Re: Jakie jest podloze ???

From: "YaANCeY" <p...@d...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jakie jest podloze ???
Date: Wed, 16 Aug 2000 14:04:48 +0200

wojtekf wrote in message ...

>hmmm .... chyba tez dokladnie nie tak . Byly eksperymenty z warunkowaniem
>"wstrętu na smak" przeprowadzane wlasnie na szczurach .
>I okazalo sie ze warunkowanie-uczenie wstretu na smak , moze odbywac sie
>jedynie przy uzyciu tylko niektorych bodzcow - takim bodzcem byla
>"choroba" - bardzo zle samopoczucie szczurow spowodowane naswietlaniem
>ich promieniami Roentgena . Inne bodzce jak np. elektrowstrzasy (notabene
>objawiajace sie duzo szybciej po zjedzeniu pokarmu niz ta "stymulaowana
>promieniowaniem choroba " nie warunkowaly w szczurach wstretu na smak.)
> [...]

Zatrucie mozna interpretowac jako chorobe (zle samopoczucie, zaburzenie
funkcjonowania). Z doswiadczenia wiem ze w przypadku alkoholu mam racje :)).
To co piszesz ma jak najbardziej swoje podloze ewolucyjne. Ale tez zupelnie
nie kloci sie z tym co ja i Diana pisalismy w poprzednich postach.

YaANCeY

mail - p...@d...com.pl
galeria - www.republika.pl/pablossimus