Jaki lek na bole kregoslupa

21. Data: 2002-12-08 21:49:24

Temat: Re: Jaki lek na bole kregoslupa
Od: "scuba" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do leków mało szkodliwych na żołądek (w Polsce):
> Ze starszych - Relifex, może jeszcze Movalis
> Z nowszych - w zasadzie w grę wchodzą tylko Vioxx i Celebrex.

No wlasnie, nowe koksyby - po pierwszym zachwycie coraz czesciej
sa krytykowane.

Dwa cytaty z serwisow medycznych:

Vioxx może zwiększać Ryzyko zawału serca

SCRIP

Wyniki badania VIGOR wykazały bowiem, że u pacjentów leczonych Vioxxem
częstotliwość wystąpienia zawału serca była 5-krotnie większa niż u chorych
leczonych naproksenem.
[...]
Wyniki badania VIGOR mogą wpłynąć na decyzje FDA i utrudnić promowanie
Vioxxu jako leku przeciwreumatycznego.

Nowe inhibitory COX-2 (rofekoksyb, celekoksyb) mogą dodatkowo szkodzić
chorym z zaburzeniami funkcji nerek

Serwis Medyczny Reutera

Z 2 ostatnio opublikowanych prac (American Journal of Kidney Diseases (2000)
35. str. 937 i 976) wynika, że stosowanie inhibitorów COX-2 u chorych z
niewydolnością nerek może prowadzić do ostrych zaburzeń funkcji tych
narządów.
[...]

W komentarzu do tych publikacji dr M. Donn z Medical College of Wisconsin
(USA) podkreśla, że upośledzenie funkcji nerek u pacjentów leczonych
inhibitorami COX-2 nie jest niczym zaskakującym. Zahamowanie COX-2 w nerce
może dodatkowo potęgować istniejące uszkodzenia.

Dr Dunn sugeruje, że inhibitory COX-2 nie powinny być stosowane u chorych z
zaburzeniami funkcji nerek, serca i wątroby).

I jeszcze stanowisko brytyjskiego NICE w sprawie stosowania koksybow:

The UK National Institute for Clinical Excellence has recommended that four
COX-2 inhibitors - celecoxib, rofecoxib, etodolac and meloxicam - should not
be routinely used for osteoarthritis and rheumatoid arthritis.

Do Meloxicamu i Movalisu nalezy dodac jeszcze Rantudil, ktory

ma bardzo korzystny profil bezpieczenstwa jesli chodzi o zoladek,

no i ostatecznie leki zewnetrzne.

A przede wszystkim trzeba poznac przyczyne bolu kregoslupa.

22. Data: 2002-12-08 21:52:34

Od: "scuba" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki, wyprobuje.
> Choc informacja o leku Olfen jaka znalazlem w Internecie (dzialania
> niepozadane) troche mnie przestraszyla

Olfen to tez diklofenak...

23. Data: 2002-12-09 00:33:50

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 8 Dec 2002 22:52:34 +0100,scuba <at0eve$j29$1@news.tpi.pl>
napisał/a:

> Olfen to tez diklofenak...

Jakie niepożadane objawy występuja po Olfenie (tak mniej więcej)?
Nie mam niestety ulotki,więc nie mogę przeczytać.

Kaja

24. Data: 2002-12-09 10:34:04

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie wiem jakie są działania niepożądane tego Olfenu...Dostałam
> parę sztuk od mojej mamusi...Na kręgosłup (dyskopatia szyjna) mi pomógł
> jak mnie bolało,ale jak bolała mnie głowa,to nie pomógł (bo to pewnie
> byl ból nie od kręgosłupa).

czesc,
troche przeraża mnie Twoja beztroska. OLFEN-u nie mozna sobie od tak brac tak
boli glowa -to jest niesterydowy lek przeciwzaplany i stosowany jest raczej
przy schorzeniach reaumatoidalnych. Skład ma podobny do Voltarenu i podobne
działania uboczne -żołądeczek oczywiście tez niszczy.

Troche wiecej wyobrazni!
Magik

25. Data: 2002-12-09 21:26:54

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9 Dec 2002 11:34:04 +0100,m...@p...onet.pl
<0...@n...onet.pl> napisał/a:

> [...]
> przy schorzeniach reaumatoidalnych. Skład ma podobny do Voltarenu i podobne

Voltaren już brałam,więc Olfen mi nie zaszkodził.No,ale o żołądek trzeba
dbać i już tego nie wezmę.Powiem mamusi,żeby ten Olfen wyrzuciła,bo ona
ma ostatnio,dodatkowo kłopoty z żołądkiem.
Mnie na kręgosłup szyjny pomaga Profenid,ale mojej mamusi nic już nie
pomaga na staw biodrowy.

Kaja

26. Data: 2002-12-11 15:22:10

Od: "Janulus" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie niepożadane objawy występuja po Olfenie (tak mniej więcej)?
> Nie mam niestety ulotki,więc nie mogę przeczytać.

Oto cytaty z Encyklopedii lekow http://www.przychodnia.pl/el/leki/

Działania niepożądane:
===============
"Zazwyczaj na początku leczenia pojawiają się przemijające zaburzenia
przewodu pokarmowego, które zanikają po kilku dniach stosowania leku.
1/100- Ból żołądka, mdłości, wymioty, biegunka. Bóle i zawroty głowy,
zmęczenie.
1/1000- <1/1000- Zmniejszona ilość płytek krwi, zmniejszona ilość białych
ciałek krwi. Rozpad czerwonych ciałek krwi (anemia hemolityczna),
zmniejszenie się ilości wszystkich ciałek krwi (anemia aplastyczna).
Zaburzenia wzroku, podwójne widzenie, widzenie przez mgłę, szum w uszach,
zaburzenia snu, drażliwość. Krwawienie z dróg trawiennych, zaburzenia w
czynności wątroby, żółtaczka. świąd, wysypka, zaczerwienienie skóry,
wypadanie włosów, uczulenie na światło słoneczne. Zapalenie skóry oraz błon
śluzowych z wysoką gorączką (syndrom Stevensa-Johnsona). Brak czucia w
kończynach, krew w moczu, skąpomocz. Zapalenie nerek, martwica nerek.
Gromadzenie się wody w organizmie. Ostre objawy alergii z napadami astmy."

Ostrzeżenia:
=======
"Preparatu nie wolno podawać pacjentom cierpiącym na chorobę wrzodową, stany
zapalne jelit, zapalenie odbytu, chorobę tkanki łącznej, która prowadzi do
wysypki, bólów stawów, uszkodzenia nerek oraz zmian w obrazie krwi (lupus
erythematodes). Leku nie wolno również stosować u osób uczulonych na Olfen,
cierpiących na porfirię, a także uszkodzenie wątroby oraz nerek.
Olfen upośledza sprawność psychofizyczną dlatego też nie wolno prowadzić
pojazdów mechanicznych ani wykonywać czynności precyzyjnych w trakcie jego
stosowania."

pozdrawiam
Janulus

27. Data: 2002-12-11 20:23:43

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 11 Dec 2002 16:22:10 +0100,Janulus <3df75834$1@news.vogel.pl>
napisał/a:

> [...]

> ciałek krwi. Rozpad czerwonych ciałek krwi (anemia hemolityczna),
> zmniejszenie się ilości wszystkich ciałek krwi (anemia aplastyczna).

Całość już wydrukowałam.

Dzięki serdeczne!:-)

Kaja

Tematyka grupy pl.sci.medycyna
odsprzedam taniej NITE WHITE
gwizdanie w uchu
autyzm
Benefis z okazji 20 lecia STARYCH DZWONÓW