kregoslupa
Od: Robert Pyzel <r...@g...BEZSPAMU.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:3def04eb$1@news.vogel.pl tako rzecze Janulus

> Zdjecia i mnie ogladal ortopeda oraz neurochirurg.
A OB jakie ostatnio miałeś, jakieś stany zapalne stawów?
Bo może rumatolog powinień zerknąć ?
(Powyższe pytanie to wynik osobistych subiektywnych doświadczeń
reumatyka i nie musisz się tego doszukiwać u siebie ;-)

Tak czy siak, mniej licz na proszki, zmień parę nawyków
typu: wywal dużą poduszkę, śpij na twardszym podłożu itd.

Jak Ci coś wykluczą(ustalą) to dobry rehabilitant niech Ci dobierze
parę ćwiczeń i katuj się nimi.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

12. Data: 2002-12-05 22:29:15

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 5 Dec 2002 19:07:12 +0100,Janulus <3...@n...vogel.pl>,
napisał/a:

> Dzieki, wyprobuje.
> Choc informacja o leku Olfen jaka znalazlem w Internecie (dzialania
> niepozadane) troche mnie przestraszyla

Niestety nie wiem jakie są działania niepożądane tego Olfenu...Dostałam
parę sztuk od mojej mamusi...Na kręgosłup (dyskopatia szyjna) mi pomógł
jak mnie bolało,ale jak bolała mnie głowa,to nie pomógł (bo to pewnie
byl ból nie od kręgosłupa).
Natomiast Profenid uważam za bardziej przyjazny dla mnie,bo
tańszy,zawsze mi pomaga i nie szkodzi mi na nic.Proszki
sporadycznie,tylko przy bólu (100 albo 200 mg...ale Tobie może jest
potrzebna większa dawka-500 mg).

Kaja

13. Data: 2002-12-05 23:36:39

Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> napisał
w wiadomości news:dq6nvqvdue9i$.j6emxeynl9c0

Całkowicie zgadzam się z moim przedmówcą. Dodał bym jeszcze, żebyś przede
wszystkim szukał przyczyny. Leczenie bólu kregosłupa samymi śr.
przeciwbólowymi na dłuższą metę raczej szkodzi. Jeżeli sprawa związana jest
np. z mechanicznym przeciążeniem kręgosłupa (tzn. chodzi mi, że nie jest to
sprawa neurologiczna) to pomóż tu mogą tylko ćwiczenia, odciążanie i
rehabilitacja. Branie natomiast leków p-bólowych powoduje, że wydaje Ci się,
iż nic Ci nie jest więc wykonujesz ruchy, które uszkadzają Twój kregosłup co
raz bardziej. To jest błędne koło. Ból jest przecież sygnałem ostrzegawczym
! On nie pozwala na dlasze uszkadzanie organizmu. Na tym bazują firmy
farmaceutyczne i zarabiają ogromne pieniądze.

Fajnie powiedział jeden lekarz kobiecie ze zwyrodnieniami kręgosłupa, że nie
wolno się jej schylać i ograniczyć pewne ruchy. Ona na to: ale panie
doktorze to nie możliwe ja muszę sprzątać, prać, ja muszę wykonywać takie
ruchy ... no przecież pan rozumie ... A on :ja to doskonale rozumie, ale
pani kregosłup tego nie zrozumie ...

Życzę zdrowia, Łukasz

14. Data: 2002-12-06 00:44:18

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 5 Dec 2002 20:11:00 +0100,justyp <aso8e0$r3m$2@news.onet.pl>,
napisał/a:

> Możesz wypróbować Zinaxin.

To jest wyrzucenie pieniędzy w błoto!

Wzięłam to tylko raz...Nie dość,że po tym byłam pijana,było mi
niedobrze,to jeszcze nic nie pomogł...Nie pomagały te proszki także
mojej mamusi na zwyrodnienie stawu biodrowego...Wyrzuciła całe
opakowanie,bo to jest trucizna.

--
Kaja

15. Data: 2002-12-06 07:51:01

Od: "Janulus" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkim bardzo dziekuje za rady i sugestie

pozdrawiam
Janulus

16. Data: 2002-12-06 09:48:04

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedobrze,to jeszcze nic nie pomogł...Nie pomagały te proszki także
> mojej mamusi na zwyrodnienie stawu biodrowego...Wyrzuciła całe

Tak się składa, że znam co najmniej 10 osób, które go (zinaxin) stosują-
tylko 1 z nich nie odczuwa pozytywnych skutków. Po prostu miałaś pecha. To,
że źle zareagowałaś na dany preparat, nie oznacza, że inni też tak
zareaguja.

17. Data: 2002-12-06 13:05:50

Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze musiałbyś mi opisać jak się to objawia w jakich pozycjach i
porach dnia. Faktycznie leczenie farmakologiczne pomaga tylko jeżeli już to
na krótki okres, po prostu niektórzy lekarze leczą objawy a nie przyczynę. Z
reguły dolegliwości po takim leczeniu wrócą ale dolegliwości są znacznie
mocniejsze. Po pierwsze czy bóle masz tylko w samym kręgosłupie to znaczy
czy jest to ból punktowy czy promieniujący do którejś ze stron prawej lub
lewej. Następnie jeżeli promieniuje to na jaką wysokość pośladek , udo ,
podudzie czy aż do stopy.domyślam że boli cię jak wstajesz z pozycji
siedzącej i po przekroczeniu paru kroków ból znacznie mniejszy.Dużo można by
było na ten temat zadawać cennych pytań dla mnie najlepiej udaj się do
jakiegoś terapeuty specjalisty z fizjoterapii po konkretnym kursie
np.:McKenziego lub Kalternborna a powinni wiedzieć jak ci pomóc bez
urywania leków.
Powodzenia
Tomek

18. Data: 2002-12-06 14:18:43

Od: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Dec 2002 14:05:50 +0100, Dars wrote:

> po prostu niektórzy lekarze leczą objawy a nie przyczynę.

Powiedział bym nawet, że większość. _Przyczynę_ części bólów grzbietu
jest w stanie wyleczyć tylko neurochirurg.
Jeśli bóle wynikają ze zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa -
fizjoterapeuta tez nie zrobi nic w zakresie 'leczenia przyczyny'.

> reguły dolegliwości po takim leczeniu wrócą ale dolegliwości są znacznie
> mocniejsze.

Czyli nie należy stosować NLPZ w zespołach bólowych?
Jakaś nowość. Podaj źródło. Mnie uczyli inaczej. Zresztą ci
fizjoterapeuci, których znam i z którymi współpracuję na co dzień też o
niczym takim nie słyszeli.

> [...]
> jakiegoś terapeuty specjalisty z fizjoterapii po konkretnym kursie
> np.:McKenziego lub Kalternborna a powinni wiedzieć jak ci pomóc bez

Jesli chodzi u urywanie leków. to lekarze też tego nie robią.
Fizjoterapia bez wątpienia jest bardzo ważnym składnikiem postępowania w
bólach grzbietu. Kłopot w tym, że bez udziału lekarza fizjoterapeuta
może zrobić więcej szkody, niż pożytku - o ile nie jest mądry. Jeśli
jest mądry - będzie współpracował z lekarzem. I vice versa - jesli
lekarz jest mądry, to poprosi o pomoc fizjoterapeutę.

Zauważ, że pytanie inicjujące wątek nie brzmiało 'co zrobić, żeby nie
bolało', a 'jakie leki przeciwbólowe'.
Oczywiście fizjoterapeuta moze pomóć, ale nie zastąpi lekarza. I vice
versa.

Wiem, czepiam się.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Stwierdzano tripareze, z obustronną obecnością objawów piramidalnych."
(dr J. N.)

19. Data: 2002-12-06 16:14:15

Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyżbym uraził przedstawiciela grupy lekarskiej.Wiesz do lekarzy osobiście
nic nie mam tylko zdarza się że najczęściej tego rodzaju dolegliwości czyli
ból okolicy lędźwiowej kręgosłupa z promieniowaniem do pośladka a nawet do
stopy po jednej stronie , bez sprawdzenia czy jest to uszkodzenie
pochodzenia mechanicznego od razu podają leki.
Leki te pomogą znieczulić ból na jakiś krótki okres czasu.Ale jeżeli nie
będzie leczenia mechanicznego to dla mnie jest to zły kierunek leczenia nie
dający wyleczenia tylko uśmierzenie bólu.
A to że lekarze powinni współpracować z lekarzem i odwrotnie to w zupełności
się zgadzam i jak najbardziej popieram. W moim środowisku medycznym niestety
nie jest praktykowane - a wielka szkoda bo każda ze stron mogła by wnieść
coś ciekawego w leczenie każdego przypadku.
pozdrowienia Tomek

20. Data: 2002-12-06 20:18:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Dec 2002, Dars wrote:

> [...]
> będzie leczenia mechanicznego to dla mnie jest to zły kierunek leczenia nie
> dający wyleczenia tylko uśmierzenie bólu.

najpierw trzeba zbadac neurologicznie czy nie ma objaewow ubytkowaych
a jesli sa to diagnozowac dalej (NMR?) i zastanowic sie nad leczeniem
operacyjnym jesli jest to ucisk dysku na korzyenie lub cos
gorszego - nie daj Boze. Leczenie mechaniczne w takich przypadkach
(intensywna rehablitacja) moze byc stosowana dopiero raczej
po odbarczeniu (zabiegu) - ale mysle, ze neurolodzy wyjasnia
to lepiej :-)

> A to że lekarze powinni współpracować z lekarzem i odwrotnie to w zupełności
> się zgadzam i jak najbardziej popieram. W moim środowisku medycznym niestety

tak jak polityk z politykiem, ciesla z ciesla, bankowiec z bankowcem
itp.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Tematyka grupy pl.sci.medycyna
odsprzedam taniej NITE WHITE
gwizdanie w uchu
autyzm
Benefis z okazji 20 lecia STARYCH DZWONÓW