Jakie drzewka owocowe (około 16 szt.) na działkę?

1. Data: 2010-01-11 09:30:25

Temat: Jakie drzewka owocowe (około 16 szt.) na działkę?
Od: "pytas" <c...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym posadzić drzewka na działkę przy domu. Zmieści mi się max 16
drzewek a chciałbym mieć różne owoce i najlepiej tak aby mieć świeże owoce
przez jak najdłuższy czas w roku. Czyli powinny być odmiany które owocują w
różnych okresach roku. Czy ktoś ma doświadczenia pod tym względem?

2. Data: 2010-01-11 12:33:45

Temat: Re: Jakie drzewka owocowe (około 16 szt.) na działkę?
Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pytas" <c...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
> przez jak najdłuższy czas w roku. Czyli powinny być odmiany które owocują
> w różnych okresach roku. Czy ktoś ma doświadczenia pod tym względem?

Kolejność jest taka: czereśnie, wiśnie, jabłka, gruszki, śliwki. Ale uwaga,
wśród poszczególnych gatunków są odmiany owocujące w różnych terminach....
Sądzę jednak, że Pan już tak suię nie będzie rozdrabniał;-)

3. Data: 2010-01-11 12:58:20

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pytas" <c...@t...com> wrote in message
> [...]
> przez jak najdłuższy czas w roku. Czyli powinny być odmiany które owocują
> różnych okresach roku. Czy ktoś ma doświadczenia pod tym względem?

W zasadzie nacisk na owoce miękkie i wczesne - czereśnie białe i czerwone),
wiśnie, śliwy, z jabłoni papierówka. Pozostałe to nalewkowe - pigwa, dereń -
drzewka i trochę krzewów, w tym tarnina. Z pnączy - winorośl, aktynidia. Dla
dzieci - leszczyna.

4. Data: 2010-01-11 16:36:34

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pytas wrote:
> Chciałbym posadzić drzewka na działkę przy domu.
Ile metrów kwadratowych masz do dyspozycji?
Jaki kształt ma ten kawałek ziemi?
Jaka to ziemia?
Czy badania tej ziemi zaznaczając że ma być pod sad w Stacji
Chemiczno-Rolniczej?
Jaki jest poziom wody gruntowej?
dziadek2
--
Używaj Linuksa
Bądź legalny

5. Data: 2010-01-11 17:21:18

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

pytas pisze:
a chciałbym mieć różne owoce i najlepiej tak aby mieć świeże owoce
> przez jak najdłuższy czas w roku. Czyli powinny być odmiany które owocują w
> różnych okresach roku.

Kryteria są różne; siła wzrostu, pora dojrzewania,
odporność na mróz i choroby, wiek wchodzenia w owocowanie,
zapylacze..... A o smakach nie dyskutuje się.
Daj w google hasło np. "czereśnia odmiany" , będziesz miał w czym
wybierać. A gdy będziesz miał swoje typy odmian to pytaj, jakie mamy
doświadczenia w uprawie. Moje ulubione jabłka to Celeste/ jeszcze małe
drzewko ale rośnie /, Eliza /padła po 3 latach/, Rubin / oj, długo
czekam na pierwsze owoce ale na choroby wyraźnie odporna/.

> http://podszarotka.republika.pl/index1.html?http%3A%
2F%2Fpodszarotka.republika.pl%2Fodmiany.html

Pozdrawiam amatora owoców z własnego drzewka, Barbara

6. Data: 2010-01-11 18:46:25

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z jabłoni polecam Close, Delikates (miąższ nie ciemnieje) i Szampion oraz
Koksa Pomarańczowa.
Z gruszy Faworytka, Konferencja
Z wisni North Star, Debreceni z Botermo.

Pozdrawiam Krycha.

7. Data: 2010-01-11 23:46:25

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:
> [...]
> nalewkowe - pigwa, dereń - drzewka i trochę krzewów, w tym tarnina. Z
> pnączy - winorośl, aktynidia. Dla dzieci - leszczyna.

niech sprawdzi, co rośnie w okolicy i co się udaje najlepiej, to też
czynnik.
u mnie na przykład, piękne czereśnie są obżerane przez ptaki.
są za wcześnie i ptaszki są głodne.
jabłka z kolei mam w odmianach późnych, co mnie wkurza, bo jest zwykle zbyt
zimno żeby się z tym certolić i kończy się zwykle na tym, że sąsiedzi
"pomagają" zebrać.
a śliwki węgierki, takie średnio późne/wczesne są super. renklody żółte też.
nic ich nie żre, pyszne konfitury wychodzą z węgierek.

odradzam morele, brzoskiwnie, chyba, że na sprawdzonym terenie.
na pogórzu - ryzykowne.

a jak ktoś ma raptem 16 drzewek to marnowanie dwóch na pigwę i derenia, to
rozpusta.
lepiej pograć odmianami naszej głównej grupy drzewek:
wiśnia/czereśnia, jabłko, grusza, śliwa.
i rezerwowo, dla fanatyków czarnych rąk - orzech włoski.

moon

8. Data: 2010-01-12 02:52:05

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <m...@y...com> wrote in message

> [...]
> wiśnia/czereśnia, jabłko, grusza, śliwa.
> i rezerwowo, dla fanatyków czarnych rąk - orzech włoski.

Za mało miejsca na uprawy drzew, owoce których niedrogo można kupić na
targu.

9. Data: 2010-01-12 08:56:46

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez jak najdłuższy czas w roku. Czyli powinny być odmiany które owocują
> w różnych okresach roku. Czy ktoś ma doświadczenia pod tym względem?

Z doświadczeń wielu dziłkowców wynika, że ilość drzew posadzonych, w dużej
mierze zależy od sposobu prowadzenia tych drzew. Najczęściej widuje się zbyt
gęsto nasadzone drzewa i krzewy. Wynika to z małej wiedzy o pokroju korony
drzew po wielu latach oraz braku wiedzy o zasadach cięcia drzew. Jeśli masz
mniej niż 500m2 to nie sadż więcej niż jedną czereśnię jeśli nie masz
zamiaru jej ciąć. Orzech włoski nie przycinany sadzić warto na areale o
powierzchni minimum 600m2. Drzewa te w formie naturalnej po 15-20 latach
będą miały potężne korony zacieniające sporą powierzchnię. Warto to
uwzględnić planując nasadzenia.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2010-01-12 21:56:54

Od: "pytas" <c...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dziadek2" <d...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaki kształt ma ten kawałek ziemi?
> Jaka to ziemia?
> Czy badania tej ziemi zaznaczając że ma być pod sad w Stacji

Mam do dyspozycji około 1000 m2 brutto. Poziom wody gruntowej jest wysoki.
Jak na wiosne zaglądam do studni to woda jest juz 1 m od powierzchni ziemi.
Nie mam zamiaru sprzedawać owoców a tylko mieć świerze owoce do jedzenia.
Nawet nie wiem czy bedzie mi się chciało robić przetwory.
Ogólnie nie jest żle bo juz rosną drzewa zasadzone przez mamę. Sa czereśnie
śliwki węgierki, , jabłka, gruszki a nawet jak była sprzyjajaca zima to i
brzoskwin było kilka. Chciałbym kupić konkretne odmiany np jabłek i npo
pierwsze nie wiem gdzie kupić sadzonki a po drugie czy sprzedawcy bedą się
znac która odmiana jest wczesna srednia albo pózna.. Pewnie nie będą wiec
chciałbym wiedzieć czego szukać.

Nowe nazwy odmian
Błaganie o pomoc
Opakowania
Film - Mini fontanny do ogrodów i wnętrz - ogrody wodne
Choinka w doniczce - związane drutem korzenie