Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

151. Data: 2011-01-29 18:17:58

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nacocito" <n...@c...to> wrote:

> łatwiej sobie wyobrazić taką sytuacje że powietrze na zewnątrz ma 0st C i
> wilgotność około 65% po przejściu przez żwirowy GWC ma +6st C i Twoją
> wilgotność 95%. Czyli wilgotność wzrosła.

Liczy się to, co masz w domu. Chyba, że w domu masz 10 stopni :)
Dariusz już napisał: nawilżać należy w temperaturze jaką masz wewnątrz
mieszkania. W niższych tyle wody w powietrzu się fizycznie "nie zmieści".

> To jest ciekawa teoria. A co jest potrzebne?

Chodzi mi o to, że ilość wody, która odparuje przy przejściu powietrza przez
złoże żwirowe jest minimalna. Wystarczy 3 razy dziennie tam splunąć, żeby
dostarczyć tę wodę.

--
Bartek

152. Data: 2011-01-29 18:18:32

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
wiadomości news:4d4427a4$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik nacocito napisał:

> [...]
> i wilgotność około 65% po przejściu przez żwirowy GWC ma +6st C i Twoją
> wilgotność 95%. Czyli wilgotność wzrosła.

Bezwzględna - ale niewiele. Nadal po podgrzaniu do +22 będzie za suche z
wszelkiego tego stanu konsekwencjami - stojące włosy, strzelające
swetry, zasychające garda...

Tu trzeba wodę dodać do powietrza _po_ podgrzaniu!

---------------------------------------

a czy to samo powietrze które wejdzie przes nieszczelne okno (wentylacja
grawitacyjna) i zostanie podgrzane do +22 bedzie bardziej wilgotne czy
mniej?

153. Data: 2011-01-29 18:37:55

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a czy to samo powietrze które wejdzie przes nieszczelne okno (wentylacja
> grawitacyjna) i zostanie podgrzane do +22 bedzie bardziej wilgotne czy

Oczywiście, będzie jeszcze mniej wilgotne. Ale nie twierdź że nawilżając
powietrze w okolicę punktu rosy w temperaturze +6 rozwiązujesz
całkowicie problem przesuszonego powietrza. Tylko trochę go zmniejszasz
(bo zasysając przy -20 to oczywiście mamy całkowitą tragedię, iskry na
centymetr i pięć pobudek w nocy ze strony zaschniętego gardła).

--
Darek

154. Data: 2011-01-29 18:41:10

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nacocito" <n...@c...to> wrote:
> a czy to samo powietrze które wejdzie przes nieszczelne okno (wentylacja
> grawitacyjna) i zostanie podgrzane do +22 bedzie bardziej wilgotne czy mniej?

Uważaj, bo próbujesz wytrącić z ręki, zwolennikom wentylacji mechanicznej, jeden
z najważniejszych argumentów dla jej instalowania: wilgoć, grzyb i pleśń w
domach z wentylacją grawitacyjną :)

--
Bartek

155. Data: 2011-01-29 21:15:13

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważaj, bo próbujesz wytrącić z ręki, zwolennikom wentylacji mechanicznej,
> jeden z najważniejszych argumentów dla jej instalowania: wilgoć, grzyb i
> pleśń w domach z wentylacją grawitacyjną :)

I tym sposobem dotarlismy do momentu od ktorego zaczyna sie slabosc
wentylacji grawitacyjnej. Ta gwarantuje mniej wilgoci. :-))

Pozdro.. TK

156. Data: 2011-01-29 22:01:28

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> Uważaj, bo próbujesz wytrącić z ręki, zwolennikom wentylacji mechanicznej,
> jeden z najważniejszych argumentów dla jej instalowania: wilgoć, grzyb i
> pleśń w domach z wentylacją grawitacyjną :)

Daleki jestem od tego a jedyne co chcę powiedzieć, to jest to że mój
rekuperator nie przesusza bardziej powietrza bardziej niź dobrze działająca
wentylacja grawitacyjna, pod warunkiem, że ona działa. Jeśli nie działa to
mechaniczna nie ma szans jeśli chodzi o wskaźnik wilgotności. Pytanie jest
tylko kto tu z zajadłych przeciwników wentylacji mechanicznej ma sprawnie
działającą wentylacje grawitacyjną? Kto z nich trzyma rozszczelnione okna
lub ma zamontowane nawiewniki które nie są na głucho zabite?
Krytykują ci co nie zainwestowali i teraz próbują robić dobrą minę i
dezawuować rozwiązania które z pewnością nie są wymysłem marketingowców z
branży budowlanej. I wskazaniami wilgotnościomierza chcą wykazać że
rekuperacja nie ma sensu.
U mnie rekuperator 95% czasu działa z wydajnością 150m3/h pobierając 42W.
W tej chwili temp zew. wynosi -8.2 a z GWC do budynku wchodzi +7.5st C. a
wilgotność wewnątrz budynku przy działającej podłogówce i palącym się
kominku z DGP wynosi 32%. Kuchni gazowej nie mam, prania nie było a mieszkam
tylko z żoną wiec w tej chwili w domu jest sucho.

157. Data: 2011-01-29 22:10:44

Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:ihh54v$gjk$1@news.onet.pl...

> To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
> Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

wilgotnosc bedzie stabilna (ja mam na poziomie 50% przy ilosci 80m3/h)

158. Data: 2011-01-29 22:13:57

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

> I tym sposobem dotarlismy do momentu od ktorego zaczyna sie slabosc
> wentylacji grawitacyjnej. Ta gwarantuje mniej wilgoci. :-))

Pamiętam jak dzisiaj jak to broniłeś tezy że kolektory mają sens
ekonomiczny. Teraz mam nadzieję, że i z tej tezy też się kiedyś wycofasz.
Napisz jaką masz wilgotności teraz? U mnie 32%

Swoją droga to czy krytykujący wentylacje mechaniczną w samochodach stosują
sie do swojej teorii i jeżdżą z wentylacją OFF i z otwartymi oknami? O
klimie nie wspomnę gdyż to już całkowicie jest w sprzeczności z ekonomią i
potwornie osusza powietrze :))

159. Data: 2011-01-29 22:20:59

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-01-2011 o 11:54:37 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> Z gruntu, a dokładnie kamieni, bo bezprzeponowy to oznacza że
> czyszczenie, nawilżanie powietrza następuje w warstwie kamieni.

Poczytajcie sobie :)
http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
z-dzialania-gwc

--
Pozdr
JanuszK

PS Acha nic z tą stroną nie mam wspólnego.

160. Data: 2011-01-29 22:29:33

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
> Daleki jestem od tego a jedyne co chcę powiedzieć, to jest to że mój
> rekuperator nie przesusza bardziej powietrza bardziej niź dobrze
> działająca wentylacja grawitacyjna, pod warunkiem, że ona działa.

A skad zalożenie ze nie dzial. W zdecydowanej wiekszosci domow raczej dział
skoro nie ma smrodu grzybow itp.

> [...]
> tylko kto tu z zajadłych przeciwników wentylacji mechanicznej ma sprawnie

Jaka jest Twoja definicja działajacej went grawitacyjnej. Jakie parametry
musza byc spenione abyś dana grawitacyjna uznal za dzialającą?

> [...]
> dezawuować rozwiązania które z pewnością nie są wymysłem marketingowców z
> branży budowlanej. I wskazaniami wilgotnościomierza chcą wykazać że

A ja móglbym napisac tak" "Chwalą ci co zainwestowali conajmniej
kilka/kilkanaście tysięcy zl, mają mala szanse na zwrot tej inwestycji
teraz próbują robić dobrą minę i
gdyż zawierzyli wymysłom marketingowców z branży budowlanej I wskazaniami
wilgotnościomierza chcą wykazać że rekuperacja ma sens"

Ale nikt rozsadny nie neguje tego ze rekuperator odzyskuje ciepło. Tylko ze
koszty instalacyjne i eksploatacyjne są takie że urzadzenie przynosi rocznie
zysk w kwocie maks kilkust zlotych( patrz policzony przyklad Adama gdy
będzie grzal PC). Reku ma sens gdy korzystamy z drogich żródel energi do
ogrzewania (Adam grzejacy prądem w G11)

> kominku z DGP wynosi 32%. Kuchni gazowej nie mam, prania nie było a
> mieszkam tylko z żoną wiec w tej chwili w domu jest sucho.

I pewnie podobne parametry mają w swoich domach grawitacyjni;))

Kris

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?